Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko paha ihminen, kun maksatan sijoitusasuntoni vuokralaisilla?

Kokoomusnuori
04.04.2018 |

Innostuin joskus nuorena sijoitusasunnosta ja hyvän kokemuksen kautta hankin niitä toisen lisää.

Olen joskus kuullut paheksuvia kommentteja siitä, että maksatan asuntoni vuokralaisilla. Toinen on kohta jo maksatettu ja sitten otan kolmannen.

Mun mielestä asia on kuitenkin ihan reilu eli vuokralainen tietää maksavansa toisen lainaa ja homma jatkuu, vaikka laina loppuu.

Ei tämä nyt mikään kultakaivosbusiness ole ennen kuin realisoi nuo velattomat asunnot, mutta se jää sitten lähitulevaisuuteen. Käyn siis töissäkin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ihan yleistä?

Vierailija
2/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksujien puutteellisuuden piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus. Kaikki vuokralla asuvat maksavat toisen elämää. Siksi en asukaan vuokralla.

Vierailija
4/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet hyväntekijä. Vuokralaiset ovat usein sitä mieltä että on kannattavampaa asua vuokralla kuin omistaa seiniä.

Vierailija
5/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös useampia asuntoja ja ilahdutan toisinaan (keskimäärin kerran vuodessa) jokaista vuokralaista ilmoittamalla yhdestä vapaavuokrakuukaudesta. Tämä sillä edellytyksellä, että vuokrat on maksettu ajallaan ja vuokrasuhde kestänyt yli vuoden. Pisin yhtämittainen vuokrasuhde on kestänyt 22 vuotta......

Vierailija
6/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tuota paheksu. Se on normaali systeemi. Miten muuten se muka olisi sijoitusasunto?

T.vuokralainen

Vierailija
7/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet hyväntekijä. Vuokralaiset ovat usein sitä mieltä että on kannattavampaa asua vuokralla kuin omistaa seiniä.

Olipahan taas fiksu kommentti sellaiselta joka ei koskaan ole omistanut mitään. Asupas ensin 10 vuotta vuokralla ja maksa tonni kuussa jollekin siitä, että saat asua ja vertaa sitä siihen, että olisit ostanut oman asunnon jota olet lyhentänyt lainaa tuon samaisen 10 vuotta.

Mitä sinulle jää käteen jos muutat sen jälkeen pois? Vuokralta kun lähdet niin käteen ei jää penniäkään, mutta jos olet maksanut omaa asuntoasi ja päätät vaikka muuttaa niin sinulla on aikamoinen omaisuus "taskussasi" jolla voit rakentaa uutta tulevaisuutta.

Vierailija
8/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni tuo on sijoitusasuntojen idea. Kaikesta sitä ihminen mielensä pahoittaa. Niin ne arvostelijat kuin sinäkin. 

Vierailija
9/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös useampia asuntoja ja ilahdutan toisinaan (keskimäärin kerran vuodessa) jokaista vuokralaista ilmoittamalla yhdestä vapaavuokrakuukaudesta. Tämä sillä edellytyksellä, että vuokrat on maksettu ajallaan ja vuokrasuhde kestänyt yli vuoden. Pisin yhtämittainen vuokrasuhde on kestänyt 22 vuotta......

No älä nyt viitsi. Pyörität vuokraustoimintaa hyväntekeväisyytenä? Vuokratuotot pyörii jossain 5% paikkeilla ja sinä annat yli 8% alennusta.

Vierailija
10/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miten muuten voisit ne maksattaa kuin vuokralaisilla? Jos et maksattaisi, niin antaisit heidän asua ilmaiseksi. Miksi tekisit niin?

Vierailija
11/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan taas fiksu kommentti sellaiselta joka ei koskaan ole omistanut mitään. Asupas ensin 10 vuotta vuokralla ja maksa tonni kuussa jollekin siitä, että saat asua ja vertaa sitä siihen, että olisit ostanut oman asunnon jota olet lyhentänyt lainaa tuon samaisen 10 vuotta.

Mitä sinulle jää käteen jos muutat sen jälkeen pois? Vuokralta kun lähdet niin käteen ei jää penniäkään, mutta jos olet maksanut omaa asuntoasi ja päätät vaikka muuttaa niin sinulla on aikamoinen omaisuus "taskussasi" jolla voit rakentaa uutta tulevaisuutta.

Säästöt, rahastot ja muut sijoitukset. Seinien omistaminen ei ole ainoa tapaa kerryttää sitä omaisuutta.

No, itselläni tosin on kaksi (velatonta) sijoitusasuntoa joiden tuotoilla asun periaatteessa ilmaiseksi vuokralla ja kun asumiseen ei mene suuritan osaa tuloista voi ottaa niitä riskejäkin sijoitusmarkkinoilla.

Vierailija
12/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa tuollainen alennus, niin eipä taida paljon jäädä sijoitukselle tuottoa. Voi sitä hyväntekeväisyyttä toisaalta noinkin kyllä tehdä, joten pisteet sulle 😀

Vierailija
13/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijokkaa. Et taida tunnistaa ironiaa tai sarkasmia vaikka se osuisi nenääsi.

Olen asunut aikuisiällä vuokralla suunnilleen tuon mainitsemasi 10 vuotta kuudessa eri asunnossa, sen jäkeen omassa osakkeessa ja omakotitalossa ja tulipa tuossa pikku pätkä välissä myös asumisoikeusasunnossa.

400 tuhannen euron omakotitalo alkaa olla kohta puoliin velaton.

Vierailija
14/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tosta pahoittaa mielensä niin sitten pitäisi pahoittaa mielensä koko kapitalistisesta järjestelmästä.

Itse olen sitä mieltä että jos ollaan kunnon kapitalisteja niin asumistukia pitäisi saada myös oman asunnon ostoon. Kyllähän niitä nytkin saa, asuntolainan korkoihin ja yhtiövastikkeeseen, mutta toimivampi järjestelmä mun nähdäkseni olisi että joka iikka omistais sen oman luukkunsa lopulta: loppuis asumistukienkin maksaminen sitten. (Paitsi niihin yhtiövastikkeisiin jne.)

Ajatus siitä että asuntolainan kattaminen vuokratuloilla olisi jotenkin paheksuttavaa on pohjimmiltaan sitä että ne joilla jo on paljon rahaa saavat rikkaina pysyä, mutta vaurastuminen on moraalitonta. Sinänsä tavallaan puolusteltavakin rakennelma: vanhan rahan ei tarvitse tehdä nin paljon töitä ylläpitääkseen vaurauttaan kuin sellaisen joka haluaa omaisuuttaan kerryttää. Mutta oikeastaan ihan hemmetin ongelmallinen ajatus: millä puolustella sitten sitä että toisilla on tasaisen vaurauden myötä helpompi elämä kuin toisilla? Geeneilläkö? Ei kovin kaksinen puolustus jos nyt vaikka serkuksia naittaneita aatelissukuja katsoo.

Vierailija
15/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöt, rahastot ja muut sijoitukset. Seinien omistaminen ei ole ainoa tapaa kerryttää sitä omaisuutta.

No, itselläni tosin on kaksi (velatonta) sijoitusasuntoa joiden tuotoilla asun periaatteessa ilmaiseksi vuokralla ja kun asumiseen ei mene suuritan osaa tuloista voi ottaa niitä riskejäkin sijoitusmarkkinoilla.

Minkälaisella järjestelyllä maksat oman vuokrasi? Meneekö yrityksen maksamaksi ja nautit asuntoetua? Vai millä järjestelyllä saat omasta vuokralla asumisesta halvempaa, kuin että omistaisit kyseisen asunnon? Vai saatko kenties asumistukea? Asumistukeakin voisi saada, kun ei tulouta vuokratuloja vaan jättää ne sijoitusyhtiön taseeseen.

Vierailija
16/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt viitsi. Pyörität vuokraustoimintaa hyväntekeväisyytenä? Vuokratuotot pyörii jossain 5% paikkeilla ja sinä annat yli 8% alennusta.

Varmaan aika paljon riippuu siitä miten se tuotto lasketaan, minkälaisista kämpistä ja mikä on hankintahinta ollut aikanaan.

Vaikka kyllä mäkin tuota ihmettelen kun olen ymmärtänyt että vähintään yksi vuokrakuukausi per vuosi pitäisi laskea asunnon pitemmän aikavälin huoltotoimenpiteille. Joku osa pääomasta kyllä pysyy seinissä ja sijainnissa, mutta kyllä sillä asunnon tasolla on iso merkitys, ja sitä pitäisi ylläpitää tasaisesti vuosien mittaan kuitenkin.

Vierailija
17/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sinun syytäsi ole, että olet syntynyt kokoomuslaiseen väkeen.  Anna itsellesi anteeksi.

Vierailija
18/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kunpa minunkin vuokranantaja ilahduttaisi!  Olen asunut samassa asunnossa vuokaralla 32 vuotta ja  jääkaappipakastimen vuokraaja on maksanut näiden vuosien aikana.

Vierailija
19/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä onnellisessa tilanteessa, että pystyn harjoittamaan hyväntekeväisyyttä. Paljon mieluummin tuen tuttuja vuokralaisiani kuin maksan veroja, joilla tuetaan ensisijaisesti Suomeen ihan muualta tulevia, ja joiden mielestä puuro on pahaa.

Vierailija
20/31 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuokralaiset maksavat jo elämisen. Makaan sohvalla niin kuin se kuuluisa työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan