Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joutuneet palauttamaan koiranpentua kasvattajalle?

Vierailija
02.04.2018 |

Jos, niin mistä syystä? Itsellä kauan odotettu toinen koira talossa ollut kuukauden, eikä homma ala toimimaan. Vanhempi koira ei edelleenkään tule pennun kanssa toimeen. Lenkitys ja normaali elämäkin on hankalaa. Pennussa ei ole mitään vikaa, aivan ihana tapaus. Siksi harmittaakin.

Olen tosissani siis miettinyt pennusta luopumista.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/23 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että resurssiaggressiviisuus hellittää kun aikuinen sopeutuu pentuun. Onko kyse vain ruoasta vai mistä kaikesta? Ruokinnat erikseen, uloslähdöt yms. hallitusti. Ja yksinkertaisesti ennakoit tilanteita. Kun näät, että aikuinen alkaa osoittaa merkkejä turhasta resurssiaggresta (esim. pentu ei saa kulkea liian läheltä), komennat etukäteen. Uskotko, että reaktiot olisivat heti rajuja vai osaisiko koira mitoittaa ne pennulle sopivaksi? Mitä rotuja kyseessä?

Itsellä resurssiaggre koira, mutta ennakoinnilla ja hallinnalla voidaan elää ihan normaalia elämää. En jätä ruokia, kun olen poissa ja tarvittaessa rajoitan koirien yhdessäolo poissaolessani. Koiralla on johtaja ja tietää, ettei mun läsnäollessani aleta perseilemään. 

Tsemppiä! Toivottavasti ratkeaa tämä homma parhain päin :)

Tässä on sinullekin ajattelemisen aihetta. Erittäin hyviä huomioita tuossa linkissä.

Resurssihallinta ja johtajuus ovat kaksi eri asiaa jne. jne.

https://vallattoman.com/resurssiaggressiivisuus/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on aika lyhyt aika vanhemman koiran sopeutua pentuun. Jotkut vanhemmat koirat eivät ole ollenkaan suopeita pennuille, mutta asettuvat kyllä ajan myötä. Voisiko kasvattaja tai joku muu kokenut koiraihminen tai ihan ammattikouluttaja tulla teille kotiin katsomaan, miltä homma näyttää? Voi olla, että näette tilanteen nyt synkempänä kuin se onkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän