Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten on mahdollista että lihavat ihmiset syövät aina niin vähän?

Vierailija
02.04.2018 |

Tunnen kaksi lihavaa ihmistä ja he syövät aina tosi vähän. Toisen heistä kanssa asuin pari vuotta samassa kodissa enkä silti nähnyt hänen syövän normaalia enempää, oikeastaan hän söi vähemmän. Hän söi minuakin vähemmän, vaikka olen laiha. Liikuntaa harrastimme saman verran eli lähinnä hyötyliikuntaa, kävelyt yliopistolle ja takaisin. Miksi he ovat lihavia?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta on tosi hidas?

Vierailija
2/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lihava. hieman ylipainoinen vai sairaalloisen ylipainoinen. Jos enaimmäinen, niin syyksi voi johtua vaikka se että ihmisillä on erilaiset aineenvaihdunnat. Lisänä esim vielä jokin perussairaus, esim kilpirauhasen vajaatoiminta niin avot.

Voi olla myös hyvin mahdollista että kaverisi on onnistunut syömään salaa piilossa herkkunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oikeesti syö paljon. Vaikka sitten salaa. 

Vierailija
4/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö liian vähän, elimistö menee ns säästöliekille eikä anna mitään pois.

Vierailija
5/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki mun näkemäni lihavat on mättäneet sitä safkaa naamaan kuin viimeistä päivää. Kun kotiin tullaan päivän päätteeksi niin ekana lautaselle armoton grilliannos ja sikalamainen mässytys vaan kuuluu.  Ehkä sinun lihavasi ovat vaan onnistuneet salaamaan ahmimisensa paremmin.

Vierailija
6/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syö liian vähän, elimistö menee ns säästöliekille eikä anna mitään pois.

Jos kuluttaa enemmän liikkumalla kuin syö, niin kyllä ne ylimääräiset alkaa sieltä väkisinkin hupenemaan koska ei se kroppa millään ilmaisella taikuudella liiku.

Vierailija
7/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne syö jotain välipalaa usein, taitaa useimmat syödä salassa. Ei ne runsaat ylimääräiset kilot tyhjästä ilmesty, eikä hidasta aineenvaihduntaa voi kaikesta syyttää.

Vierailija
8/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ma tunnen laihojakin jotka ahmii xDDD

Vierailija
9/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehdannut syödä sinun nähtesi, vaan puputti salaa. Itsekin tein niin, kun olin lihavampi. Piilotin herkut ja söin niitä yksin ollessani.

Vierailija
10/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki lihavat kehtaa ihmisten ilmoilla mässäillä, mutta kotona sitten kaivetaan suklaalevyt ja sipsipussit kaapista kun katsellaan unelmahäitä telkkarista.

Vierailija
11/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ylipainoa 40kg ja syön ruokaa liikaa mutten herkkuja kuin harvoin.

Syön kaiken yleensä klo 11-18 välillä ja luulempa ettei ole terveellistä pitää pitkä tauko.

Liikunta on liian vähissä nykyään ja elämä persiistä pitemmän aikaa ollut parisuhteessa eli masennus jättää sohvalle.

Vierailija
12/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilosyönti

Vierailija
13/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tähän herätään pikkuhiljaa. Siis huomaamaan että ihmiskehot on erilaisia. Kohta saadaan se lääkekin lihavuutta vastaan eikä aina syyllistetä.

Vierailija
14/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti suoliston bakteerikanta vaikuttaa tosi paljon siihen kuka lihoo ja kuka ei. Ja yllätys yllätys, myös geenit vaikuttaa, vaikka sitä ei saisi sanoa, mutta näin on tutkijat silti sanoneet.

Ja toisekseen, ihmiset yliarvioivat varmaankin aika paljon sitä, että kuinka paljon pitää syödä että on lihava, esim. minä olen 130kg ja kulutan vuorokaudessa n. 2500 kaloria, ei siinä kovin paljon tarvi syödä suklaata ym. hiilaria kun on kalorit koossa. Jos joku on lihava, mutta ei tällä hetkellä liho tai laihdu, niin sehän tarkoittaa että hän syö juuri oikean määrän, eli sen minkä kuluttaakin. Ei kaikki lihavat liho koko ajan lisää. Minä olen niitä "pieniruokaisia" läskejä, ja olen pitänyt suurinpiirtein saman painon jo 15 vuotta.

Superlihavat jotka lihoo ehkä vielä lisää (300kg painavat), voivat syödä 6000 kaloria päivässä tai vaikka ylikin, heidän elimistönsä toimii jo hyvin eri tavalla kuin normaalien, ei kaikki ole niin yksinkertaista.

Vierailija
15/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se on hassua.

Itse oon lihavimmillani.

Syön aamiaisen ja illallisen, enkä juuri muuta.

Hoikkana söin myös lounaan ja päivällisen.

Mutta en kuluta. Ja omistan auton.

Hoikkana kuljin bussilla ja kävin salilla sekä koiran kanssa ulkona, puuhasin jatkuvasti.

1200 kcal ilman liikuntaa on liikaa.

Pitäis alkaa joko 500 kcal dieetille tai myydä auto..

Vierailija
16/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi että olet kävellyt yliopistolle.

Vierailija
17/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston bakteerit ja geenit

Vierailija
18/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tähän herätään pikkuhiljaa. Siis huomaamaan että ihmiskehot on erilaisia. Kohta saadaan se lääkekin lihavuutta vastaan eikä aina syyllistetä.

Kumma, ettei noita lääkkeitä tarvita missään kehitysmaissa missä syödään vähemmän.

Vierailija
19/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aina lihavien outoa fatalismia, "jotkut ihmiset vain ovat lihavia", tms. Oma miehenikin on samanlainen, ja ahtaa kaikkea epäterveellistä suuhunsa. Jos joskus ei ole työpäivän aikana ehtinyt syödä, puhuu siitä kuin suuresta urotyöstä - ja sitä pitää sitten juhlistaa syömällä loppuilta.

Vierailija
20/52 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma, ettei noita lääkkeitä tarvita missään kehitysmaissa missä syödään vähemmän.

Niin kuten sanottu, ihmiskehot on erilaisia.