synttärikutsut 4-vuotiaalle
Meidän iso neiti täyttää kohta 4-vee ja olen ajatellut, että onnistuisko kutsujen järjestäminen jo pelkästään lastenkutsuina jos vieraidenkin ikä on siinä neljän vuoden molemminpuolin...
Ajattelin, että säästyisin vanhempien kahvituksilta jos kutsuisin vain lapset, mutta, mutta,mutta ovatko tuon ikäiset oikeesti vielä liian pieniä tulemaan kutsuille itsekseen? Kokemuksia kellään?
Ja sitten ideoita kaivattaisiin; kutsukorttien tekstejä (joku runo olisi kiva...), leikkejä, tarjoiluja, mitä vain! Olen pulassa ja peukalo keskellä kämmentä mitä juhlien organisoimiseen tulee:)
Kommentit (5)
että aika ihana idea (tän prinsessa teeman mukaan) olis varata kotiin prinsessan vetimet (mekko, koruja, tiara ym), ja jokainen tyttö sais vuoron perään pukea ne yllensä, sitten otettais kuva, ja jokaiselle vois myöhemmin teettää kuvan tyyliin kiitoskortiksi.
Myös naamiaiset on muutes kivoja!Tai jos juhlat kesempänä, niin piknik juhlat vaikka kotipihalla olis aika kivat. Mielikuvitusta vaan kehiin.
..jos joukossa ei kovin ujoja niin varmasti jo 4v uskaltaa jäädä ilman äitiä pariksi tunniksi juhliin. Meillä oli nyt 5v ensimmäiset lastenkutsut mutta mukana oli myös pari 4 vuotiasta eikä ollut vaikeuksia.
Meillä oli juhlat prinsessateemalla, eli kutsuun oli laitettu että halutessaan voi pukeutua prinsessaksi. Ihania prinsessoja oli sitten talon täydeltä! Hyvä idea vois olla myös, että askartelet lapsesi kanssa etukäteen kruunuja ym, varaat jotain kankaita, pyykkipoikia ym ja lapset voisi pukeutua ja leikkiä. Silloin ei tulisi paineita kenellekään että pitää olla prinsessapuku etukäteen. Kutsuun voisi vaikka laittaa, että voi tulla tavallisissa vaatteissa, ja paikalla pukeudutaan. Lapset ei tässä suhteessa ole kovin vaativia, mielikuvitus riittää tekemään lakanasta hienon viitan ja pahvikruunusta jalokiviluomuksen.
Hauskoja juhlia!
olis kiva idea sekin että siellä kutsuilla jokainen lapsi askartelis itse sen kruunun ja sais sitten kotiin mukaan muistoksi, olis vähän erilaista touhua.
Ja askarteluun riittää; folio-paperia, kartonkia (myös esim. muropaketti käy kartongista, sehän päälystetään), helmiä, liimaa (vaikka erikeeperiä pilttipurkkiin ja pensseli), saksia ym.
Ja tässä tapauksessa muista mainita kutsussa askartelusta (äidit ei välttämättä tykkää jos juhlavaatteet sotkeutuu), tai /ja varaa paljon essuja tms vaatteiden suojaksi.
Tosiaan järjestimme jo 3 v. synttäreillä tytöllemme aikuisten juhlien lisäksi lastenkutsut. Vieraita oli kolme tyttöä ilman vanhempia (3-6v) ja yksi 3v tyttö äitinsä kanssa sekä 2 v poika perheineen. Joten pienehköt pippalot olivat. Aikaa oli kaksi tuntia ja se meni kyllä älyttömän nopeasti! Söivät ihan simokauan, lahjoja availtiin ja ongintaa oli. Hieman kerkesivät leikkiä myös vapaasti. Eikä kerennyt aika käydä pitkäksi...
Lapset olivat tosi rauhallisesti, olin varautunut henkisesti kovaan menoon. : ) Minunkin mielestäni kovasti riippuu lapsen luonteesta, miten lastenkutsut sopivat.
Itse en ole niin kova tiukan ohjelmiston kannattaja, mutta mitä vanhempia lapsia on kyseessä, sitä enemmän varmaan on hyvä olla ainakin varalla ohjelmaa.
4-vuotiaille voi jo järjestää lastenkutsut. Eri asia on saako lapset lupaa tulla ilman vanhempiaan (meidän lähipiirissä yhdessä perheessä 8-vuotiskaan ei juurikaan saa liikkua ilman vanhempiaan). Mutta kutsut ei voi kestää oikein kauan 1-2h on jo aika pitkä aika.
Mutta sit vinkkejä. Itse olen tykännyt valita kutsuille teeman, viime vuonna keijut, nyt viidakko-laijonakuningas. 4v. tyttö varmaan tykkäis esim. disney prinsessoista. Sitten vain samaa teemaa noudattaen kutsut, ilmapallot, kertakäyttöastiat?, servetit, jne jne Ja jos prinsessateema niin joko ihana prinsessa-kakku, tai prinsessan linna -kakku tms. Nelivuotiaille voi jo järjestää jotain ohjelmaa, esim. onginta on lasten mielestä kivaa, pussiin voi laittaa vaikkapas grandin muutaman karamellin ja jonkin pienen muiston esim. kiiltokuvan, kynän, pinnin tms. tietysti teeman mukaisesti.
Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen.