Uutiset tänään: Mies synnytti vauvan Suomessa
Haluaisin ihan vilpittömästi ymmärtää/tietää, miksi ihminen, joka tuntee olevansa jotain muuta sukupuolta kuin fyysisesti on, ei halua muuttaa sukupuolielimiään samalla kuin sukupuoltaan? Jos tunnet olevasi mies naisen kehossa, niin miksi hän muuttaa kaiken muun ja pitää itsellään naisen sukupuolielimet ( ja harrastaa vaginaalista seksiä?) Eikö tunnu mitenkään "väärältä" että on "väärät" sukupuolielimet?
Itse olen nainen naisen kehossa, mutta jos mulla ois siitin emättimen sijasta, niin en kyllä tuntisi itseäni kokonaiseksi naiseksi. Miksi transsukupuoliset eivät sitten vaihda myös seksuaalielimiään?
Enkä halua tästä mitään tappelua, en vain oikeasti ymmärrä tätä asiaa. Voisiko joku ystävällisesti selventää?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole jaksanut seurailla näitä jatkuvia kohuja milloin mistäkin itsensä vähemmistöön tuntevista. Mutta onko siis niin, että transihmisten pakkosterilointi on yhtäkuin hormonien syönti? Sitäkö siinä tarkoitetaan, kun joku täällä sanoi ettei kyse ole siitä että poistettaisiin "väärät" sukuelimet?
Jep. Ja hormonien syömisen sivuvaikutuksena on -yllätys yllätys- hedelmättömyys. Siis jos niitä otetaan lääkärin kanssa suunnitellun mukaisesti.
Ok. Käsittääkseni nämä ihmiset haluavat syödä näitä hormoneja, jotta muuttuisivat ulkoisesti siksi sukupuoleksi jota kokevat olevansa. Toisaalta taas, kukaan ei pakota heitä syömään niitä, jolloin naisen kehoon syntynyt näyttää edelleen naiselta jne. Tällöin tämä kyseinen naisen kehoon syntynyt voi myös tulla raskaaksi, miehen kehoon syntynyt taas saada lapsen siittiöiden avulla. Mikä heillä tässä on se ongelma? Eikö ole jopa nykyteknologialla mahdotonta, että naisen keho muuttuu miehen kehoksi ja alkaisi erittää siittiöitä? Tai miehen keho muuttuisi naisen kehoksi ja kasvattaisi itselleen munasarjat ja kohdun? Tätäkö he haluavat?
En käsitä mikä tuossa "pakkosterilisaatiossa" on se ongelma, kun lapsettomuus johtuu ihan heidän omasta päätöksestään? Sitten ymmärtäisin, jos nämä ihmiset pakotettaisiin leikkaukseen, jossa poistetaan kivekset/munasarjat, mutta kun näin ei ole niin mikä on ongelma? Ja ennenkaikkea, mikä on se ratkaisu jota nämä vastustajat haluavat? Vääntäkää mulle rautalangasta, pliis.
Halutaan vain keksiä ongelma jotta saisi huomiota.
jääkaappikin voi synnyttää kirjoitti:
Tunnen olevani jääkaappi. Jos synnytän vauvan(mikä on tieteellisesti mahdotonta koska olen MIES) niin pääsenkö uutisiin ensimmäisenä synnyttäneenä jääkaappina?
Et, mutta sijoituit aika korkealle urpojen kommenttien ranking-listalla. Onnea! Oletko kenties heittänyt toiseen ketjuun leivänpaahdinläppää? Tuleeko seuraavaksi imuri vai mikroaaltouuni?
Sinulle, joka halusit ymmärtää mistä transsukupuolisuudessa ja siihen liittyvissä hoidoissa on kyse. Täältä löytyy hyvät selitykset lääketieteelliseltä näkökannalta.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Vierailija kirjoitti:
Tunteeko hänen puolisonsa (mies) oikeasti olevansa homosuhteessa kun kuitenkin harrastavat tuiki tavallista heteroseksiä?
Emmehän me tiedä ovatko harrastaneet vaginaalista seksiä eikä asia meille myöskään kuulu. Olen hetero ja toinen lapsistani on saanut alkunsa ilman yhdyntää, inseminaatiolla. Oli kyse lapsettomuushoidoista mutta samanhan voi tehdä myös kotioloissa ns. Muumimukimenetelmällä.
Siis nainen joka veti mieshormonia synnytti lapsen- Tuo olisi oikea otsikko.
Mitenkä on, jos muuttuu miehestä naiseksi, voiko hedelmöittää itsensä omalla spermalla?
Juuri näin. Iltapäivälehti vetäisi harhaan johtavan lööpin. Kyseessä on nainen, joka halusi muuttaa sukupuolensa mieheksi, mutta rupesi kikkailemaan hormonihoitojen kanssa. Rusinat pullasta, halutaan kaikki. Yhteiskunta maksaa tämänkin transhärdellin.
Kutsukaa minua ahdasmieliseksi mutta en osaa enää edes kuvitella mikä on mikä näiden uussukupuolisten keskellä. Mies joka tuntee olevansa nainen jolla on miehen vehkeet ja naisen sielu sekä jotain muuta? Olen pienestä päästäni pyörällä :o
Mieheksi syntynyt voisi synnyttää jos kohdunsiirtoja suostuttaisiin tekemään tällaisille jostain syystä. Alatiesynnytystä varten pitäisi toki siirtää koko värkki, muuten synnytys pitäisi hoitaa keisarileikkauksella, ja raskaushan tietysti pitäisi joka tapauksessa laittaa alkuun koeputkialkiolla koska miehellä ei ole kuukautiskiertoa eikä munasarjoja mutta hormonihoitojen avulla tuo ehkä voisi onnistua. Hyvin hankalaa toki, mutta kun MEILLÄ ON OIKEUS!!!! eiköstä niin.
Siis ihan sama jos joku haluaa poistattaa rinnat tai kullinsa tai ihan mitä tahansa ja syödä jotain hormoneja, nää ei häiritse yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole jaksanut seurailla näitä jatkuvia kohuja milloin mistäkin itsensä vähemmistöön tuntevista. Mutta onko siis niin, että transihmisten pakkosterilointi on yhtäkuin hormonien syönti? Sitäkö siinä tarkoitetaan, kun joku täällä sanoi ettei kyse ole siitä että poistettaisiin "väärät" sukuelimet?
Jep. Ja hormonien syömisen sivuvaikutuksena on -yllätys yllätys- hedelmättömyys. Siis jos niitä otetaan lääkärin kanssa suunnitellun mukaisesti.
Ok. Käsittääkseni nämä ihmiset haluavat syödä näitä hormoneja, jotta muuttuisivat ulkoisesti siksi sukupuoleksi jota kokevat olevansa. Toisaalta taas, kukaan ei pakota heitä syömään niitä, jolloin naisen kehoon syntynyt näyttää edelleen naiselta jne. Tällöin tämä kyseinen naisen kehoon syntynyt voi myös tulla raskaaksi, miehen kehoon syntynyt taas saada lapsen siittiöiden avulla. Mikä heillä tässä on se ongelma? Eikö ole jopa nykyteknologialla mahdotonta, että naisen keho muuttuu miehen kehoksi ja alkaisi erittää siittiöitä? Tai miehen keho muuttuisi naisen kehoksi ja kasvattaisi itselleen munasarjat ja kohdun? Tätäkö he haluavat?
En käsitä mikä tuossa "pakkosterilisaatiossa" on se ongelma, kun lapsettomuus johtuu ihan heidän omasta päätöksestään? Sitten ymmärtäisin, jos nämä ihmiset pakotettaisiin leikkaukseen, jossa poistetaan kivekset/munasarjat, mutta kun näin ei ole niin mikä on ongelma? Ja ennenkaikkea, mikä on se ratkaisu jota nämä vastustajat haluavat? Vääntäkää mulle rautalangasta, pliis.
Ongelma on joillekin siinä, että henkilötunnuksen ja nimen vaihto on sidottu "lisääntymiskyvyttömyys vaateseen. Suurimalle osalle transsukupuolisista tämä ei ole ongelma. Minulle ei ainakaan ole... Luulen, että tämä koskee enemmänkin muusuja. Siis muunsukupuolisia. T. Transsukupuolinen
Joo, noin se ilmeisesti on tämän uutisoinnin mukaan. Että täysin turhaa ja valheellista kouhkaamista tuokin on ollut.
Lääkäri tuossa jutussa selittää, että se "sterilointi" tarkoittaa vain sitä, että on periaatteessa syönyt hormoneita vuoden. Mutta kukaan ei seuraa syödäänkö niitä vai ei, joten kuten tässä tapauksessa, jos päättää muuttaa välillä mielensä niin sen kun lopettaa hormonien syömisen ja voi taas olla alkuperäistä sukupuoltaan.