Täytän tänä vuonna 40v eikä mulla ole ketään kavereita joiden kanssa voisin juhlia.
Kommentit (20)
Ei ollut muillakaan kun 40v täytin eikä ole kun 50v täytän muutaman vuoden päästä.
Ihan tuttua on että en saa synttäreillä enkä uutenavuotena ainuttakaan onnittelutekstaria.
Pistän paremmaksi, olin sairaalassa syöpätutkimuksissa mun 30v synttärinä
Oikein paljon onnea!! 😊 lähde ulos, on kaunis sää. Osta itsellesi jokin hyvä lehti, herkku ja kotia keittään kahvit/teetä ja nauti 😊😊
Mulla sama tilanne. Mies kysyi haluanko juhlat ja minä kysyin että ketäs sinne kutsuttaisiin. Minulla ei ole ”omia” ystäviä, ystäväpiirimme on kaikki miehen kautta tuttuja enkä ole heidän kanssaan mitenkään muuten yhteyksissä. Olisi outoa kutsua heitä juhlimaan mun synttäreitä.
Mä tulisin juhlimaan sun synttäreitä. :)
Itse en ole aikuisena juhlinut lainkaan omia vuosiani... 30, 40, 50. Aivan sama. Ihminen vanhenee joka tapauksessa, juhli tai ei.
Häh? Mistä lähtien aikuiset ovat viettäneet jotain 30- tai 40-vuotisjuhlia? Voiko nolompaa olla? Aikuisten ekat pyöreät synttärit on 50-vuotissynttärit. Sen jälkeen synttäreitä voi halutessaan pitää 60- ja 70-vuotispäivinä. Perinteisesti 70-vuotispäivän jälkeen on sallittua pitää 5v välein koska loppu on jo lähestymässä.
Mutta älkää nyt nolatko itseänne pitämällä jotain 40-vuotissynttäreitä!
Täällä kanssa yksi kaveriton, joka ei voi järjestää mitään juhlia, kun ei ole ketään ketä kutsua. Pitäisiköhän järjestää kokoontumiset, juhlitaan kaikkien pyöreät vuodet ja muut merkkipäivät kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mistä lähtien aikuiset ovat viettäneet jotain 30- tai 40-vuotisjuhlia? Voiko nolompaa olla? Aikuisten ekat pyöreät synttärit on 50-vuotissynttärit. Sen jälkeen synttäreitä voi halutessaan pitää 60- ja 70-vuotispäivinä. Perinteisesti 70-vuotispäivän jälkeen on sallittua pitää 5v välein koska loppu on jo lähestymässä.
Ei varmaan silloin tarvitsekaan juhlia, jos juhlia on muutenkin elämässä ihan liikaa. Omassa tuttavapiirissäni ei ole, joten on aina mukavaa, jos joku vaivautuu järjestämään juhlat vaikkapa sitten omien pyöreiden synttäreidensä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikein paljon onnea!! 😊 lähde ulos, on kaunis sää. Osta itsellesi jokin hyvä lehti, herkku ja kotia keittään kahvit/teetä ja nauti 😊😊
Osta myös kukkia 🌹
Täytän kuukauden päästä 30v ja sama tilanne myös täällä...
Minua 30- vuotiaana ei edes houkuta mitkään perinteiset synttärijuhlat. Nehän on kivat vain lapsena. Nykyään vietän mielummin synttärit miehen kanssa, mennään jonnekin ravintolaan tai vielä parempi viikonlopuksi kaupunkilomalle. Paljon kivempaa on viettää synttäreitä jotenkin romanttisesti kahden kesken jossakin Pariisissa, Roomassa, Venetsiassa, Lontoossa, Barcelonassa jne kuin kutsua 10 vierasta kotiin, kokata näille ja sitten siivota lopuksi sotkut.
Vierailija kirjoitti:
Taidan juhlia kesällä isosti 37-vuotispäivääni. :)
Vierailija kirjoitti:
Minua 30- vuotiaana ei edes houkuta mitkään perinteiset synttärijuhlat. Nehän on kivat vain lapsena. Nykyään vietän mielummin synttärit miehen kanssa, mennään jonnekin ravintolaan tai vielä parempi viikonlopuksi kaupunkilomalle. Paljon kivempaa on viettää synttäreitä jotenkin romanttisesti kahden kesken jossakin Pariisissa, Roomassa, Venetsiassa, Lontoossa, Barcelonassa jne kuin kutsua 10 vierasta kotiin, kokata näille ja sitten siivota lopuksi sotkut.
Juu no ei ole sitä miestäkään, eikä taida tullakaan.
t. eka vastaaja
Mä täytän 44 v. kesällä ja yksin vietän synttärit kuten kaikki aiemmatkin synttärit ja joulut. Yksikseen pitää caffet jossain juoda ja jotain itselle ostaa. Samaa rataa on monia kymmeniä vuosia jo mennyt, että kaikki joulut ja kesät yksin, synttärit sekä pyhät yksin ja lomat. Kai sitä on niin epäkiinnostava ihminen(ettei kukaan halua tutustua enään keski-iällä),vaikka nätti olenkin, niin yksin on elämä mennyt. Tällä hetkellä en kyllä töissä ole,joten köyhyys on ainut vieras elämässäni..
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kaveripiiri, jossa pääset juhlimaan muiden kanssa muiden merkkipäiviä ja että tapasi juhlia kahdestaan miehesi kanssa on oma valintasi, ei kavereiden puuttumisen sanelema ”pakko”? Joo, itsekin tykkään reissata ja ihan ypöyksin, mutta kyllästyttää yksinäisyys kun se ei ole oma valintani ja sille ei ole vaihtoehtoja.
En edes muista, mitä olisin tehnyt kun täytin 30-vuotta? Kalenterin mukaan päivä oli sunnuntai, no ehkä vanhemmat ja täti on käyneet kahvilla. En muista, että olisin bilettänyt kenenkään kanssa, vaikka sopivasti viikonloppukin oli alla. Töissä olin ihan p*assa työpaikassa niihin aikoihin, myöhemmin samana vuonna pääsin pois sieltä. Eikun joo! Oli mulla yksi kaveri sinä viikonloppuna kylässä, se teki silloisen mieheni kanssa mulle kakun, siinä oli kaakaojauheella koristeltu numerot. Käytiinköhän me baarissa? Voi olla, mutta koska molemmat oltiin pienten lasten äitejä, ei varmaan oltu kauaa ja toinen ajoi autoa, kaveri varmaan. Tai sit se oli joku toinen vuosi, muistikuva on kakusta että siinä oli vitsinä 25, koska nainenhan ei siitä vanhene. Eli todellisuus voi olla mitä vaan, ja vuosi kun kaveri oli kylässä, voi olla mikä vaan. Että näin ikimuistoista.
Kohta täytän 40 ja lähden reissuun miehen kanssa. Muuta en kaipaakaan.
Mä täytän 30 ja ihan sama tilanne.