Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluisin opiskella sh:ksi mutta pelkään sitä i.v lääkkeiden antamista

Vierailija
01.04.2018 |

Siis suonensisäisten lääkkeiden antamista. Pelkään, että mokaisin jotenkin niissä ja pahimmillaanhan potilas voi kuolla siinä?! Ihan hirveetä. Haluisin niin paljon olla sh, mutta pelkään noita suonensisäisiä lääkityksiä tai niiden antamista siis. Miten tämä käytännössä oikein toteutuu? Kai siihen nyt jotkut konstit on olemassa todellisuudessa, jotka helpottaa tätä hommaa ettei mokia satu?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkää sellaista :) Niitä annetaan tiettyjen kaavojen mukaan. Jos et ole ihan tokkurassa/huumepöllyssä/unessa/jne niin osaat kyllä antaa niitä.

Sairaanhoito on jalo ala ja nostan hattua niille ketkä kykenevät siihen.

Aika moni sairaanhoitaja on suonensisäisien lääkkeiden antamisessa sysipaska ja tökkii minne sattuu. Itse mieluummin pistän itse.

EI se pistäminen ole se ongelma, vaan se jos on vaikka vahvaa lääkettä ja sitä menisikin liian suuri määrä. Esimerkiksi tällainen.

Ap

Vierailija
22/24 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olis kyllä ihan OK suorittaa se lupa, mutta en halua vaan työkseni joka päivä suonensisäistä lääkitystä antaa. Eli siis ei mitään ongelmaa opiskella asiaa ja suorittaa lupakin mutta en halua joka päivä työssäni tehdä niin vastuullista hommaa. Mun mielestä se kuulostaa hirvittävän vastuulliselta.

Ap

Kyseessä on ihmistyö, jossa moka voi aiheuttaa KUOLEMAN. Muukin kuin iv-lääkkeiden anto.

Oletko valmis ottamaan VASTUUN? Oletko valmis siihen, että sinä ainoahan sairaanhoitajana otat vuorossa YKSIN vastuun kaikesta? 

Mieti sitä nyt vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt asian vierestä, mutta koska olen kuullut tosi monen miettivän, että opiskelisiko sairaanhoitajaksi, niin tulee tunne, että ihmiset ajattelevat, että kuka vaan pääsee opiskelemaan alaa. Olen itse huomannut, että ainakin pääkaupunkiseudulla on melkoisen vaikeaa päästä opiskelemaan sote-aloja.

Vierailija
24/24 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUS ainakin vaatii kaikilta sairaanhoitajilta iv-luvan, ihan sama mikä työnkuva.

Kyllä. Koomista vähän, että myös psykiatrian alan sairaanhoitaja joutuu tekemään iv-tentit ja hommaamaan iv-luvan, vaikka suonensisäistä hoitoa ei psykiatrian osastolla annetta.

Ja meidän paikkakunnalla kaikkien terveydenhoitajienkin on suoritettava vaikka et saa antaa koululla edes mukuloille parasetamolia tablettina ilman vanhempien lupaa ja lastenneuvolassa ei sitäkään vähää. Äitiysneuvolassa vievät D-tipat kotiin annosteltavaksi 😶

Näin meilläkin. Tai siis LOVE sta suoritetaan iv-osio, näyttöjä ei tehdä. Eli varsinaisesti sitä iv-lupaa ei ole. Voisi kanylointi olla aika hankalaa kun ei ole sitä vuosiin tehnyt :D

Mutta sh:lla on tosiaan paljon sellaisiakin työmahdollisuuksia, joissa ei iv-lääkitystä tarvitse antaa, joten sen takia ei kannata jättää hakematta opiskelemaan.

T. Lastenneuvolan th

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi