Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka todennäköistä on ettei keliakia näy verikokeissa?

Vierailija
02.04.2018 |

Mulle on tehty jonkinlainen keliakiatesti, en tiedä millainen (verikokeet otettiin masennuksen takia) mutta joka tapauksessa sanottiin, ettei ole viitettä keliakiaan. Mulla on kuitenkin jo pidempään ollut alhainen hemoglobiini (alimmillaan 90, viimeksi kun mitattiin oli 117) ja aftoja. Turvotusta ja ilmavaivoja myös päivittäin. Käyn kakalla kerran päivässä ja uloste on suht normaalia, ehkä vähän turhan löysää välillä. Sellaista katkonaista se tosin on, ja kelluu melkeinpä aina. Olen normaalipainoinen/hoikka, ja tuntuu etten liho millään vaikka herkuttelen paljon jne. Toki se on hyvä asia, mutta ehkä vähän huolestuttavaa.. Ja niin tuosta hemoglobiinista, mulla on mielestäni hyvin niukat menkat eli en usko johtuvan siitä.

Kuulostaako nuo keliakian oireilta? Miten todennäköistä on, että keliakia ei näy verikokeissa? Olin syönyt ihan normaalia ruokaa ennen sitä eli en ole vältellyt viljoja ollenkaan. En haluaisi niellä sitä letkua turhaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se letku kannattaa nielaista vaikka ei se mitenkään hehkeää olekaan, jos mainitset etukäteen pelkääväsi ja pyydät rauhoitusta, sinulle voidaan järjestää nuppi sekaisin niin ei tunnu yhtä pahalta. Itse sain rauhoittavan suoraan suoneen ja olo oli kuin pumpulissa vaikka kramppasin ja yökin 15 minuuttia letku kurkussa.

Mulla oli hieman sama tilanne kun lähetettiin koepaloihin, multa puuttui kuukautiset mutta hemoglobiini oli silti tosi matala ja mulla oli paljon vatsaoireita. Verikokeet eivät viitanneet keliakiaan, mutta lääkärin mielestä homma oli silti hyvä tarkistaa. Ilmeisesti vatsalaukun tähystys on ainoa varma keino saada diagnoosi keliakiasta. Multa ei kyseistä vaivaa lopulta löytynyt, mutta en kadu tähystystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän