En voi sietää vikoja ihmisissä
En siedä vikoja itsessänikään. Minun pitää ymmärtää toista ihmistä todella hyvin sietääkseni hänen vikojaan, muuten, nope.
Kommentit (43)
Yleensä mieli projisoi asiat, joita ei hyväksy itsessään, muihin...
Vierailija kirjoitti:
Niin no en mä voi omia vikojanikaan hyväksyä, sehän ois sama asia kuin koittaa olla muuttumatta, viallinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuten esimerkiksi mieheni, hän taitaa olla neuvottelukyvytön retardi, no, eihän sellaista voi sietää.
ap
Muissahan tunnetusti ärsyttää omat ominaisuudet. Kukakohan se ei neuvottele, kristallikisuli?
Olisiko sitten itsensä kehittämisen paikka? Psykologi tai Psykiatri voisi olla avuksi jos ei omat eväät riitä.
Esim. mies ei edes koita ymmärtää, että kanssani pitää neuvotella, eli ei kunnioita. Vika, jota en voi sietää, en hyväksy. Enää. Olen saanut kertakaikkiaan tarpeekseni siitä. Mitä se ihminen minussa enää roikkuu, miksi se kuvittelee, että sovimme jotenkin hyvin yhteen? Tai vaikkei kuvittelisikaan, niin miksi se haluaa jatkaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten esimerkiksi mieheni, hän taitaa olla neuvottelukyvytön retardi, no, eihän sellaista voi sietää.
apMuissahan tunnetusti ärsyttää omat ominaisuudet. Kukakohan se ei neuvottele, kristallikisuli?
Neuvottelen kyllä, mutta en yleensä anna piiruakaan periksi, mikäli toinen ei saa minua näkemään toiveensa etuja minulle.
ap
Vaikeaksi käy elämäsi. Sinun on selvitettävä kompleksisi ilman että loukkaat muita ts sinun huonoutesi ei ole muiden syytä. Kasva.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sitten itsensä kehittämisen paikka? Psykologi tai Psykiatri voisi olla avuksi jos ei omat eväät riitä.
En minä ymmärrä, miksi minun pitäisi muiden vikoja hyväksyäkään?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet siitä malliesimerkki. (? Vai eikö esimerkki koske sinua?)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaksi käy elämäsi. Sinun on selvitettävä kompleksisi ilman että loukkaat muita ts sinun huonoutesi ei ole muiden syytä. Kasva.
Minun huonouteni? Mies ei kunnioita minua, se on hänen vikansa.
ap
Haukuin nuorena naapuriluokan tyttöä läskiksi. (no en haukkunut, mutta olisin voinut) Olin itse hyvä urheilussa, eli en kuulunut läskikerhoihin.
Jos nyt kuvitteellisesti olisin haukkunut jotain pullukkaa, niin rojisoinko jotain???
Kummallista. Entä jos joku on ruma, minä en ole. Rojisoinko.
Koitan vain sanoa, että tämmöiset selitykset ovat vähän yksinkertaisille ihmisille. Olenko siis nyt yksinkertainen, koska kyseenalaistan tuollaiset teoriat? (vai onko teoria mielestäni liian yksinkertainen)
Miten on?
Sinkkumies
Onnea elämään. Tuolla asenteella tarvitset sitä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Koska kukaan ei ole täydellinen, et sinäkään. Sinunkin läheisesi sietävät sinulta aika paljon. Sitä kutsutaan normaaliksi ja jopa rakkaudeksi toisinaan.
Minäkin olen täydellinen. Mitäs nyt -foorumilla minua ihmeteltiin, kuinka nätti olen. 60v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKoska kukaan ei ole täydellinen, et sinäkään. Sinunkin läheisesi sietävät sinulta aika paljon. Sitä kutsutaan normaaliksi ja jopa rakkaudeksi toisinaan.
Eivät siedä, äiti ei ainakaan sietänyt mitään vaan syytti, haukkui ja oli minulle ilkeä, koska minussa oli vikoja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKoska kukaan ei ole täydellinen, et sinäkään. Sinunkin läheisesi sietävät sinulta aika paljon. Sitä kutsutaan normaaliksi ja jopa rakkaudeksi toisinaan.
Minusta ihmissuhteiden ei pidä perustua muiden vikojen hyväksymisiin. Muutenhan minunkin ois kuulunut hyväksyä se, että äitini oli ilkeä minulle.
ap
Kirjoitit hienon itseanalyysin, joten ymmärräthän sinä ..
Sinkkumies
ap