Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nännihaava ei parane

Imettäjä
04.04.2018 |

Olen kohta 1kk vanhan tytön äiti ja imetys on ollut alkuun kivuliasta. Vasemman rinnan nännissä on nyt sitkeästi haava, vaikka olen yrittänyt hoitaa sitä jo kaksi viikkoa.

Olen laittanut Lanoliinia, Bepanthenia, pitänyt keittosuolaliuosta liivinsuojuksen sisällä haavataitoksessa, olen antanut ilmakylpyjä, eilen pidin aina väliä kahden imetyskerran verran tästä haavautuneesta rinnasta, mutta sitten taas imetin sillä, niin sain sen parhaiten tyhjennettyä. Alkuun kipuun käytin myös kaalinlehtiä, nyt en ole niitä käyttänyt vähään aikaan. Olen yrittänyt korjata imetysasentoa ja imuotetta. Imettäminen ei enää satu juurikaan tai kivun kestää, joten ilmeisesti siinä olisi vielä hiomisen varaa, mutta en tiedä mitä vielä voin tehdä. Vauvan imuote on mielestäni laaja, koko nänni on vauvan suussa, huulet ovat ulospäin kääntyneet, nenä on irti rinnasta ja leuka kiinni. Ainoa, mitä välillä mietin, on että onko pää riittävän kallellaan, mutta tähän en ole osannut tehdä muutosta.

Haavassa ei ole rupea, se on auki ja punertava, siitä ei juurikaan tule verta. Eilen aivan pieni pisara liivinsuojaan. Vauvan suussa tai nännissä ei ole mitään sammakseen viittaavaa valkoista.

Mitä ihmettä siis vielä voin tehdä? Sitruunan kokeileminen tuntuu liian hurjalta ammottavaan haavaan. Nännikumeja en ole käyttänyt koko aikana...Voikohan haava vielä parantua itsellään vai pitäisiköhän sitä näyttää lääkärille?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nännikumi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi