Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolituttu suuttui, kun en suostunut majoittamaan häntä ja perhettään

Vierailija
03.04.2018 |

Mikä ihmisiä vaivaa? Eräs harrastuksen kautta puolituttu ihminen (en ole koskaan edes tavannut kasvotusten, somessa juteltu) ilmoitti tänä aamuna tulevansa tänne päin loppuviikolla, ja tarvitsee majoituksen nelihenkiselle perheelleen ja koiralle. Hän käytännössä ilmoitusasiana kertoi, että oli ajatellut että tulevat meille, kun on vain yhdestä yöstä kysymys, ja hotellit niin kalliita, eikä heillä ole muita tuttuja täältä.

Kohteliaasti kieltäydyin, koska meillä ei tilat riitä neljälle yöpyjälle. (Enkä muutenkaan halua vierasta porukkaa kotiini pyörimään, kun itse ollaan töissä) Ehdotin heille muutamaa edullista majoitusvaihtoehtoa tässä lähellä.

No, mitä teki tämä puolituttu? Haukkui minut itsekkääksi ja "luulin, että olet mukava, mutta oletkin ihan hirveä ämmä" ja ei kuulemma halua nähdä edes kahvittelun merkeissä, kuten ennen hänen suuttumistaan ehdotin.

Mitähän tuollaisen henkilön päässä liikkuu?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette hanki oikeita ystäviä?

Mä majoitan aina mielelläni ystäviä ja heidän perheitään, koska tiedän olevani tervetullut heille vastavuoroisesti.

Ja ei, en ole Facebookissa.

Keneltä kysyit? Tässä ketjussa ei ole kai näkynyt juuri noita väkisin kyläileviä.

Siis mitä? Tarkoitin etten tuhlaa aikaani "sometuttuihin" vaan oikeisiin ystäviin.

Ymmärsin, että aloittaja on jossain fb:n harrastusryhmässä. Ei silloin kai ole tarkoituskaan tuhlata aikaa noihin ihmisiin, vaan jakaa näkemyksiä yhteisestä harrastuksesta tai jotakin. (En ole itsekään fb:ssa) Jotkut sitten vain luulevat, että kaikki fb-"ystävät" ovat ystäviä, joita voi käyttää hyväkseen.

Vierailija
42/47 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meinasi kerran tuppautua kaverin kaveri mukaan, kun lähdettiin poikaystävän kanssa kyläilemään vanhemmillaan Irlannissa. Aluksi vähän nauratti ja sitten kerkesin jo säikähtää, kun käivikin ilmi, että toinen ihan tosissaan oli tulossa mukaan. Sai ihan tosissaan toppuutella, että ei tällainen järjestely nyt kumminkaan ihan sovi.

"Ai miksei, voisinhan mä ihan hyvin tulla mukaan ja X-lentoyhtiöllä ne lennotkin on tosi halpoja!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Yksi yh yritti neljän penskan kanssa änkeä toisen yksiöön yöksi ja ihmetteli kun ei päässyt.

Oliko tuo yh sukulainen vai tuttava?

Tiedän vain että sillä oli tapana majoittua puolituttujen luo kun kiersi maata ulkosuomalaisena kesäisin.

Vierailija
44/47 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meinasi kerran tuppautua kaverin kaveri mukaan, kun lähdettiin poikaystävän kanssa kyläilemään vanhemmillaan Irlannissa. Aluksi vähän nauratti ja sitten kerkesin jo säikähtää, kun käivikin ilmi, että toinen ihan tosissaan oli tulossa mukaan. Sai ihan tosissaan toppuutella, että ei tällainen järjestely nyt kumminkaan ihan sovi.

"Ai miksei, voisinhan mä ihan hyvin tulla mukaan ja X-lentoyhtiöllä ne lennotkin on tosi halpoja!"

Tämä oli parhaita. Niin järjetön, että on pakko olla totta.

Vierailija
45/47 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä röyhkeitä riittää.

Yksi kaveri aikanaan kävi kerran kyläilemässä kun meitä asusti 3 henkeä yksiössä. Koska käytöksensä oli kovin röyhkeää (tyhjensi ruokakaapit, kaivoi mun vaatteet päälleen ja lainasi korulippaasta Kalevala käädyn kaulaansa vaikka kielsin) en huolinut enää vierailulle. Oli muutenkin sellainen tuttavuus, joka kuului samaan kaveripiiriin, mutta ei oltu mitään bestiksiä, rasittava tyyppi, mutta olin yrittänyt ymmärtää. Tuohon kyläilyyn loppui mun ymmärtäminen.

No, meni tovi tuosta kyläilystä ja yritti taas ängetä käymään, pienen lapsensa kanssa. Kieltäydyin jollain tekosyyllä ja tää emäntä oikeasti tuppautui majoittumaan veljensä kaverin faijalle! Ei ollut ikinä tavannut veljen kaveria (ei mikään hyvä ystävä) saati tämän isää. Kaveri kai teoriassa asui isällään, mutta ei käytännössä. Ja, pisteenä i:n päälle tää taulapää ehdotti isännälle joka hänet majoitti, että tämä voisi vahtia lasta jotta eukko pääsis vähän stadia kiertämään. Selitti mulle puhelimessa, kuinka tyly ja ajattelematon tää keski-ikää lähestyvä mies oli kun ei ollut suostunut. Kun hän sentään on niin harvoin käymässä Helsingissä... olin sanaton

Vierailija
46/47 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajelimme viikonloppuna teidän mökinne ohi

kiitos

tuossa vitsissä on perää. en muista että joku olisi tuonut mitään tullessaan oletetaan että kellari on täysi kaljaa ja lonkeroa, kun toin reissusta muutaman kaljakorin niin nirppanokka akat vaati lonkeroa, ei sitä ei ollut kun piilotin pari keissiä sitä etteivät juo.

sitten hesalaiset versus lapissa asuvat, hiihtolomilla tullaan suksien ja kersojen kera kylään viikoksi

toiset tulee hesaan ja jättää auton parkkiin 2 viikoksi siihen kun parkkihalli lentoasemalla on niin kallis.

mites sitten maalla asuvat? sinne ängetään kersojen kera ja lompsitaan navettaan ja tuodaan tauteja elukoihin ihan kysymättä

Vierailija
47/47 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha iskä on just tommoinen että aina sukulaisille ja ystäville menossa yöksi eikä ihan ehkä tajua. Tosin hän on elänyt ulkomailla ja vielä kulttuurissa jossa muita autetaan ja ollaan avoimempia kuin suomessa, ja ennen vielä enemmän. Just niitä jotka menee koputtamatta (ystävälle) sisään jos ovi on auki. no, onneksi on suhteellisen pidetty kaveri, toki varmasti aiheuttaa närääkin.

Mutta apn kaltaista tilannetta en osaa vain kuvitella... En sano, että provo, mutta mun on vain vaikea hahmottaa päässä miten tuollainen keskustelu oikeassa elämässä voisi mennä. 😂 Ehkä olen onnellisena elänyt kun en lokkeja tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi