Anoppi tulee huomenna käymään, eikä tiedä että ollaan erottu
En aio valehdella, enkä opeta lapsia valehtelemaan. En kuitenkaan koe, että minun tehtäväni on kertoa. Lapset (5 ja 7) tietävät, että ollaan erottu ja tietävät myös että ”isi nukkui” toisen naisen kanssa. Lapsilta sain minäkin tietää. Eivät edes osaa valehdella ja ovat erittäin uteliaita ja puheliaita. Tavallaan odotan jo innolla (ainakin mielenkiinnolla) huomista.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
ööö.. siis ex-miehesi ilmoitti, että hänen äitinsä tulee SINUN kotiisi kylään?? : DDD... ziisus, mikä tampiomies..
No jos he edelleen ovat anopin silmissä yhdessä? Siitähän tilanteesta koko ketju kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ilmoitti etukäteen että tulee huomenna mutta jostakin syystä et halunnut hänelle kertoa että et ole enää hänen poikansa kanssa, mutta et kuitenkaan halua valehdella. Ok.
No ei ole minun tehtäväni kertoa. Eikä hän sitä minulle ilmoittanut, vaan pojalleen. En minäkään tästä tilanteesta pidä, mutta toivon, että nyt loppuu salailu.
Ap
Miehesi siis on myös huomenna kotona? Miksi sinä olet etkä jätä häntä kertomaan itse tilanteen äidilleen.
Johan se kertoi: haluaa olla kärpäsenä katossa!
Eli janoaa draamaa.
En kyllä tajua miks se mies ei olis muka kertonut jo tuossa yhteydessä kun anoppi ilmoitti olevansa tulossa... kuka haluaa pudottaa yhtäkkiä tuollaisia pommeja? Eikö vierailu olisi helpompi miehelle itselleen, jos olisi vaan kertonut heti?
Onkohan provo?
Kun hän ei uskalla kertoa. Minä veikkaan, että hän kiertelee ja kaartelee ja lopulta nuorempi lapsi lipsauttaa. Isompi ehkä osaisikin valehdella, mutta pienempi on ”liian” rehellinen. Molemmat on rehelliseksi ja avoimeksi opetettu. Toisin kuin isänsä.
Ap
Ja anoppi sanoo että miksi on pitänyt lapsetkin sotkea aikuisten draamoihin. Toteaa että pojan pitää nyt etsiä miellyttävämpi miniä ja ottaa lapset uuteen perheeseen.
....ja siinä vaiheessa hänelle muistutetaan siitä mitä hänen poikansa teki....
Jos sen tekee lapset ihan yhtälailla mä antaisin tulla sekä pojalle että miniälle. Lasukin lähtis ehkä perään. Typeryyksiä mitkä typeryksiä eikä sopivia vanhemmiksi.
Tai sit se tietää ja tulee auttamaan joidenkin kamojen siirtämisessä miehen yksiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ilmoitti etukäteen että tulee huomenna mutta jostakin syystä et halunnut hänelle kertoa että et ole enää hänen poikansa kanssa, mutta et kuitenkaan halua valehdella. Ok.
No ei ole minun tehtäväni kertoa. Eikä hän sitä minulle ilmoittanut, vaan pojalleen. En minäkään tästä tilanteesta pidä, mutta toivon, että nyt loppuu salailu.
Ap
Miehesi siis on myös huomenna kotona? Miksi sinä olet etkä jätä häntä kertomaan itse tilanteen äidilleen.
Johan se kertoi: haluaa olla kärpäsenä katossa!
Eli janoaa draamaa.
En kyllä tajua miks se mies ei olis muka kertonut jo tuossa yhteydessä kun anoppi ilmoitti olevansa tulossa... kuka haluaa pudottaa yhtäkkiä tuollaisia pommeja? Eikö vierailu olisi helpompi miehelle itselleen, jos olisi vaan kertonut heti?
Onkohan provo?
Kun hän ei uskalla kertoa. Minä veikkaan, että hän kiertelee ja kaartelee ja lopulta nuorempi lapsi lipsauttaa. Isompi ehkä osaisikin valehdella, mutta pienempi on ”liian” rehellinen. Molemmat on rehelliseksi ja avoimeksi opetettu. Toisin kuin isänsä.
Ap
Ja anoppi sanoo että miksi on pitänyt lapsetkin sotkea aikuisten draamoihin. Toteaa että pojan pitää nyt etsiä miellyttävämpi miniä ja ottaa lapset uuteen perheeseen.
....ja siinä vaiheessa hänelle muistutetaan siitä mitä hänen poikansa teki....
Ja että ne oli ne lapset joiden kautta AP sai asiasta edes tietää.
Joten anoppi nyt syyttäköön ihan oman kasvatuksensa hedelmää.AP on varmasti hyvä että olet tämän ensimmäisen kerran paikalla. Ja lapset myös. Näin isä joutuu puhumaan eniten totta.
Väärin! Lapset pois, jos yhtään heistä välität
En enää yhtään ihmettele lasten ongelmallista asemaa eroissa. Äippien mielestä ihan ok käyttää lapsia näissä kuvioissa viestinviejinä. Hyi oksetus!
Onpas ikäviä kommentteja taas täällä, niiden muutamien asiallisten joukossa. Kai täällä jotkut harrastuksekseen käyvät lyömässä lyötyjä, mikä lie syynä. Olen pahoillani noista ap, älä ota itseesi
Ap, miten lapsesi saivat tietää toisesta naisesta? Miten arvelet että tilanne etenee? Miten mies suhtautuu sinuun?
Yrittäisin kyllä saada lapset vaikka jonkun kaverin luokse, jos on odotettavissa draamaa. Itse kyllä jäisin paikalle, koska en haluaisi exän ja hänen äitinsä olevan kodissani keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisin kyllä saada lapset vaikka jonkun kaverin luokse, jos on odotettavissa draamaa. Itse kyllä jäisin paikalle, koska en haluaisi exän ja hänen äitinsä olevan kodissani keskenään.
Tosi moni vastaaja näyttää olettavan automaattisesti, että tilanteessa syntyy jotain draamaa. Ettei taida tuntea tuota ihmistyyppiä, joka ei uskalla sanoa mitään omille vanhemmilleen. Ei siinä synny mitään draamaa mistä lapset kärsisivät.
Vaan paikalla on todellakin oltava ap ja lapset, sillä muuten mies ei edelleenkään sano mitään. Nyt muiden painostuksesta mies lopulta aikansa kiemurreltuaan mutisee totuuden jotenkin anopille. Ja anoppi kun sen tajuaa, niin sanoo, että jaa, huokaisee syvään ja lähtee paikalta.
Ei ole mitenkään dramaattista eikä lapsille vahingollista. Ihan normisettiä puhumattomissa perheissä. Konfliktien välttely kuuluu settiin.
En minäkään ymmärtänyt, mistä tilanne olisi oletusarvoisesti tulossa lapsille traumaattiseksi. Pariskunta on eronsa aikoinaan jo sopinut ja välit ovat niin hyvät, tai ainakin asialliset, että isä käy lapsia vanhassa kodissaan exän luona tapaamassa.
Voi sujua ihan sivistyneestikin. Ainakin Ap vaikuttaa kommenttiensa perusteella järkityypiltä.
No jos itse olisin poikaani menossa tapaamaan ja siellä olisi koko perhe valjastettu lastani vastaan ja lapseni olisi joutunut muuttamaan yksiöön niin eipä hyvä heiluisi - miniälle. Poikani veisin ulos syömään ja mietittäis että miten rakennetaan jatko.
Vierailija kirjoitti:
No jos itse olisin poikaani menossa tapaamaan ja siellä olisi koko perhe valjastettu lastani vastaan ja lapseni olisi joutunut muuttamaan yksiöön niin eipä hyvä heiluisi - miniälle. Poikani veisin ulos syömään ja mietittäis että miten rakennetaan jatko.
Niin no, aina anopit eivät ole järkityyppejä, etenkin jos ovat aggressiivisia ja lukevat tilannetta tosi oudosti.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärtänyt, mistä tilanne olisi oletusarvoisesti tulossa lapsille traumaattiseksi. Pariskunta on eronsa aikoinaan jo sopinut ja välit ovat niin hyvät, tai ainakin asialliset, että isä käy lapsia vanhassa kodissaan exän luona tapaamassa.
Voi sujua ihan sivistyneestikin. Ainakin Ap vaikuttaa kommenttiensa perusteella järkityypiltä.
Anoppi on tulossa kylään niin kuin ennenkin, paitsi että ei tiedä poikansa eronneen vaimostaan ja että poika asuu nykyään toisaalla.
Minusta tuossa ei ole mitään edellytyksiä sivistyneelle tapaamiselle. Pojan olisi pitänyt kertoa jo että asutaan eri osotteissa. Ja nimen omaan pojan, sillä mies olisi sen jo ketonut.
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on tulossa kylään niin kuin ennenkin, paitsi että ei tiedä poikansa eronneen vaimostaan ja että poika asuu nykyään toisaalla.
Minusta tuossa ei ole mitään edellytyksiä sivistyneelle tapaamiselle. Pojan olisi pitänyt kertoa jo että asutaan eri osotteissa. Ja nimen omaan pojan, sillä mies olisi sen jo ketonut.
t. Mies
Poika mokasi, mutta ei se silti tarkoita, että joku tuolla alkaisi riehumaan niin, että tilanne olisi haitallinen lapsille.
Voihan se poika olla hiljainen tapaus. Ainakin äitinsä suuntaan ollut tosi hiljainen. Uuden naisenkin hankki ennen kuin oli vanhalle saanut sanottua, että tämä oli tässä ;D
Vierailija kirjoitti:
1. "Lapsesi" ei olisi lapsi, vaan aikuinen mies.
2. Kyseinen perheenisä on itse valinnut vaihtaa vaimonsa ja lastensa äidin johonkuhun toiseen, keskustelematta asiasta asianosaisten kanssa.
3. Mies on itse muuttanut yksiöönsä, koska hänen elämäntapansa ei sovellu perheyhteisöön, jossa on pieniä lapsia.
4. Olisit kutsunut itsesi poikasi ex-vaimon luokse kylään, eikä vätyspoikasi edes tässä vaiheessa olisi älynnyt kertoa, ettei itse enää edes asu kyseisessä paikassa ja että kyläilystä täytyy siis sopia niiden kanssa, jotka siellä asuvat.
5. Sinuun verrattuna kyseinen perheenisä on suorastaan NERO.
Kyllä on tässä perheessä vuorovaikutustaidot huipussaan.
Mä ymmärrän kyllä että ei ole Ap:n asia kertoa erosta, mutta sitä en ymmärrä miksi exän pitää tulla äitinsä kanssa Ap:n kotiin kyläilemään? Mä olisin petturimiehelle sanonut että tapaa äitinsä jossain muualla.
Tule päivittämään ap...
Sano kahvipöydässä anopille, että x:llä on sinulle kerrottavaa, ellei mies itse avaa suutaan
Eipä oo aikusen toimintaa jos et sano vaan annat lapsille sen homman. Kun tiedät että mies ei pysty.