Naapuri soittaa huilua
Joku naapuri ilmeisesti alakerrassa on ruvennut soittamaan jonkinlaista huilua tai vastaavaa useita tunteja päivässä parhaimmillaan ja se joskus kuuluu vaimeasti minun asuntooni. Kannattaisiko asiasta käydä laittamassa lappu vaikka periaatteessa ei haittaa minua mutta jos joku muu ehkä häiriintyy? Kun eihän asuntojen välillä saisi mitään tuollaista kuulua.
Kommentit (17)
Kerrostalossa kuuluu aina ääniä. Ihannetilanne olisi tietysti täysin äänetön kerrostalo, mutta elämän ääniä kuuluu. Ei kannata ilmoittaa.
Eipä huilusta taida kovin paljon ääntä lähteä. Riippuu eristyksistä.
terv. viulisti - taatusti kuuluu.
Voihan siitä aina muuttaa johonkin sellaiseen paikkaan, ettei takuulla kuulu pihaustakaan mistään.
Vierailija kirjoitti:
Siis soitat viulua kerrostalossa? Eikö naapurit valita. Eikö se ole vaikea instrumetti ja vaadi päivittäistä harjoittelua joten luulisin että alkaa naapurit hermostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis soitat viulua kerrostalossa? Eikö naapurit valita. Eikö se ole vaikea instrumetti ja vaadi päivittäistä harjoittelua joten luulisin että alkaa naapurit hermostua.
Miksi ilkeä ihminen ei hanki sähköviulua, tuntuu käsissä aivan samalta, ääni ei kanna naapuriasuntoon.
Kerrostaloasukas saa soittaa huilua päiväsaikaan. Klo 22-07 ei saa soittaa. Meillä ei ole varaa omakotitaloon täällä Espoossa. Silti tyttärelläni on oikeus harrastaa musiikkia, vai mitä? Naapurimme soittaa pianoa ja laulaa. Ei haittaa yhtään meitä.
Mun tyttö soittaa okariinaa. Sekin voi jonkun korvaan kuulostaa huilulta, tai no huiluhan se tavallaan onkin.
Ihmiset kyllä keksii valittaa vaikka mistä, vaikkapa siitä, että naapuri soittaa huilua tai viulua pari tuntia päivässä. Ettekste oikeesti tiedä, että sillä naapurilla on oikeus soittaa vaikka pianoa useampi tunti joka päivä - ilman että teillä on mitään oikeutta valittaa siitä?
Kyllä mua kyrsii enemmän naapurin skidien jatkuva metelöinti, kun toisen naapurin koiran satunnainen haukunta tai joku muutaman tunnin viulun soitto. Tietysti jos koira haukkuisi useamman tunnin putkeen, kertoisin siitä naapurille. Mutta koirilla on oikeus reagoida ääniin ja ihmisillä on oikeus harrastaa. Osta korvatulpat, jos huilu häiritsee. Siitä ei tarvitse olla huolissaan, häiritseekö naapurin huilun ääni mahdollisesti jotain muuta naapuria, voit olla huoleti.
Mä olen tosissani miettinyt, että viitsinkö edes jatkaa soittoharrastustani kerrostaloasuntoon muuttaessani. Tekisi myös mieli aloittaa soittamaan viulua. Olenkin katsellut netistä sekä sähköviuluja että vaimentimiakin. Pelottaa vaan että suututan heti muuttaessani kaikki talon muut asukkaat, vaikka hoitaisinkin treenaamisen päivisin enkä keskellä yötä.
Kuuluuko se tosiaan niin pahasti seinien läpi paksuista seinistä huolimattakin?
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloasukas saa soittaa huilua päiväsaikaan. Klo 22-07 ei saa soittaa. Meillä ei ole varaa omakotitaloon täällä Espoossa. Silti tyttärelläni on oikeus harrastaa musiikkia, vai mitä? Naapurimme soittaa pianoa ja laulaa. Ei haittaa yhtään meitä.
tämä
Voi, kun tää Gila asuis mun naapurissa.
Mistä muusikkoja tulee? Kuunteletko koskaan musiikkia, esim jotain radiokanavaa? Nuo muusikot jotka siellä soittavat, ovat todennäköisesti aloittaneet harjoittelun jo lapsena, etenkin jos klassisesta kyse. Missä luulet heidän päivittäin harjoitelleen ellei kotona?
Kerrostalossa saa soittaa ja laulaa päiväsaikaan.
Täällä Kuopiossa joku demoninen perhe muutti naapuriimme. Soittavat huiluja ja huutavat puhuessaan. No onneksi muutaman naapurin kanssa tehään niistä valitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilkeä ihminen ei hanki sähköviulua, tuntuu käsissä aivan samalta, ääni ei kanna naapuriasuntoon.
Minä arvostaisin jos saisin kuulla "livemusiikkia" naapurista aina silloin tällöin. :D kyllä kerrostalossa etäillessä tuntuu välillä yksinäiseltä ja olisi kivakin kuulla jotain huilu- tai viuluharjoituksia. Koiraien ulvonta ei lohduta niinkään... t. Alakerran pianisti ja koiranomistaja myös
Tietenkin saa kuulua, provoiletko vai oletko yksinkertainen?