Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanomistajat, uskaltaisitteko päästää remppamiehet/putkarit yleisavaimella sisään ilman että olette itse vahtimassa?

Vierailija
04.04.2018 |

Mua vähän sapettaa, kun taloyhtiö tilasi viemärien sukituksen ja firmasta ilmoitettiin EDELLISENÄ ILTANA, että he tulevat seuraavana päivänä välillä 7-18. Meillä on kaksi kissaa jotka on todella nopeita livahtamaan, toinen on kerran päässyt jopa meiltä ulos vahingossa, vaikka ollaan varovaisia.

Nyt joudun sitten odottelemaan kotona koko päivän ja olemaan töistä pois, koska en vain luota siihen, että putkimiehet olisi riittävän huolellisia. Tiedän että ulko-ovea myös pidetään auki työn aikana.

Uskaltaisitteko te luottaa putkimiehiin tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kissat hiekkalaatikkoineen väliaikaisesti toiseen huoneeseen ja oveen varoituslappu.

Vierailija
2/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen uskaltanut. Tosin mun kissat pelkää vieraita, ja varmaan juoksee yläkertaan sänkyjen alle piiloon, tai saunaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole esim makkarissa ovea, ei kai työmiesten sinne pidä mennä?

Vierailija
4/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kissat hiekkalaatikkoineen väliaikaisesti toiseen huoneeseen ja oveen varoituslappu.

Jos olisi lukittavat ovet niin onnistuisi, mutta meidän kissat osaa myös avata suljetut ovet about kolmessa sekunnissa :D 

Ap

Vierailija
5/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän että joku huoltomies tms on tulossa, laitan välioveen ison varoituslapun kissasta. Onneksi kissa yleensä pelkää vieraita miehiä ja menee piiloon.

Vierailija
6/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä on ollut remppamies tms. meidän aikana paikalla, niin toinen kissoista on jopa kiivennyt syliin katsomaan, että mitä ihmettä se touhuaa. Ei pelosta tietoakaan... tällaisissa tilanteissa helpottaisi, että ymmärtäisi pysyä vähän sivussa :D 

Ap

Vierailija
7/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on uskaltaa. En mä tuollaisen takia voi pois töistäkään olla. Laitan tuollaisina päivinä kissat makuuhuoneeseen ja sinne hiekkalaatikko ja sapuskaa ja ovi kiinni. Oveen sitten lappu, jossa kerron että siellä on kissoja etteivät avaa sitä ovea. Kurjaahan se on, että ne joutuvat olemaan yhdessä huoneessa koko päivän, mutta ei voi mitään. Yritän sit töiden jälkeen leikittää niitä erityisen paljon.

Vierailija
8/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi lukittavat ovet niin onnistuisi, mutta meidän kissat osaa myös avata suljetut ovet about kolmessa sekunnissa :D 

Ap

Lastentarvikeliikkeestä lapsilukko oveen. Meillä oli koiran takia makkarin ovissa tälläiset, kun koira oli nuorempi ja oltiin pois kotoa. Ei siis päässyt mylläämään makkareihin vaan oli ns. yleisissä tiloissa.

Vierailija
9/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvaa kahva irti.

Vierailija
10/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lastentarvikeliikkeestä lapsilukko oveen. Meillä oli koiran takia makkarin ovissa tälläiset, kun koira oli nuorempi ja oltiin pois kotoa. Ei siis päässyt mylläämään makkareihin vaan oli ns. yleisissä tiloissa.

Hyvä pointti. Meillä on jo "lapsilukkoja" keittiön kaapeissa ja jääkaapin ovessa. Muuten sieltä haettaisiin ruoat yöllä itse... Pitänee hommata vastaavia myös huoneiden oviin. Näitä tilanteita vaan tulee niin harvoin, ettei ole tullut ajatelleeksi. Mutta onhan esim. tuulettamista vartenkin joskus kätevää saada kissat pysymään toisessa huoneessa.

Niin ja jos mietitte että mikä kissarotu on näin sekopäinen, niin bengali on kyseessä :D 

Ap

Vierailija
12/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovenkahvat voi yleensä asentaa nurin (kahva alaspäin), niin ettei kissat painollaan saa niitä käännettyä. :) Olisi ilmainen vaihtoehto.

Vierailija
13/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkieläimistähän pitää aina soittaa etukäteen remppayhtiöille

Vierailija
14/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi luottaa. Ovia pidetään auki ja laput ovissa yhtä tyhjän kanssa. Itellä tulivat sisälle kesällä raolleen olevasta ikkunasta klo. 7.50. vaikka työajaksi määritelty kahdeksasta eteenpäin. Porakoneen unohtivat sängylle jne. Tosin puhuivat huono suomi, olisivatkohan olleet Virosta, Puolasta tms. Muuten ystävällisiä, mutta ei mitään kunnioitusta toisen kotia kohtaan, elivät kuin pellossa.

Vierailija
15/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon uskaltanut, viimeksi eilen kävi sähköurakoitsijoita kun kissat oli keskenään. Laitoin välioveen lapun "varokaa ettei kissat karkaa". :D Toinen on niin arka että luikkii varmasti pakoon, mutta toinen on just sellanen huomionkipeä kiehnääjä, ois kiva olla kärpäsenä katossa näkemässä antaako se huoltajien tehdä yhtään rauhassa töitään. 

Kerran poikkeustilanteessa jouduin kyllä laittamaan kissat useammaksi tunniksi kylppäriin kun ikkunat vaihdettiin. Ainut huone jossa ei ole ikkunoita, oisivat varmasti vaan ollut tiellä tai yrittäny hypätä ikkunasta. Laitoin sillonkin vessan oveen lapun ettei sitä saa avata.

Vierailija
16/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siinä mielessä helppo kissa ettei yritä heti livahtaa ulos eikä osaa avata ovia, mutta oon aina laittanu lapun ulko-oveen että asunnossa 1 kissa niin eivät ainakaan jätä ovea pidemmäksi aikaa auki

Vierailija
17/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Vieraille ystävällinen ja karkaussuunnitelmia hautova utelias kissa varmasti yrittää lipsahtaa ulos kun puolenkuun maissa (ei tietoa tarkalleen minä päivänä) remppamiehet käy.

Ajattelin laittaa oveen lapun: varo karkailevaa kissaa. Ei se porraskäytävää pidemmälle ehdi. Ja saavat olla aika tampiota, jos eivät ulos päästämäänsä kissaa takaisin hae.

Vierailija
18/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään soitto isännöitsijälle, remppaajalle, mielellään kirjallisena ja joka oveen lappu lemmikkieläimestä ja 5000€ vaatimus jos eläin karkaa.

Vierailija
19/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi. Meillä molemmat kissat seikkailevat mielellään rappukäytävässä ja etenkin nuorempi on todella nopea livahtaja eli riski siihen, että jompi kumpi on hetkessä rapussa, kun ovi vain aukeaa, on todella suuri. Lisäksi vanhempi kissoista, vaikka sosiaalinen on ja vieraista tykkää yleensä, aina silloin tällöin vierastaa todella paljon juurukin kovaäänisiä remppamiehiä ja tavarantoimittajia. Eli en haluaisi myöskään aiheuttaa tälle yksilölle kohtuutonta stressiä siitä, että reviirille tunkeutuu vieraita ihmisiä metelöimään ilman, että ketään tuttua on paikalla. Aika kohtuuttoman lyhyt ilmoitusaika siis mielestäni. 

Vierailija
20/38 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkieläimistähän pitää aina soittaa etukäteen remppayhtiöille

Me ollaankin soitettu ja ilmoitettu. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi