Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukkuu minua jatkuvasti..

Vierailija
02.04.2018 |

Ollaan oltu suhteessa 7 vuotta. Alkuaikoina kaikki oli ihan jees, mutta vuosien varrella miehen käytös muuttui. Hän haukkuu vaatteitani, eli ihan sama, mitä laitan päälleni, niin vaatteistani löytyy aina jotain vikaa, kun jokin asia huolettaa ja itken, niin hän sanoo, että olen typerys eikä minulta löydy älyä päästä. Kun laitan hiuksiini jonkin kampauksen, niin hän saattaa nauraa räkäisesti ja sanoo " eihän toi sovi sulle yhtään". Syön välillä makeaa ja mielestäni kohtuullisesti eli usein vain viikonloppuisin. Tänä pääsiäisenä söin viisi suklaamunaa ja sain kuulla, että minulla ei ole mitään itsehillintää. En sen jälkeen syönyt hänen nähden mitään makeaa, koska tuli niin paha mieli. Hän haukkuu minua myös siitä, että kun en liiku, vaikka todellisuudessa käyn pari kertaa viikossa lenkillä. Itse hän liikkuu vain satunnaisesti. Olen yrittänyt kysyä häneltä, että miksi hän kohtelee minua ala- arvoisesti, mutta en saa siihen mitään vastausta. Aion vakavissani lähteä tuosta suhteesta. Silti mietin, että mikä minussa on vikana ja miten pääsen ikinä yli noista asioista, mitä olen kokenut.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä on vikaa, ei sinussa. Miehesi vaikuttaa palstamieheltä, joka luulee olevansa täydellinen (erehtyy pahasti) ja solvaa naisia.

JSSAP!

Vierailija
22/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että lihava muija, vähä-älyinen mies.

Tuli mieleen lihava JA vähä-älyinen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna täyslaidallinen takaisin. Oppiipahan tavoille :)

Vierailija
24/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule on muitakin syitä tollaselle käytökselle, mulla mies käytti hyväkseen mua vuosia niin että jätti mulle omat tiskit, pyykit, kaikki ladten sotkut. Sen lisäksi vuosia torjui seksuaalisesti, torjui tunnetasolla, ei voinut äijä edes keskustella asiasta. Jos tarvitsin tukea. Esimerkiksi sanoin että en jaksa koiria ulkoiluttaa , minua tukeva mies olisi sanonut :minä hoidan niitte ulkoilutuksen, mitä sano kusipää äijä kylmästi ja tunteettomasti : no myy ne. Ei hakenut apua haluttomuuteensa, ei vittu viittinyt edes verikokeissa käydä.

Jos olisi voinut viettää mun kanssa aikaa, kun lapset oli pois, niin se NUKKU!

Kyllä oli niin helvetin rakastettu ja tarvittu olo, siivooja/äiti. Ei muuta. Ja mies selittää just tota paskaa selän takana että minä olen narsisti.

A.kun chinchilla jouduttiin lopettaa, minä itkin 30min , mies totesi että oo hiljaa naapurit soittaa kohta poliisit. Jätti mut itkuisena itkevien lasten kanssa kotiin, koska herran piti lähtee ostaa känny! Nii tottakai mä sain hoitaa lasten kanssa asian läpikäymisen.

Kumpi se narsisti on?

B. Mä en välitä tippaakaan mitä muut musta ajattelee, ihan sama

C.tunnen itseni huonoksi ja epäonnistuneeksi ja soimaan itseäni jatkuvasti.

Musta ei tarvi kenenkään tykkää, sen olisin tarvinnut että mies olisi rakastanut ja osoittanut sen sillä että olisi hoitanut haluttonuutensa ja olisi puhunut.

Kun mies tarpeeksi loukkasi sillä minkä jätti tekemättä, lopulta mä halusin vaan satuttaa sitä takas! Kyllä hakuin sitä ja annoin sen ymmärtää että ettin ittelleni miehen, ettei oo paljon vaadittu mieheltä että siivoo ja käyttää kyrpäänsä.

Mutta sitä ennen 3vuotta pyysin miestä sekvittää asian, itkin, kerroin kuinka pahalta musta tuntui. Jne. Kunnes mulle riitti!

Ja nyt se leimaa mua narsistiksi, vaik ite ei vittu ole edes soittanut tyttärelleen 50 päivään! Varmasti sanoo että ei voi olla yhteydessä eikä ottaa vastuuta lapsesta koska minä olen narsisti. Mitä en todellakaan ole

Vierailija kirjoitti:

Herkkää näyttelevät narsistit ovat oma lukunsa - pelaavat aina sitä roolia josta kuvittelevat hyötyvänsä eniten.

Hyväntahtoista tunne-elämää näillä ei ole.

Kettuilua kannattaa mielestäni välttää tällaisen henkilön kanssa - itselleen saa vain pahan mielen. Kannattaa yrittää olla loukkaavien sanojen yläpuolella. Silloin on todellinen voittaja!

- Kokemuksella

Vierailija
25/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ap on torjunut miestä seksuaalisesti vuosia, eikä ole yrittänytkään korjata tilannetta? Entä jos mies on masentunut?

*

Terapiassa usein esiin tulevassa kehässä usein nainen on vaativan takaa-ajajan (hyökkääjän) asemassa ja mies puolustautujan ja vetäytyjän asemassa. Joskus molemmat asiakkaat ovat hyökkääjän asemassa. Tällainen tilanne voi olla lähtöasemaltaan hyökkääjä-vetäytyjä tilanne, jossa vetäytyjä on joutunut niin selkä seinää vasten niin, että myös hän on siirtynyt hyökkääjän asemaan. Jos molemmat ovat vetäytyjän asemassa, se voi olla tulosta hyökkääjä-vetäytyjä asetelmasta, jossa hyökkääjän luovuttamisen jälkeen vetäytyjä ahdistuu ja ehdottaa pariterapiaan menemistä. Naisen esiintyminen miestä useammin takaa-ajajan roolissa näyttäisi johtuvan siitä, että naiset kokevat enemmän muutoksen tarvetta suhteessa ja ottavat miestä useammin parisuhdeasioita esiin.

3. Vuorovaikutusasemien takana olevien kiintymystarpeiden esiintuominen

Asiakkaita autetaan hahmottamaan omia piilossa olevia tarpeitaan ja tuomaan niitä esille tavalla, joka luo mahdollisuuden avautumiseen ja läheisyyteen. Asiakkaiden ilmaisemien sekundaaritunteiden kautta siirrytään primaaritunteiden tasolle. Tässä vaiheessa terapeutin pitää olla varautunut ”pysäyttämään toisen ampumat luodit”. Jos toinen sanoo vaikka: ”En minä ole sinun äitisi!”, terapeutti voi todeta: ”Sinusta tuntuu oudolta kuulla hänen sanovan noin, et ole tottunut sellaiseen.”

4. Ongelman uudelleen määrittely negatiivisen kehän, sen takana olevien tunteiden ja kiintymystarpeiden avulla

Asiakkaita autetaan tunnistamaan ja ilmaisemaan kielteisen kehän takana olevia piilotettuja tunteitaan, tarpeitaan ja niissä kokemiaan loukkauksia. Negatiivinen vuorovaikutuskehä nähdään parin ongelmana ja stressin ja tunnetasolla etääntymisen aiheuttajana. Tämä vähentää keskinäistä syyttelyä ja vihamielisyyttä, negatiivinen kehä pysähtyy ja terapiassa on tässä vaiheessa päästy ensimmäisen asteen muutokseen. Ensimmäisen asteen muutokselle on ominaista se, että siinä parisuhteen vuorovaikutuksessa ei tapahdu vielä rakenteellista muutosta.

Vierailija kirjoitti:

A: Mies ei rakasta sinua. Rakkaalle ei puhu kukaan noin. Kukaan järkevä ihminen ei puhu edes vieraalle ihmiselle noin koska se on huonoa käytöstä.

B: Sinua kohdellaan niin kuin annat itseäsi kohdella. Eli niin kauan sinua saa haukkua kun annat sen jatkua, jos et uskalla sanoa vastaan, niin lähde pois ja pelasta itsesi tilanteesta.

Vierailija
26/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkistä väkivaltaa

Vierailija
27/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

JUOKSE!!!!!

Vierailija
28/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa päinkö asustelette?

Toivottavasti sain hyvän mielin, kun pääsit ilkkumaan ja haukkumaan kirjoitusta provoksi. Ehkä sinä et ole joutunut kokemaan elämässäsi mitään ilkeää kohtelua ja siksi mielestäsi on ihan fine vielä lytätä valmiiksi lytättyä ihmistä. Voin sanoa, ettei kolahtanut yhtään. Olen tottunut piruiluun ja haukkumiseen enkä oikeastaan jaksa enää edes välittää.

AP.

kusipääkommari auttaa toveria hau hau sinullekin.

Vierailija
29/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen mies täällä. Sitä on jatkunut vuosia ja vähättely on tullut niin normaaliksi, etten usein edes tunnista sitä enää. Kun nyt tarkemmin mietin, niin eilen mies arvosteli ulkonäköäni ja tänään persoonaani. En koskaan osaa reagoida sillä hetkellä, kun se tapahtuu, en ollenkaan osaa sanoa vastaan, tai huomauttaa siitä tms.

Vierailija
30/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehellä on jotain ongelmia päänsä kanssa, mutta niiden syy et ole sinä, miksi sinun pitäisi siis kärsiä niistä. Jätä mies nopeasti ja kasvata itsetuntosi rauhassa takaisin, ennen kuin aloitat uuden suhteen!

Vierailija
31/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoita miestäsi ostamaan narua ja käyttämään sitä haluamassaan paikassa, lähellä puita on paras paikka, se verran voit vielä opastaa, että katsoo sopivan oksan, sellaisen tukevan, ettei mätkähdä maahan ja koko homma menee pilalle.

Vierailija
32/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveessä suhteessa toista kohdella tuolla tavalla. Sen mitä siedät, niin sitä vahvistat.

Vierailija
33/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

skitso ap

Vierailija
34/34 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole rakkautta.