Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo kyttää kameroista työntekijöitään

Vierailija
04.04.2018 |

Mitä tehdä kun käynyt ilmi, että pomo katsonut valvontakameroista meidän työpäivän kulun myymälässä kun ei ole itse ollut paikalla. Mitään syytä näin ole siis ollut toimia, halunnut vain nähdä miten työntekijät työskentelee.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista kameroiden olemassaoloa.

:O

Vierailija
2/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyttää vaikka oppimistarkoituksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole syytä ihan riittämin? :D

Vierailija
4/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet asiasta tietoinen hän on ollut asiasta avoin ja sitä kannattaisi arvostaa. 

Vierailija
5/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minun mielestä kamerat on tarkoitettu turvaamaan työntekijöitä, eikä ne ole tarkoitettu salakatseluun. AP

Vierailija
6/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Paitsi olemme avokonttorissa. Parempi olla vain niin, ettei mieti koko kameroiden olemassaoloa. 

Vierailija
7/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minun mielestä kamerat on tarkoitettu turvaamaan työntekijöitä, eikä ne ole tarkoitettu salakatseluun. AP

Turvaamaan työntekijöitä? :D Varmasti joo sitäkin, mutta eiköhän enemmän kaikenlaisen näpistelyn, häiriökäyttäytymisen.. ja enkä myös että tekevätkö työntekijät töitä kuten pitäisi ja sanovat. :D

Vierailija
8/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelehtikää katvealueella, tai vessassa.

Vierailija
9/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvaamaan työntekijöitä? :D Varmasti joo sitäkin, mutta eiköhän enemmän kaikenlaisen näpistelyn, häiriökäyttäytymisen.. ja enkä myös että tekevätkö työntekijät töitä kuten pitäisi ja sanovat. :D

Tarkoitin juurikin, että jos sattuu jotain varkauksia tms niin on kamerat joista voi katsoa. Oletko siis sitä mieltä oikeasti, että pomon kuuluukin saada katsoa kameroista työntekijöiden työskentelyä? Miksi, jos ei ole mitään syytä epäillä että työntekijä olisi toiminut koskaan väärin tai työntekijät. Sinun mielestä kamerat siis on asennettu pomon avuksi kytätä työntekijöitään, vai? AP

Vierailija
10/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo laitonta ole. Olette tietoisia että tilassa on valvontakamerat ja niitä voi seurata koska vain vartijat tai pomo.

Vierailija
11/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo laitonta ole. Olette tietoisia että tilassa on valvontakamerat ja niitä voi seurata koska vain vartijat tai pomo.

Kyllä, ollaan tietoisia kameroista, mutta myös siitä että niitä katsotaan jos on joku oikea syy siihen.. varkaus tms. Mikä on syy jos pomo katsoo niitä, kun ei ole itse ollut töissä? Itse ajattelen tällä hetkellä tämän kuultuani, että en halua työskennellä yritykselle jossa työntekijöitä kytätään kameroiden kautta, eli työntekijöihin ei luoteta, heitä ei kunnioiteta, yksityisyyttäkin tavallaan loukataan kun salaa katsellaan, en koe olevani tämän firman arvoinen työntekijä- siis niin päin, että arvostan itseäni sen verran etten tämmöiseen alistu. AP

Vierailija
12/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Paitsi olemme avokonttorissa. Parempi olla vain niin, ettei mieti koko kameroiden olemassaoloa. 

Sano yksikin hyvä syy sille miksi avokonttorissa pitää olla työntekijöiden valvontakamerat.

Kaikkeen te lampaat suostuttekin.

Vierailija
13/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on käynyt ilmi ja miten se on vaikuttanut sun työskentelyyn?

Vierailija
14/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pomolla ole tosiaankaan muuta tekemistä?

Vierailija
15/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomonne selvästikin luottaa työntekijöihin.

Vierailija
16/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin juurikin, että jos sattuu jotain varkauksia tms niin on kamerat joista voi katsoa. Oletko siis sitä mieltä oikeasti, että pomon kuuluukin saada katsoa kameroista työntekijöiden työskentelyä? Miksi, jos ei ole mitään syytä epäillä että työntekijä olisi toiminut koskaan väärin tai työntekijät. Sinun mielestä kamerat siis on asennettu pomon avuksi kytätä työntekijöitään, vai? AP

Kyllä olen sitä mieltä. Työnantaja maksaa työntekijälle työsuorituksesta ja jos työntekijä tekee työnsä kuten sopimuksessa, niin mitä kamerat haittaavat? Tuskin se pomokaan jaksaa niitä usein kytätä jos homma kerta toimii kuten on yhteisessä sopimuksessa sovittu.

Vierailija
17/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta

http://www.tietosuoja.fi/fi/index/useinkysyttya/kameravalvonta.html

"Kameravalvontaa ei saa käyttää yksittäisen työntekijän tarkkailuun työpaikalla."

Vierailija
18/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ollaan tietoisia kameroista, mutta myös siitä että niitä katsotaan jos on joku oikea syy siihen.. varkaus tms. Mikä on syy jos pomo katsoo niitä, kun ei ole itse ollut töissä? Itse ajattelen tällä hetkellä tämän kuultuani, että en halua työskennellä yritykselle jossa työntekijöitä kytätään kameroiden kautta, eli työntekijöihin ei luoteta, heitä ei kunnioiteta, yksityisyyttäkin tavallaan loukataan kun salaa katsellaan, en koe olevani tämän firman arvoinen työntekijä- siis niin päin, että arvostan itseäni sen verran etten tämmöiseen alistu. AP

Yksityisyyden loukkaamista on mielestäni tuossa turha edes miettiä, koska kyse ei ole vapaa-ajasta, vaan työajasta. Toki jos homma muuten häiritsee eli ei pysty yhtä vapaasti surffaamaan vaikka facessa tai vauvapalstalla, niin sitten ei pidä tuohon suostuakaan. Vaihda firmaa.

Vierailija
19/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan kenenkään työpisteelle tai henkilöstötiloihin ei saa laittaa kameravalvontaa. Ei, vaikka olisi pakotettu allekirjoittamaan lappu asiaa koskien.

Vierailija
20/73 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitonta

http://www.tietosuoja.fi/fi/index/useinkysyttya/kameravalvonta.html

"Kameravalvontaa ei saa käyttää yksittäisen työntekijän tarkkailuun työpaikalla."

No onko tässä tapauksessa kuvattu yhtä ja ainoata työntekijää? Ymmärtääkseni ei..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä