Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kollega (opettaja) tulee JOKA PÄIVÄ myöhässä kouluun. Joka ikinen päivä. Miksei tähän voida puuttua?

Vierailija
04.04.2018 |

Rehtorin mukaan ihmiset ovat erilaisia. Miksi minun pitää tulla säntillisesti töihin, mutta työkaverin jatkuvaa myöhästelyä katsotaan läpi sormien?

Kyseessä lukio. Tuntien pitäisi alkaa esim. tasan klo 9, mutta työkaveri tulee useimmiten 10-15 minuuttia myöhässä. Se on aika paljon pois 90-minuuttisesta tunnista!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako se omiin töihisi? Jos, niin jatka reksin painostamista. Jos ei, anna olla.

Vierailija
2/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että voisit pahoittaa mielesi mitättömistä asioista jatkossakin, kuten olet tähänastisessa elämässäsikin tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kollegalle tiukkasävyisen WIlma-viestin ja perjantaina jätät sen pariksi tunniksi jälki-istuntoon. Tepsii.

Vierailija
4/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös ihmettelen miksi toisille sallitaan eri säännöt kuin toisille. Minulle kyllä naputettiin jos olin joskus muutaman minuutin myöhässä, samaan aikaan toiset saivat purjehtia mielensä mukaan paikalle, ja se oli ilmeisesti ihan okei. Omituista.

Vierailija
5/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako se omiin töihisi? Jos, niin jatka reksin painostamista. Jos ei, anna olla.

Ei suoranaisesti, mutta onhan se nyt ärsyttävää, että työkaveri saa palkan vähemmästä tuntimäärästä kuin me säntilliset.

ap

Vierailija
6/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kommentti. Ai että jos ei henkilökohtaisesti asia koske minua, kollegani saisivat tehdä ihan mitä lystäisivät? Mitä jos meidän pomolla olisi pari lellikkiä, jotka tulisivat töihin joka toinen päivä, jos viitsivät ja saisivat silti täyden palkan? Asiahan ei koske minua, jos työtehtävät ovat eri, mutta eihän tuo nyt reilua ole.

Ohis

Vierailija
7/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä samaa, opettaja olen itsekin. Oppilailla on oikeus opetukseen ja opettajalle maksetaan siitä palkkaa. On aika omistuista että joissakin kouluissa on ihan ok aloittaa tunnit aina myöhässä.

Vierailija
8/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olis työharjoittelija tms miim johan muuttuis asenne. Uskomatonta että moin monelle adia on ok.

Vierailija
9/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo oppilaiden opetuksesta sen verran pois että kyllä pitää puuttua.

Vierailija
10/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lukiossa samanlainen opettaja. Oli oikeasti rasittavaa odotella häntä aina ennen tuntien alkua, ikinä ei voinut tietää, että onkohan hän tulossa vai turhaanko odotellaan. Tätä kävi siis myös keskellä päivää, ei vain aamun tunneilla. Opetus jäikin sitten aina lyhyeen. Muutama vuosi tätä kesti, mutta sitten "siirtyi muihin tehtäviin", en tiedä saiko potkut vai irtisanoutuiko.

Vierailija
11/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisuomalainen kateus lol. Voi hyvää päivää että on taas ongelma. 

Vierailija
12/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on väärin oppilaita kohtaan. Pitää puuttua.

Vierailija
13/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun asiasi ei ole kommentoida kollegan tai työkaverin myöhästymistä, niin kauan kun asia ei vaikuta suoraan sinun työhösi. Kestä tilanne kuin mies. Kukaan mies ei tuollaisesta ottaisi ongelmaa itselleen.

Olen itsekin ollut tuollaisessa työpaikassa, jossa mieskollegan neljä pientä lasta aiheutti jatkuvasti päivittäisiä poissaoloja. Se oli todella ärsyttävää sillä purimme samaa työjonoa. Bonuksemme perustui työmäärään ja positiiviseen asiakaspalautteeseen, joten vedin pidemmän korren tuossa. Hän ei ehtinyt tehdä töitä ja ei ollut asiakkaiden tavoitettavissa, kun oli paljon poissa.

Tuon open oppilaiden oppimisessa saattaa näkyä tuo, että opettaja ei ehdi pitää aamun ensimmäistä tuntia kokonaan. Tai sitten se ei näy.

Vierailija
14/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä lukiossa myöhästyi tunnilta, tunnille ei päässyt kesken. Millä oikeudella opettaja on myöhässä aina? Jossakin toisessa duunissa kenkää tulisi.

Vierailija
15/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asia kuuluu sinulle? Miten edes ehdit vahdata tätä toista opettajaa, eikö sinulla ole tarpeeksi tekemistä omien oppituntiesi kanssa? Mistä sinä tiedät missä kollegasi on välillä 9:00-9:15, kun sinun tulisi silloin itse olla luokassa pitämässä omaa oppituntiasi?

Vierailija
16/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asia kuuluu sinulle? Miten edes ehdit vahdata tätä toista opettajaa, eikö sinulla ole tarpeeksi tekemistä omien oppituntiesi kanssa? Mistä sinä tiedät missä kollegasi on välillä 9:00-9:15, kun sinun tulisi silloin itse olla luokassa pitämässä omaa oppituntiasi?

Vierailija
17/17 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksity siihen omaan opetustyöhösi vain. Ei kuulu sinulle. - Eikä tämän sanominen tarkoita, että minä esim hyväksyisin myöhästelyn, vaan että _ei ole sinun asiasi_ - vaan rehtorin, oppilaiden ja opettajan välinen. Jos jatkat tuollaista kyttäämistä niin sinusta pian tulee ongelma koulun työilmapiirille.