Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelen 7 vuotta nuoremman miehen kanssa ja hän aikoo muuttaa opiskelemaan kesällä

Vierailija
04.04.2018 |

Hänellä alkaa siis opinnot syyskuun alussa ja hän on muuttamassa joskus kesän aikana, riippuen vähän miten hän saa asunnon. Välimatkaa olisi yli 150 kilometriä. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta tilanteesta ja miten se ratkaistiin?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erollahan tuosta selviää. Anna pojan kokea nuoruus täysillä.

Vierailija
2/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ole mitään ratkaistavaa.

Sitten muuttaa ja välimatka on 150 kilometriä. Suhtaudu asiaan rennosti niin ei tarvitse pojan alkaa koulukavereita vilkuilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kolme vuotta etäsuhteessa. Hyvin meni vaikka välimatkaa oli paljon. Teillähän on lyhyt etäisyys, voitte nähdä aina viikonloppuisin. 

Vierailija
4/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä nyt olen näitä "kumppani muuttaa opiskelemaan" -tarinoita kuullut, niin jossakin kohtaa on tullut ero kun toinen osapuoli haluaa "ottaa kaiken ilon irti" opiskelijaelämästä. Toisaalta ehkei mitään hätää sitten, jos miehesi ei ole sen tapainen että viina virtaa ja biletys kiinnostaa.

Vierailija
5/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mitä nyt olen näitä "kumppani muuttaa opiskelemaan" -tarinoita kuullut, niin jossakin kohtaa on tullut ero kun toinen osapuoli haluaa "ottaa kaiken ilon irti" opiskelijaelämästä. Toisaalta ehkei mitään hätää sitten, jos miehesi ei ole sen tapainen että viina virtaa ja biletys kiinnostaa.

Mieheni ei käytä alkoholia eikä käy lainkaan baareissa. Epäilen ettei biletyskään oikein kiinnosta.

Vierailija
6/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa sinusta saattaa tulla painostava riippakivi, hyväksy se etukäteen ja anna sen mennä.

Vierailija
7/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei käytä alkoholia eikä käy lainkaan baareissa. Epäilen ettei biletyskään oikein kiinnosta.

Ei sitä koskaan tiedä miten asiat muuttuu jos on muuttuakseen.

Vierailija
8/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinkahan paljon sinä olet vaikuttanut tuohon asiaan? Voipi olla, että nyt kun pääsee 150 km:n päähän tädistä, niin alkaa opiskelijariennot ja -neidot kiinnostaa.

Vierailija
9/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinkahan paljon sinä olet vaikuttanut tuohon asiaan? Voipi olla, että nyt kun pääsee 150 km:n päähän tädistä, niin alkaa opiskelijariennot ja -neidot kiinnostaa.

Hän ei ole koskaan käyttänyt alkoholia. Itsellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

Vierailija
10/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä koskaan tiedä miten asiat muuttuu jos on muuttuakseen.

Ah, kuinka moni minunkin tuttavapiirini ihmisistä on ruvennut ryyppäämään vasta opiskeluelämän alkaessa... :D Totta kai on myös niitä jotka pysyvät (suht) absolutisteina, mutta valitettavasti alkoholi liittyy hyvin läheisesti monien opiskelijoiden elämään, etenkin ekana vuonna.

Vierailija
11/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä ihmisiä vastaa ap:lle?

Vierailija
12/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas sellainen tilanne että olen muuttamassa toiseen kaupunkiin opiskeluiden perässä ja mies jää tänne (on minua 18 vuotta vanhempi). Itse suhtaudun haikean positiivisesti tilanteen muuttumiseen, sillä kun tulen takaisin voimme toivottavasti viimein aloittaa yhteisen elämän. Biletys ja juominen ei kiinnosta, tein sitä ihan tarpeeksi 18-vuotiaana. Todennäköisesti teen muutenkin viikonloppuina joko töitä tai matkustan kotikaupunkiin, ja arjen aion käyttää tosissani opiskeluun. Toivon että mies jaksaa odottaa, hän taas huolii että jaksanko minä. En vaihtaisi tätä miestä kehenkään, joten uskon että me tästä kyllä selvitään :)

Vierailija
13/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko konsensus nyt sitten se että ap:n kannattaa erota koska mies on todellisuudessa poika ja vaihtaa kuitenkin jossain vaiheessa johonkin opiskelijapimuun?

Vierailija
14/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ja tilanteet ovat niin erilaisia, ettei tuohon kysymykseen ole yhtä eikä oikeaa vastausta.

Vierailija
15/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, kun opiskelut ajoi meidät erilleen homman päättyi aika luonnostaan, kun tuli uusia kiinnostuksen kohteita niin opiskelu ja bailurintamallakin.

Vierailija
16/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ole koskaan käyttänyt alkoholia. Itsellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

Itse en käytä myöskään alkoholia, mutta olen silti osallistunut opiskejinarientoihin ja säätänyt poikien kanssa. Ja meitä alkottomia oli sukupuoleen katsomatta useitakin. Ei se sitä ehkäissyt etteikö oltaisi säädetty...

Vierailija
17/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun opiskelut ajoi meidät erilleen homman päättyi aika luonnostaan, kun tuli uusia kiinnostuksen kohteita niin opiskelu ja bailurintamallakin.

Onko käynyt mielessä että ap voi olla vakavassa parisuhteessa eikä halua erota?

Vierailija
18/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vastaava tilanne tulossa. Nähdään sitten viikonloppuisin ja lomalla. Muuten pidetään yhteyttä puhelimitse. Kyllä suhde voi kestää ihan hyvin, kun asennoituu oikein. Minun mieheni on niin sopiva luonteeltaan minulle, että en aio antaa muodostua esteeksi sen, että nähdään harvemmin. Muutenkin viikot menee niin äkkiä, että ei ole paljon yhteistä aikaa arkena.

Vierailija
19/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N33M20 kirjoitti:

Itselläni vastaava tilanne tulossa. Nähdään sitten viikonloppuisin ja lomalla. Muuten pidetään yhteyttä puhelimitse. Kyllä suhde voi kestää ihan hyvin, kun asennoituu oikein. Minun mieheni on niin sopiva luonteeltaan minulle, että en aio antaa muodostua esteeksi sen, että nähdään harvemmin. Muutenkin viikot menee niin äkkiä, että ei ole paljon yhteistä aikaa arkena.

Mikä sinulla (ja ap:llä) estää sen että muuttaa miehen kanssa opiskelupaikkakunnalle?

Vierailija
20/51 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N33M20 kirjoitti:

Mikä sinulla (ja ap:llä) estää sen että muuttaa miehen kanssa opiskelupaikkakunnalle?

Minulla on hyvä työpaikka täällä ja lapset koulussa. Lisäksi omistusasunto. En näe järkevänä myydä asuntoa ja vaihtaa työpaikkaa sekä lasten kouluja siksi, että mies opiskelee muutaman vuoden kauempana. Hänkin aikoo muuttaa takaisin tänne valmistuttuaan. En myöskään näe etäsuhdetta ongelmana koska pystymme olla yhdessä joka viikonloppu.