Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenkasvuinen tekosyysi hankkia jälkikasvulle graafinen laskin lukion pitkään matikkaan?

Vierailija
02.04.2018 |

Se on nimittäin täysin turha. Olen itse käynyt sen funktiolaskimella, ja lähdin lukion jälkeen opiskelemaan matikkaa. Nykyään olen peräti dosentti enkä ole eläessäni kajonnut graafiseen laskimeen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi tarkistaa, onko laskut oikein.

Vierailija
2/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä voi tarkistaa, onko laskut oikein.

Minä käytin siihen ihan funktiolaskinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä voi tarkistaa, onko laskut oikein.

Minä käytin siihen ihan funktiolaskinta.

Kylläpä olet hyvä.

Vierailija
4/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskenkasvuinen tekosyysi". Ja kyseessä niinkin suuri asia kuin laskin.

Vierailija
5/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskenkasvuinen tekosyysi". Ja kyseessä niinkin suuri asia kuin laskin.

Laskin on itseasiassa sivuasia. Myös lukiossa. Pääasia että ymmärtää mitä tekee.

Vierailija
6/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sillä funktiolaskimella ratkaistaan matriisit ja 2. asteen yhtälöt nopeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö nää graafiset laskimet tulleet lukioon jo 20-vuotta sitten?

Vierailija
8/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sillä funktiolaskimella ratkaistaan matriisit ja 2. asteen yhtälöt nopeasti?

Toisen asteen yhtälö aivan yhtälailla kun muutenkin, käytämällä ratkaisukaavaa ja ratkaisemalla se askel kerralla. Matriiseja ei taida lukiossa juuri olla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö nää graafiset laskimet tulleet lukioon jo 20-vuotta sitten?

Tuli mutta ap ei koskaan ostanut sellaista.

Vierailija
10/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-dosentuuri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin pitkän matikan alussa, että siitä on hyötyä ylioppilaskokeessa ja että käyttöä olisi tarpeen opetella huolella etukäteen, ja että se voisi olla matematiikan oppimisessa merkittävä tuki. En katsonut olevani matemaattisesti erityisen lahjakas, mutta uskoin tuossa vaiheessa, että pitkän matematiikan osaaminen ja ylioppilasarvosana olisivat minulle korkeakouluhaussa tärkeitä, joten tulkitsin tilanteen niin että tarvitsisin kaiken mahdollisen avun.

Ei tässä nähdäkseni mitään tekosyytä ole. Keskenkasvuinen toki olin, mutta vaikka laskin osoittautuikin tarpeettomaksi (en tullut käyttäneeksi sitä juuri koskaan, eikä se hyödyttänyt minua yo-kokeessa, pärjäsin hyvin ilmankin), tein mielestäni minulla tuolloin olleen tiedon valossa viisaan ratkaisun.

Vierailija
12/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vempaimet ovat hauskoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin pitkän matikan alussa, että siitä on hyötyä ylioppilaskokeessa ja että käyttöä olisi tarpeen opetella huolella etukäteen, ja että se voisi olla matematiikan oppimisessa merkittävä tuki. En katsonut olevani matemaattisesti erityisen lahjakas, mutta uskoin tuossa vaiheessa, että pitkän matematiikan osaaminen ja ylioppilasarvosana olisivat minulle korkeakouluhaussa tärkeitä, joten tulkitsin tilanteen niin että tarvitsisin kaiken mahdollisen avun.

Ei tässä nähdäkseni mitään tekosyytä ole. Keskenkasvuinen toki olin, mutta vaikka laskin osoittautuikin tarpeettomaksi (en tullut käyttäneeksi sitä juuri koskaan, eikä se hyödyttänyt minua yo-kokeessa, pärjäsin hyvin ilmankin), tein mielestäni minulla tuolloin olleen tiedon valossa viisaan ratkaisun.

Mutta häviääkö itse kun tietää että yo-kokeen saa helposti läpi pelkällä laskimella, tietämättä yhtään mitään?

Vierailija
14/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta alapeukuttaa. AP on oikeassa. Matematiikassa ratkaisee ymmärrys ja laskutaito, eikä apuvälineet. Pahimmillaan lukiolaiselle tekee valtavan karhunpalveluksen hankkimalla graafisen laskimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin pitkän matikan alussa, että siitä on hyötyä ylioppilaskokeessa ja että käyttöä olisi tarpeen opetella huolella etukäteen, ja että se voisi olla matematiikan oppimisessa merkittävä tuki. En katsonut olevani matemaattisesti erityisen lahjakas, mutta uskoin tuossa vaiheessa, että pitkän matematiikan osaaminen ja ylioppilasarvosana olisivat minulle korkeakouluhaussa tärkeitä, joten tulkitsin tilanteen niin että tarvitsisin kaiken mahdollisen avun.

Ei tässä nähdäkseni mitään tekosyytä ole. Keskenkasvuinen toki olin, mutta vaikka laskin osoittautuikin tarpeettomaksi (en tullut käyttäneeksi sitä juuri koskaan, eikä se hyödyttänyt minua yo-kokeessa, pärjäsin hyvin ilmankin), tein mielestäni minulla tuolloin olleen tiedon valossa viisaan ratkaisun.

Mutta häviääkö itse kun tietää että yo-kokeen saa helposti läpi pelkällä laskimella, tietämättä yhtään mitään?

No ei sitä kyllä missään nimessä saa läpi pelkällä laskimella tietämättä itse yhtään mitään, enkä ole kenenkään kuullut väittävän tällaista. Sikäli kun itse edes opin koko laitetta käyttämään, siitä oli hyötyä tasan tarkistuksessa ja siinä, ettei kuvaajia tarvinnut kuvitella vain mielessään.

Vierailija
16/16 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me saatiin laskin koulusta ilmaiseksi kuten läppärikin, joten otin sen ilman muuta vastaan. Ei tullut mieleenkään kieltäytyä.