Milloin ja mistä syystä olet viimeksi ollut sairaslomalla?
Kommentit (46)
Joulukuussa 2013 olin yhden päivän saikulla keuhkoputkentulehduksen ja kuumeen takia.
Lokakuu 2016 kk opinnoista leikkauksen vuoksi.
2012, kaksi päivää keskenmenon takia.
Juuri nyt 3 kk vakavan sairauden takia, osastohoidossa 2-3 vrk/2 vko.
Helmikuussa laiskotti...selkäkipu, 2.5 viikkoa saikutin..
Toissa viikolla 4 päivää, lähiomaisen kuoleman takia...
Noin 11 vuotta sitten, työtapaturmassa tulleen vamman vuoksi (tapaturma sattui aikaisemmin, mutta sen jälkiä piti korjailla kirurgian poliklinikalla)
Yli vuosi sitten alkutalvesta olin viikon saikulla masennuksen takia. Olen todella harvoin poissa töistä. Kuumeessakin olen aina joko viikonloppuna tai lomalla.
Viime syksynä olin päivän pois flunssan takia. Ei ollut edes kuumetta, mutta olin niin kipeä, että en edes jaksanut ajatellakaan lastenhoitotyötä. Ikinä ennen ei ole flunssa kaatanut petiin.
8-vuotiaana yhden päivän mahataudissa ala-asteella, sittemmin en ole ollut saikulla. Kouluja takana 15 vuotta ja työuraakin takana jo 8 vuotta.
Viime kesänä suolistotulehduksen takia. Kesti viikon
Parhaillaan, aika tasan vuoden olen ollut, toivotaan että kesällä pääsen töihin, kaksi isoa leikkausta takana.
Syyskuussa 2016 leikattiin hampaan juuria implantin vierestä pois, ääni meni ja tikit vaikeutti puhumista. Olin päivän pois opetustyöstäni.
Kuukausi sitten viikon töistä inluenssan takia.
2 vuotta sitten 2 viikkoa, jalka murtui ja sitä ei lastoitettu.
Muutoin en ole koskaan sairaana..olen yrittäjä.
Ehkä se toimii jotenkin rokoitteen tavoin?
Leikkauksen takia 3 viikkoa v. 2015.
Ikää 35v.
Lapsena ja opiskellessa satunnaisia kuumeita joskus (maksimissaan kerta vuoteen/pariin) ja vesirokko pienenä.
Työura alkoi v.2006 jonka jälkeen OMIA sairaspoissaoloja on kertynyt hyvin vähän. Lapset olleet sairaana toki useammin (korva- ja silmätulehdusta, oksua jne..), mutta ei jatkuvalla syötöllä onneksi.
Vuosina 2006-2018 on ollut kahdesti kuume/kurkkukiputauti.
Lisäksi on ollut vuosina 2010-2016 nelisen kappaletta noin viikon saikkuja selkäkipujen takia. Vuosia särki hermokipuillen. Paljastui lopulta ärhäkäksi massiiviseksi välilevyn pullistumaksi, joka leikattiin v.2016. Siitä kuukauden saikku - tuli tarpeeseen vaikka hyvin toivuinkin.
Viimeisin saikku on ollut 3pv mittainen, joka tuli siksi kun kävin sterilisaatiossa.
Ilman selkävaivoja olisin ollut äärimmäisen terve aikuinen.
2006 olin puolipäivää, kun putosin kävelytasolta. Kyseisessä paikassa ollut töissä yli 15- vuotta.