Biologinen kello tikittää, mies ei halua VIELÄ lapsia
Onko tilanne toivoton?
Olen 28-vuotias nainen ja vauvakuumeeni on sietämätön. Mieheni on 34-vuotias ja olemme olleet yhdessä 3vuotta.
Koko tänä aikana olemme puhuneet lapsista ja että kumpikin haluaa niitä jossain vaiheessa.
Nyt tilanne on eskaloitunut siihen, että vihjaillen asiasta jatkuvasti ja mies edelleen vastaa ”en ole vilä valmis”. Tästä on syntynyt muutama iso riitakin välillemme ja mies on sanonut ettei halua tulla painostetuksi asiassa.
Mitä mieltä olette? Onko tilanteemme toivoton?
Mitä tekisitte tilanteessani?
Itse turhaudun myös tilanteeseen, sillä vauvakuume on vaivannut viimeiset 5 vuotta.
Onko se oikein itseäni kohtaan, että joudun olemaan hiljaa ja peittämään haaveeni ja kenties elämäni suurimman toiveeni?
Onko tässä mitään järkeä? Pitääkö mun vielä odottaa?
Muuten suhteemme on todella hyvä, tosin siinäkin on ylä ja alamäkensä, kuten varmaankin kaikilla.
Kommentit (13)
Hän ei koskaan lapsia. Tuossa iässä haluaisi, jos lapset haluaa tehdä
Kyllä se periaatteessa tikittää koko ajan samaa vauhtia, mutta siinä kolmenkympin jälkeen sen alkaa vain kuulla paremmin ja jännittää että jossain vaiheessa se saattaa pärähtää.
Jos 34v ei ole"vielä" valmis ei hän ole sitä ikinä.
Heitä viimeisenä täynnä se että jos lapset tehtäisiin nyt olis ne omillaan jo hyvissä ajoin teidän eläkeikää joten ehtisitte vielä terveinä suht nuorina nauttia matkustelusta ym.. Kahdestaan
No jos tämän nykyisen miehen kanssa haluat olla niin mitä muuta voit kun odottaa?
Se että keskustelu asiasta menee riitelyksi ei vaikuta hyvältä...ei parisuhteen eikä vauvan kannalta.
Mutta ei sinulla ole aikaa ikuisuuksia odotella. Jos olisin sinä niin voisin vielä odottaa n. 2 vuotta mutta 3kymppisenä pitäisi tehdä viimeistään ratkaisu suuntaan tai toiseen...vauva vai ero? Ja tämä ei ole mitään painostusta vaan fakta.
Itse olin 25v kun aloimme yrittämään lasta ja 1,5 vuotta meni ennenkuin tärppäsi ja toisen lapsen kanssa meni samat 1,5 vuotta ennenkuin raskaus onnistui. Näiden kahden raskauden välissä oli 1 keskenmeno ja yksi tuulimunaraskaus. Joten edes ikä ei ratkaise aina mitään.
Kumpi teillä hoitaa ehkäisyn? Sinä joka haluat lapsen vai mies joka ei halua?
Mies ei halua lasta. Sinä haluat lapsen. Ette sovi yhteen PISTE!
Anna miehellesi aikaa. Ei ainakaan kannata painostaa, voi olla päinvastainen vaikutus. En muutenkaan ymmärrä, miksi tollasesta asiasta pitäisi riidellä, onhan sillä miehelläkin oikeus harkita asioita.
Voit mennä tallettamaan/pakastamaan omia munasolujasi jollekin lapsettomuushoitoja tekevälle kliniikalle myöhäisempää käyttöä varten, näin ollen saat ainakin varmuuden omalta osaltasi siitä että sen oman lapsen voit saada myöhemminkin ( jos munasolut ovat hyvä laatuisia)
Tietysti olisi parempi jos saisit miehen pään kääntymään, ja ihan luomusti, mutta on tuo sukusolujen pakastaminen ainakin yksi vaihtoehto jos olette ns uraihmisiä jne.
Samalla tulisi tietoa että onko ylipäätään mahdollisuus saada omia lapsia.
Mies ei halua lapsia lainkaan tai ei halua niitä just sun kanssa.
Suosittelen eroamaan ja etsimään sellaisen miehen, joka haluaa lapsia. Tuosta tulee kuitenkin iso kriisi teille ja toisaalta on aika riskialtista alkaa kiristämään miestä tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies odottaa kunnes et ole enää hedelmällinen ja vaihtaa nuorempaan.
Ei vaihda jos rakastaa.
Ja eikös täälläkin ne nuoremmat naiset inhoavat noin nelikymppisiä setämiehiä eli ei mitään hätää sillä ei miehellä olisi mitään tsäänssejä saada sitä nuorta naista joten, Don't you worry about a thing :) vai onko miehesi tummatukkainen,pitkä,komea ja vielä rikas ? Se voi muuttaa tilannetta.
En usko, että mies vaihtaa nuorempaan, sillä rakastamme toisiamme hyvin paljon.
Olen kuulemma hänen elämänsä nainen. Melkeinpä kaikissa muissa asioissa olemme samaa mieltä, mutta tämä on ainoa asia, joka aiheuttaa kitkaa välillemme.
Auttaisikohan parisuhdeterapia? Pelkään vain, ettei mies suostu siihen.
Ap
Ala vain ahkerasti säästää rahaa hedelmöityshoitoja varten, ja patista miestä tekemään samoin. Kun ukolle tulee autokuume, sano ettei semmoiseen ole varaa. Itsekin sanoin omalleni, että mahikset saada tenava ilmaiseksi tai halvalla vähenevät koko ajan.
Ja sitten vielä syyllistetään naisia siitä, että syntyvyys laskee. Vika on miehissä ja työnantajissa.
Mies odottaa kunnes et ole enää hedelmällinen ja vaihtaa nuorempaan.