Pellavapyyhkeiden pesuvinkkejä! :)
Oletteko kokeilleet pestä pellavaliinoja muiden tavallisten pyyhkeiden kanssa? Kuinka kävi? :) sain lahjaksi jokipiin pellavan keittiöpyyhkeitä ja tuntuu tosi epäkäytännölliseltä kun ohjeessa sanotaan että pestävä erillään! 🤔
Kommentit (2)
Minä pesen kaikki keittiöpyyhkeet ja pöytäliinat samassa, onpa ne puuvillaa tai pellavaa. Tosin mun liinat on kaikki valkoisia tai vaaleita pohjaväriltään. En ole huomannut nöyhtää.
Olen tyytyväinen siihen ainoaan Jokipiin Pellavan pyyhkeeseen, joka minulla on, ja aion hankkia lisää. Se on tiivistä kudosta ja pinnasta tulee ihana mankelilla.
Näitä nykyisiä harvakudoksisia "keittiöpyyhkeitä" joita esim. meidän Prismassa on ainoastaan tarjolla, ei voi käyttää oikeastaan mihinkään. Ne eivät ime eikä niissä ole hankaustehoa. Finlayson ja Pentik ainakin harrastavat noita feikkipyyhkeitä.
Kyllä keittiöpyyhkeenkin pitää olla kunnon kangasta, eikä mitään harvaa ja hylkivää kudosta. Ne printit voi jättää vähemmälle ja keskittyä kankaan laatuun - vinkki valmistajille.
Sitä ihmettelen suuresti, miten kukaan kehtaa edes valmistaa keittiöpyyhkeitä, joita ei saa pestä kuin muka vain 40 asteessa (tiedä vaikka Jokipiilläkin olisi näin, mutta 60 asteessa olen pessyt). Eihän keittiöpyyhkeet tule puhtaaksi neljässäkymmenessä. Ne pitää pestä vähintään kuudessakymmenessä, joskus jopa 95 asteessa.
Pese ainakin alussa erillään, niistä lähtee nöyhtää joka pilaa muun pyykin!