Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä pakastekala paras kalakeittoon? Nyt ei ole varaa kuhaan tai muihin kalliisiin kaloihin.

Vierailija
04.04.2018 |

En ole pitkään aikaan käyttänyt kalapakasteita. Muistelen, että sei olisi kovaa...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taisin ennen käyttää pakasteseitiä, mun mielestä sopi. Ja oli halpaa

Vierailija
2/18 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sei on hyvä. Ja pehmenee, kun sulaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kalan kuutiot.

Vierailija
4/18 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden kalan kuutiot.

Mitäs tuo on?

Vierailija
6/18 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-kahden-kalan-kuutiot-300-g

KYTTYRÄLOHI!  Auts!! 

Kopsasin linkin asiakaspalautteen: "Ollaan nyt pariin kertaan ostettu näitä keittoa varten. Täytyy sanoa, että tuotteen seiti on todella hyvää. En ole ikinä saanut näin hyvää pakasteseitiä! Siihen verrattuna lohiosa (kyttyrälohi) on ollut aika kamalaa, miehen mielestä täysin syömäkelvotonta. Ostaisimme siis mielellämme pelkän seitituotteen :)"

Kokemuksia tästä kyttyrälohesta?  

Vierailija
7/18 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiti on kamalan makuista, kovaa ja näyttääkin yhtä pahalta kuin maistuu. Turska on hyvää.

Vierailija
8/18 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoon kelpaa mikä vaan. Halpuushan se taisi olla kriteerinä lähde siitä.

Vierailija
9/18 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikuutiot/seikuutiot.

Vierailija
10/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua askarruttaa, miten parhaiten jakaa 400g pakastekalapaketin kolmeen osaan, kun ei halua koko pakettia sulattaa. Onko rautasaha, puhdas tietenkin, sopiva työkalu tähän tarkoitukseen?

Vierailija
11/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän seisopasta enemmän kuin lohikeitosta, kunhan ei kypsennä sitä seitä kuiviksi kikkareiksi.

Vierailija
12/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä työväline? kirjoitti:

Minua askarruttaa, miten parhaiten jakaa 400g pakastekalapaketin kolmeen osaan, kun ei halua koko pakettia sulattaa. Onko rautasaha, puhdas tietenkin, sopiva työkalu tähän tarkoitukseen?

Tiputat sen pilvenpiirtäjän katolta asfaltille!

Vierailija
13/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä työväline? kirjoitti:

Minä käytän ihan tavallista käsisahaa, kun keitän kissoille annokset.

Vierailija
14/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet norjanlohta ja puolet seitiä. Norjanlohi taitaa olla halvempaa kelmupakkauksissa kuin pakasteena. Pakastelohi saattaa olla kyttyrälohta, joka ei ole tavallisen lohen veroista. Keittoon sitten runsaasti keittojuureksia ja sipulia. Mausteita maun mukaan. Ei perunoita, koska ei tehdä perunakeittoa vaan kalakeittoa. Kalaa täytyy olla reilusti, että nälkä lähtee.

Vierailija
15/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet norjanlohta ja puolet seitiä. Norjanlohi taitaa olla halvempaa kelmupakkauksissa kuin pakasteena. Pakastelohi saattaa olla kyttyrälohta, joka ei ole tavallisen lohen veroista. Keittoon sitten runsaasti keittojuureksia ja sipulia. Mausteita maun mukaan. Ei perunoita, koska ei tehdä perunakeittoa vaan kalakeittoa. Kalaa täytyy olla reilusti, että nälkä lähtee.

Totta hitossa kalakeittoon laitetaan perunoitakin.

Vierailija
16/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala lisätään kalakeittoon viimeisenä, kun liemi on maustunut ja vihannekset kypsät. Liika keittäminen kovettaa kalan kuin kalan.

Vierailija
17/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa kalakeittoon laitetaan perunoitakin.

Silloin se on perunakeittoa. Sama koskee lihakeittoa. Siitä ei saa tehdä perunakeittoa. Tuliko selväksi?😁

Vierailija
18/18 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, Rainbown pakasteseiti oli mun mielestä aivan kamalaa, en sitä suosittele. Findusta sen olla pitää. Tarkkaa ettei keitä sitä seitiä liian kypsäksi sitten! Seiti on ihan hyvää kun se ei ole yhtään ylikypsää.