Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meneekö lapsilisästä vero vai onko se 100€ se mikä jää käteen? (ev)

Vierailija
21.04.2006 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan vaan että pienituloisilla saisi olla veroton ja suurituloisilla verollinen etuus. Itse olen keskituloinen ja toki on kivaa säästää lasten lapsilisät hyvään rahastoon, mutta mieluummin korottaisin vaikka omaishoidontukia ym.

Vierailija
2/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hyväksihän se säästöön laittaminenkin usein menee, meillä ainakin, käytetään vain joskus myöhemmin.

4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. omaishoidon- tai kotihoidon tukia voisi lapsilisien sijaan nostaa. Itse olen sitä mieltä, että koko lapsilisän voisi poistaa, koska pienituloiset saavat muitakin tulosidonnaisia etuuksia.

4

Vierailija
4/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle jäi n. 170e käteen kun oli minimi, eli ei mitään miehen tuloihin sidottuja korotuksia.

Vierailija
5/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli toisella kohtuulliset tulot. Mutta kyllä otti päähän, kun ei " omaa rahaa" ollut tuon enmpää. Ja meilläkin meni lapsilisät jemmaan. No, meninkin sitten töihin...

Vierailija
6/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi tienaa jotain 3200e tai yli, saat minimin. Jos taas tuon alle(en muista tarkkaa summaa), saat korotusta, riippuen tuloista. ja oiskohan kunnallasi jotain omaa lisää lisäksi? Käy kelan sivuilla!

Vierailija
7/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntakohtaisesti voi saada kuntalisää esim meillä 100e/kk ilman mitään tulorajaa. Jossain kunnissa käsittääkseni kuntalisää saa vaan jos oikeutettu kodinhoidontuen lisäosaan jossa taas on tuloraja!

Vierailija
8/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuntakohtaisesti voi saada kuntalisää esim meillä 100e/kk ilman mitään tulorajaa. Jossain kunnissa käsittääkseni kuntalisää saa vaan jos oikeutettu kodinhoidontuen lisäosaan jossa taas on tuloraja!

hoitoraha, joka määräytyy puolison tulojen perusteella. Ja sisaruskorotus jos on lisäksi muitakin alle kouluikäisiä lapsia. Ja joissakin kunnissa kuntalisä, mutta ei läheskään kaikissa.

Vierailija
9/9 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavansa 170e kotihoidontukea, ei pidä paikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi