Mikä siinä otsiksessa on niin kamalaa?
Olen lukenut otsiksiin liittyviä keskusteluja, ja on tullut ilmi, että se on monen miehen mielestä kamala ja se rumentaa naisen. Ei ole tullut vieläkään ilmi, mikä siinä on kamalaa. Jotkut näköjään yhdistää otsahiukset lyhyeen tukkaan, mikä ei pidä paikkansa. Itselläni on pitkät, punaisella kasvivärillä värjätyt hiukset vinolla otsiksella. Olen saanut kampaajaltani kuulla kehuja kuinka otsis pukee mua. Kasvoni ovat muodoltaan pyöreät ja siihen vielä yhdistettynä otsatukka, olen saanut kuulla tytöttelyä, vaikka täytänkin kohta 23 vuotta. Ulkonäöstänikin olen saanut kuulla olevani nätti ja suloinen. Onko nuorentuminen otsatukassa kamalaa? Tosin kun en ole ikinä ruskettunutkaan, niin sekin tekee musta vielä ikäistään nuoremman. Vai mikä siinä on sitten hirveää?
Kommentit (13)
Itsellä otsatukka eikä voisi vähempää kiinnostaa miesten mielipiteet tukastani. Silti vientiä näyttäisi olevan otsatukalla niin pitkähiuksisena kuin lyhyempi hiuksisenakin.
Mulla oli otsis 19-vuotiaana, 2010-2011. Silloin se sopi mulle, mutta nyt en usko että näyttäisi niin hyvältä. Jokaisella saa olla semmoinen tukka kuin tykkää, ja monelle se otsis sopii. Itse en jaksaisi olla sitä vaan koko ajan tasoittamassa ja leikkaamassa.
Itse olen ikäisesi ja tytöttelyä saan varmasti vielä kuulla vuosia. Varsinkin itseä huomattavasti vanhemmilta henkilöiltä. Asiaan täytyy vain tottua vaikka tytöteltäisiinkin väheksyvään äänensävyyn. Tosin on minua rouviteltu ja täditeltykin usein. Enää en jaksa välittää.
Ei kannata ikinä kuunnella naisilta mistä miehet tykkää kun ne ei siitä naisina tiedä. Otsatukat on todella kauniin näköisiä.
t. mies
Otsatukkia on monen näköisiä. Mutta monelle se mielikuvana tarkoittaa sellaista Pirkko Ruohonen-Lerner-tyylistä ohutta ja suoraa. Se on aika harvoille sopiva vaihtoehto.
Toinen asia on, että otsatukka katkaisee ja lyhentää kasvoja. Jos siis on kovin pyöreät tai neliömäiset kasvot niin se voi thdä entistä pyöreämmän tai neliömäisemmän näköiseksi, eli joko lihavoittaa tai maskulinisoida kasvoja. Toisaalta jos on kovin korkea otsa, tai pitkä leuka, otsatukka voi myös tasapainottaa kasvoja. Se, ”sopiiko” se vai ei, riippuu sitten siitä, mitä näistä piirteistä mieluiten haluaa itsessään katsella.
Mulla on otsis...en edes tiedä miksi? Se vaan on.👩💼
Vierailija kirjoitti:
Otsatukkia on monen näköisiä. Mutta monelle se mielikuvana tarkoittaa sellaista Pirkko Ruohonen-Lerner-tyylistä ohutta ja suoraa. Se on aika harvoille sopiva vaihtoehto.
Toinen asia on, että otsatukka katkaisee ja lyhentää kasvoja. Jos siis on kovin pyöreät tai neliömäiset kasvot niin se voi thdä entistä pyöreämmän tai neliömäisemmän näköiseksi, eli joko lihavoittaa tai maskulinisoida kasvoja. Toisaalta jos on kovin korkea otsa, tai pitkä leuka, otsatukka voi myös tasapainottaa kasvoja. Se, ”sopiiko” se vai ei, riippuu sitten siitä, mitä näistä piirteistä mieluiten haluaa itsessään katsella.
Olen itse hyvin lyhyt ja 55-kiloinen eli pienikokoinen, moniin suomalaisnaisiin verrattuna hyvin pieni. Sekin vielä toki tekee musta nuoremman näköisen. Otsatukkani on paksu, taitaa juuri sillä Laura Huhtasaarellakin olla paksuhko otsis. Ero on vain siinä, että hänellä on suora ja mulla vino, mutta samanpituiset ne kyllä on. En oikein tykkää liiankaan lyhyistä otsiksista.
- ap
Mulla ollut nyt yli puolet elämästäni sivuotsis ja aion pitää sitä jatkossakin. Mulla on todella korkea otsa ja tämä hiustyyli vähän piilottaa sitä.
Mun mies rakasti mun otsista. On monta kertaa pyytänyt, että leikkaisin sen takaisin. Minä en vaan jaksa sitä, hiukset kasvaa tosi nopeasti niin koko ajan saisi olla leikkelemässä. Ja otsa kukkii finnejä :(
Moni kyllä sanoi, kun leikkasin otsiksen, että näyttää paljon paremmalta otsiksen kanssa kuin ilman. No, ei voi mitään, olosuhteiden pakosta olen nyt sitten rumempi :D
Ohuthiuksisella otsatukka on pois kokonaismassasta. Sivuille ei tule siis näitä "apuhiuksia" paksuuntamaan tukkaa.
Pyöreäkasvoinen ja -poskinen näyttää entistä pyöreämmältä.
Jos näitä ongelmia ei ole, saattaa otsatukka olla pukeva.
Vierailija kirjoitti:
Ohuthiuksisella otsatukka on pois kokonaismassasta. Sivuille ei tule siis näitä "apuhiuksia" paksuuntamaan tukkaa.
Pyöreäkasvoinen ja -poskinen näyttää entistä pyöreämmältä.
Jos näitä ongelmia ei ole, saattaa otsatukka olla pukeva.
Pyöreäposkisuus ja otsatukka yhdessä luo tyttömäisen vaikutelman. Siihen vielä päälle pitsipaita tai röyhelömekko, niin valmista tuli! Minkäs sille voin, kun rakastan pitsiä ja röyhelöitä. Olen kyllä yläasteesta lähtien nauttinut tyttömäisestä tyylistä, vaikka ensin ei ollut uskallusta näyttäytyä sellaisena koulun lissujen takia ja olin kuitenkin niin herkkä, mikä teki asiasta vielä pahemman. Nyt tosin on uskallusta, vaikka mua tietysti koon takia kohdellaan heikompana: ”Ethän sä tuota osaa/pärjää”. Kampaajani on vain kehunut otsatukkaani ja vitsaillutkin, että siitä on tullut mun tavaramerkki. Niinkin itse asiassa voisi sanoa.
Tulin ihmetelleeksi, että joku joskus aikoinaan sanoi, että feministien on turha väittää lyhyiden tai otsahiusten olevan yhtä naiselliset kuin pitkätkin. Siis mitä ihmettä? Olisin vielä ymmärtänyt lyhyistä hiuksista tuon kommentin, mutta että otsahiuksista. En ole ikinä ollut feministi enkä minkäänlainen miesvihaaja, vaan ihan nainen, joka ei ole heti inisemässä kuvitellusta epäkohdasta, normaalilla järjellä varustettuna.
Minä en ole lukenut muiden kommentteja pahemmin. Oma mieheni tykkää otsatukastani. Joskus seurustelun alkuvaiheissa kun olin sen kasvattanut pois ja mies löysi valokuvia joissa minulla se oli hän kysyi jos voisin käydä leikaamassa takaisin.