Punaiset hiukset kylmän vaaleiksi?
Luonnollinen hiusvärini on keskivaalea punaisella pigmentillä. Vuosikausia vaalensin sävyä kampaajalla kylmillä raidoilla ja sävytteillä. 1,5 kk sitten halusin muutosta ja kampaajalla laitettiin punainen, kuparinen väri päähän. Nyt tyvikasvu puskee jo rumana (paljon pahempi kuin vaalennetuilla hiuksilla!) ja muutenkin kaipaan takaisin blondiksi. Punainen väri on ehtinyt haalistua matkan varrella, mutta hiukset ovat silti selvästi punaiset.
Osaako kukaan sanoa, saako hiuksista taas viileän vaaleat vai täytyykö minun odottaa, että hiukset ovat kasvaneet ja punainen haalistunut entisestään? Hiukseni ovat hennot, joten rajua käsittelyä ei varmaankaan kannata tehdä.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ei auta kuin odottaa.
Kiitos, tätä pelkäsinkin.
Onko muita kokemuksia? En hae kotivärjäysvinkkejä, mutta pystyisikö kampaaja tekemään jotain?
Ap
Mä vetäsin lilanpunaset tummat kahdella blondauksella kotona platinaks, eikä palanu joten eiköhän ne kampaajallakin sille jotain voi
Voi värjätä, rasittaa tietenkin kun kaikki punainen pitää poistaa
Kyllä se yhdellä tai kahdella värinpoistolla lähtee, mutta tukka ei tietenkään ole entisensä. Punainen on ihana väri hiuksissa, mutta hiton ruma juurikasvu tulee tosi äkkiä. Itse tein kunnon emämunauksen ja värjäsin hennalla pääni. Oli aika tuskaa saada se irtoamaan. Vieläkin on 10 senttiä hiusten latvasta täysin kuivaa heinää värinpoistojen jäljiltä, mutta leikata en voi koska menetän hermoni ellei hiuksia saa kunnolla kiinni. Nyt olen päättänyt etten värjää hiuksia enää ikinä kokonaan, laitan ainoastaan vaaleita raitoja väriaineella jos alkaa harmaus ärsyttämään.
Onkohan värinpoisto välttämätön? Kuulostaa tosi rankalta hiukselle. Onnistuuko haalistuneen kuparin päälle vaikka joku maantieväri ja sitten hieman vaaleampia raitoja?
Ei auta kuin odottaa.