Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten on mahdollista että lihavat ihmiset syövät aina niin vähän?

Vierailija
02.04.2018 |

Tunnen kaksi lihavaa ihmistä ja he syövät aina tosi vähän. Toisen heistä kanssa asuin pari vuotta samassa kodissa enkä silti nähnyt hänen syövän normaalia enempää, oikeastaan hän söi vähemmän. Hän söi minuakin vähemmän, vaikka olen laiha. Liikuntaa harrastimme saman verran eli lähinnä hyötyliikuntaa, kävelyt yliopistolle ja takaisin. Miksi he ovat lihavia?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne oikeesti syö paljon. Vaikka sitten salaa. 

tietenkin syö.. toinen nukkuu niin jääkaapin valo on asunnon ainoa valo. ennenku tulee nii syöny mäkissä tai muualla. ihminen näyttää just siltä mitä se syö ja paljon se syö.

Vierailija
22/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tähän herätään pikkuhiljaa. Siis huomaamaan että ihmiskehot on erilaisia. Kohta saadaan se lääkekin lihavuutta vastaan eikä aina syyllistetä.

Kumma, ettei noita lääkkeitä tarvita missään kehitysmaissa missä syödään vähemmän.

Ja silti sielläkin on ylipainoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei lääkitysten vuoksi ole ruokahalua/näläntunnetta, joten syön ravitsemusterapeutinkin mielestä liian vähän. Aamulla puuro, joskus ei sitäkään. Lounaaksi salaatti. Töiden jälkeen lämmin ruoka jossa puolet lautasesta salaattia, pääruokana esim. kalaa tai härkistä/nyhtistä (olen kasvissyöjä). Karkkia syön 150-200 g pussin kerran viikossa kun lapsillakin on karkkipäivä. En juo alkoholia, en limppareita, en syö kahvileipiä. Pituutta 166 cm ja painoa 90 kg. Liikuntaa lisäämällä olen saanut puolessa vuodessa 2 kg pois.

Hankala on vain syödä enemmän ja tiheämmin kun ei tunne nälkää eikä tee mieli mitään. Mutta siis ei kaikki lihavat syö sipsejä ja karkkia ja hampurilaisia 24/7. Ärsyttävä yleistys. Ravitsemusterapeutillekin oli pettymys kun ei löytänyt muuta korjattavaa kuin sen että pitäisi syödä enemmän koska oletti, että tällainen pullero syö vain ”paskaa”.

Vierailija
24/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti suoliston bakteerikanta vaikuttaa tosi paljon siihen kuka lihoo ja kuka ei. Ja yllätys yllätys, myös geenit vaikuttaa, vaikka sitä ei saisi sanoa, mutta näin on tutkijat silti sanoneet.

Ja toisekseen, ihmiset yliarvioivat varmaankin aika paljon sitä, että kuinka paljon pitää syödä että on lihava, esim. minä olen 130kg ja kulutan vuorokaudessa n. 2500 kaloria, ei siinä kovin paljon tarvi syödä suklaata ym. hiilaria kun on kalorit koossa. Jos joku on lihava, mutta ei tällä hetkellä liho tai laihdu, niin sehän tarkoittaa että hän syö juuri oikean määrän, eli sen minkä kuluttaakin. Ei kaikki lihavat liho koko ajan lisää. Minä olen niitä "pieniruokaisia" läskejä, ja olen pitänyt suurinpiirtein saman painon jo 15 vuotta.

Superlihavat jotka lihoo ehkä vielä lisää (300kg painavat), voivat syödä 6000 kaloria päivässä tai vaikka ylikin, heidän elimistönsä toimii jo hyvin eri tavalla kuin normaalien, ei kaikki ole niin yksinkertaista.

En ymmärrä miten on niin vaikea käsittää nimenomaan tuota, että kohtuulihavana pysymiseen ei tarvita mitään ylettömiä mässäilyjä... Ja ne läskitkin yleensä kertyy vähitellen, samalla tavalla.

Vierailija
25/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tähän herätään pikkuhiljaa. Siis huomaamaan että ihmiskehot on erilaisia. Kohta saadaan se lääkekin lihavuutta vastaan eikä aina syyllistetä.

Onhan tämä niin kovin sykähdyttävää, kun kanssaihmiset ovat niin aidosti huolissaan lihavien hyvinvoinnista! Mietitään sivistyneesti ja tietenkin asiallisesti mitä lihava syö ja milloin. On myös aivan upeeta, että annetaan esim. ulkonäkökritiikkiä, kun ylipainoinen kulkee ihmisten ilmoilla ja hoitaa asioitaan. Kohteliaasti kerrotaan miltä lihava näyttää ja kysellään "kuulumiset". Varsinkin ruokakaupoissa huolenpito on tosi liikuttavaa. T: Ex-lihava

Vierailija
26/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että ap on oikeasti ylipainoinen, joka koittaa todistella ihmisille, että ylipainoiset syövät vähän.

Vierailija
27/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma, ettei noita lääkkeitä tarvita missään kehitysmaissa missä syödään vähemmän.

Olin töissä yhdistyksessä missä oli eri maista tulleita. Paria poikkeusta lukuun ottamatta ihan hirveät laardipersukset ja paksuja kuin paakarin pullat. Sarvesta tulleet naiset varsinkin. Hyvin maittaa safka. En usko, että kilpirauhanen ois ongelma koko populalla, tai aineenvaihduntakaan :D

Ja jos raivoltanne pystytte katsomaan katukuvassa muitakin, kuin suomitanttoja, huomaatte kuinka tilanne on sama väristä tms. riippumatta.

Vierailija
28/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä niin kovin sykähdyttävää, kun kanssaihmiset ovat niin aidosti huolissaan lihavien hyvinvoinnista! Mietitään sivistyneesti ja tietenkin asiallisesti mitä lihava syö ja milloin. On myös aivan upeeta, että annetaan esim. ulkonäkökritiikkiä, kun ylipainoinen kulkee ihmisten ilmoilla ja hoitaa asioitaan. Kohteliaasti kerrotaan miltä lihava näyttää ja kysellään "kuulumiset". Varsinkin ruokakaupoissa huolenpito on tosi liikuttavaa. T: Ex-lihava

Mikäs alanuolettajan sieraimeen nyt livahti? Eikö lihavilla/ex-lihavilla saisi olla  puheenvuoroa?

Vierailija
29/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava. Mitä vähemmän syön, paino ei tipu koska aineenvaihdunta menee jumiin. Kun syön "paljon", aineenvaihdunta alkaa toimimaan ja paino tippumaan. Säännöllinen ruokarytmi on myös tärkeä asia.

On typerää edelleen uskoa että "syö vähemmän, liiku enemmän" laihduttaa. Ehkä se paino tippuu, mutta se tulee myös takaisin.

Vierailija
30/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen kuin länsimainen paskaruoka saavuttaa kehitysmaat. Sitten alkaa sairastelu ja lihominen.

Vierailija
31/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli ylipainoinen, mutta ei todellakaan syönyt määrällisesti paljon. Hänen ongelmansa oli se, että ruokavalio oli kuitenkin aika hiilarivoittoista ja söi usein illalla leipää. Mulla on samat geenit, lihon todella helposti ja joudun koko ajan tarkkailemaan, että pysyn normaalipainon puolella. Leipä todellakin lihottaa, jos menee useita päiviä leipäeväillä, paino lähtee nousemaan. Sekä sitten se rasva leivän päällä, kyllä se lihottaa.

Vierailija
32/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä eräs vähintään 120 kg möhkäle joka syö työpäivän aikana yhden 100 kalorin rahkan ja kaupan valmis-salaatin. Ryystää vettä ja teetä litratolkulla. Noista tulee REILUSTI ja paljon alle 1000 kaloria päivässä. Ketä hän luulee kusettavansa noilla ruokamäärillä? Ilmeisesti kotona sitten kiskoo kaksin käsin kaiken maailman sokeria+muuta höttöä. Vähän säälittävä tapaus.

Vierailija
33/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta lihavaa ihmistä, ja syövät joo ehkä vähän yhdellä hetkellä, mutta toisella hetkellä häviää hetkessä puolen litran jogurttitörppö ja puolet 1.5l limusta, ja kun aikaa on enemmän niin pakastepizza ja kun ajattelee että ihminen syö päivässä sen jogurtin, limpparin ja palastepizzan, on ruokamäärä tosi vähäinen muttaa tulee siitä jo helposti 3000 kaloria, ja sellainen energiamäärä on ihan sika iso ihmiselle joka ei liiku. Ja kun sen energian ottaa kahdessa erässä koko päivän aikana, pitää roppi itseään energiansäästötilassa koko ajan, koska se ei voi tietää milloin ruokaa saa seuraavan kerran.

Vierailija
34/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Itse olen lihava ja miehen kanssa iltaisin kokkaillaan vaikka mitä herkkuja, suolaista ja makeaa. Katsellaan sarjoja sohvalla ja harrastetaan nautinnollista seksiä päivittäin.

Aamulla kun menen töihin, närästää ja ryystän vissyä lounaaseen asti. Lounaalla vatsan rauhoittaa parhaiten salaatti ja kotiin mennessä olo on sellainen, että taas jaksaa.

Onko teillä oma elämä jotenkin tylsää vai miksi kyselette :) ?

Vierailija
35/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He varmaan syövät kodin ulkopuolella. Lihava ystäväni sanoo aina, että hän syö liian vähän, joten ei laihdu. Joskus vaan olen käynyt hänen kanssaan yhdessä kaupassa, ja sieltä mukaan tarttuvien epäterveellisten välipalojen, sipsien, leivonnaisten määrä selitti mielestäni jotakin.

Vierailija
36/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava ja syön karkkia ja jätskiä illalla kotona. Ihmisten ilmoilla en kehtaa syödä kuin normaalisti.

Vierailija
37/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki lihavat kehtaa ihmisten ilmoilla mässäillä, mutta kotona sitten kaivetaan suklaalevyt ja sipsipussit kaapista kun katsellaan unelmahäitä telkkarista.

Ei minulla kaapissa mitään sipsipusseja säily, kyllä ne syödään viimeistään kun päästään kotiin, mieluummin autossa.

Vierailija
38/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syö liian vähän, elimistö menee ns säästöliekille eikä anna mitään pois.

Aina kun näen kuvia keskitysleirien vangeista niin ihan tekee pahaa kun ovat niin uskomattoman paksuja läskejä. Söisivät enemmän niin olisivat laihempia. Eiku...

Vierailija
39/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta lihavaa ihmistä, ja syövät joo ehkä vähän yhdellä hetkellä, mutta toisella hetkellä häviää hetkessä puolen litran jogurttitörppö ja puolet 1.5l limusta, ja kun aikaa on enemmän niin pakastepizza ja kun ajattelee että ihminen syö päivässä sen jogurtin, limpparin ja palastepizzan, on ruokamäärä tosi vähäinen muttaa tulee siitä jo helposti 3000 kaloria, ja sellainen energiamäärä on ihan sika iso ihmiselle joka ei liiku. Ja kun sen energian ottaa kahdessa erässä koko päivän aikana, pitää roppi itseään energiansäästötilassa koko ajan, koska se ei voi tietää milloin ruokaa saa seuraavan kerran.

Hauskaa että aikuinen ihminen uskoo tosissaan, että kroppa säätelee energiavarastoja sen mukaan mikä tilanne on milloinkin :D aivot ovat päässä, eivät koko kropassa.

Vierailija
40/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen alapeukkuja tässä, mutta silti...

Ihmisillä on oikeasti eroja siinä, miten helposti painoa kertyy ja pysyy. Syitä voi vain arvailla, onhan täälläkin jo ehdotettu geenejä, suolistoflooraa ja säästöliekkiä.

Mä en ole koskaan lihonnut roskaruoalla, karkeilla, sipseillä tai limuilla... Olen lapsesta saakka ollut hieman tukevampi. Mä lihon jo yhdestä ylimääräisestä leipäpalasta tai liian suuresta leipäannoksesta. Olen myös jo lapsesta saakka tiedostanut tämän ja ollut oikeastaan aina edes mielessäni "laihiksella". Uskon, että jojoilu on jättänyt jälkensä kehooni. Äitinikin on tälläkin hetkellä jälleen dieetillä...

Laihdutuskuurien jälkeen keho saattaa oikeasti kerätä ravintoa hyvin tehokkaasti. Itse uskon näin, että keho muistaa sen nälän kyllä.

Ruumiinrakennekin vaikuttaa jollain lailla. Esim. lyhyitä ihmisiä on kahdenlaisia: niitä pieniä ja siroja "taskuraketteja" sekä niitä, joilta se pituus nyt puuttuu vaan jaloista ja selästä. En tarkoita missään nimessä pahalla tätä, mutta tuo jälkimmäinen "persjalkainen" tai "jykevä" voi hyvinkin olla se, joka helposti kerää painoa, vaikka söisikin melko vähän.