Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena naimisiin menneet ilman raskautta.

Vierailija
21.04.2006 |

Ihan mielenkiinnolla kyselen, miten teidän ilmoitukseenne avioliitosta suhtauduttiin?

Tapasin mieheni töissä kun olin 19, mieheni silloin 27 vuotias. En ollut seurustellut koskaan aiemmin. Muutimme heti yhteen ja 8kk:n jälkeen menimme kihloihin ja siitä vuoden kuluttua naimisiin. JOKA IKINEN sukulainen, ystävä ja tuttu kysyi ensimmäisenä, että koskas on laskettu aika:) Ja en siis todellakaan ollut raskaana, enkä todennäköisesti tule koskaan olemaankaan. Olemme olleet nyt useamman vuoden naimisissa ja kaikki ovat edelleen hölmistyneitä " kun ei ole lapsiakaan" . En pidä noita ihmettelyjä vakavana asiana, mutta ihmettelen miksi se tuntuu monista niin oudolta että toiset tapaavat sen oikean jo nuorena ja haluavat vakiintua?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin naimisiin 6 vuoden seurustelun jälkeen, kihloissa oli oltu 4 v. Ikää mulla oli 23 ja miehellä 27. Lapsia kyllä haluttiin, mutta niitä ei ollut vielä tulossa.

Hääkutsut kun lähti postiin, tuli ensimmäiset vauvakyselyt. Hääpäivänä mun vyötäröö mittailtiin ja sielläkin suoraan kysyttiin.

Ihmiset ei oikein ymmärtäny meidän naimisiin menemistä ja muutama sukulainen oikein kiukustui kun meillä ei ollut lapsia eikä tulossakaan=ihan turhaa mennä naimisiin...

Eka lapsi syntyi sitten 1v10kk häiden jälkeen :)

Vierailija
2/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ollut aikomustakaan hankkia silloin lapsia! Kuusi vuotta olimme naimisissa ennen kuin ensimmäinen lapsi syntyi (puolen vuoden yrittämisen jälkeen). Ei meiltä kukaan koskaan kysynyt suoraan, että miksi meillä ei ole lapsia, mutta kyllä sitten kun kerroin olevani raskaana, moni kysyi, että olitteko yrittäneet pitkään. Minulle ei oikein istu sellainen arvomaailma, että naimisiin mennään lasten takia. Me menimme naimisiin rakkauden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin kun olin 22 v. Olin raskaana, häitä aikastettiin vuodella sen vuoksi omasta tahdosta. Kukaan ei kyllä kysynyt olinko raskaana.

Vierailija
4/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin naimisiin mennessämme vakaasti sitä mieltä, ettei koskaan hankita lapsia. Tästä jopa hääpuheessamme joku mainitsi... Oltiin naimisissa 5 vuotta ennen kuin ensimmäinen lapsi syntyi, ja toinen syntyi siitä kolmen vuoden päästä. Naimisiin mennessämme minä olin 23 ja mies 26.

Vierailija
5/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sitä epäillytkään, tosin olimme olleet yhdessä ja teini-ikäisistä asti.

Vierailija
6/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmoja että meillä on kiire siksi kun ois vauva tulossa. Minä olin just täyttäny 18 ja mies 21. No, vauvan tuloa jouduttiin kyllä sitten odottamaan yli 5 vuotta. Sitten kun lapsia ei alkanutkaan kuulua niin kyseltiin että eikö teille vieläkään ole vauvaa tulossa!?

Mutta oli se just että ootko raskaana, millon on laskettuaika. tai sitten varoteltiin että ootte vielä niin nuoria että elkää kiirehtikö tai että katotaan ootteko vielä vuoden päästä yhdessä. Nyt kohta 7v. naimisissa ja toinen lapsi tulossa:)

Vierailija
7/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi vasta 5v myöhemmin ja nyt jo 11 onnellista vuotta takana

Vierailija
8/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka muuten kauhistelivat. Olin melkein 25 kun ensimmäinen syntyi, ja ehdin kyllä valmistua ja olla hetken töissäkin, mikä taisi olla sukulaisilla yksi suuri huoli.

Vierailija
9/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi mennä naimisiin jos ei ole raskaana.. ;)

Vierailija
10/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan kysynyt että koska on LA. Päivittelivät varmaan vaan partaansa sitä että noin nuorina naimisiin mentiin lyhyen seurusteluajan jälkeen. Nyt 5 vuotta naimisissa ja alkavat sukulaiset pikkuhiljaa tajuta että tässä myös pysytään ;)

Vierailija
11/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei meiltä suoraan kysynyt, mutta sisikoltani olivat kyselleet milloin on la. Eihän sisko tiennyt, kun ei ollut meilläkään vielä tiedossa perheenlisäystä ;D

Vierailija
12/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ihan varmoja, et lapsi tulossa, kun noin nuorena menimme kihloihin. Kun olin 17-vuotias menimme naimisiin, niin sit sukulaiset olivat sitä mieltä et nyt ainakin on tulossa vauva. Eihän muuten noin nuorena mennä naimisiin. En siis todellakaan ollut raskaana kummassakaan vaiheessa.

No kesällä tulee 17 vuotta siitä kun olemme menneet naimisiin ja lapsiakin on 4 ja viides tulossa =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi