Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnistaako kukaan lapseton itsessään katkeruutta, kun jonkun paremman ihmisen mainitaan olevan äiti?

Vierailija
01.04.2018 |

Enkä siis puhu nyt lapsettomuudesta kärsivistä, vaan teistä, jotka varmasti tulisitte raskaaksi, jos koittaisitte? Tuleeko teille sellainen tunne, että tuokin tuossa on niin helvetin onnistunut, jotain sellaista, mitä itse haluaisitte olla, mutta ette ole?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tgyhbvde kirjoitti:

Ei,olen jokapäivä kiitollinen ettei ole lapsia tullut.En kyllä haluaisikaan.Haluan nauttia elämästä,en palvella kiittämättömiä kakaroita ja pistää aikaani ja rahojani niihin.KIITOS ETTÄ EN OLE TEHNYT SITÄ VIRHETTÄ.

Mutta pointti onkin se, että miksi sinä et pystynyt siihen, siis molempiin? Nauttimaan itsestäsi ja elämästäsi JA antamaan lapsille rakkautta? Onhan se, että joku pystyy molempiin paljon hienompaa.

ap

Miksi sä oletat, että vela on joutunut tekemään valinnan lasten hankkimisen ja työuran välillä ja olisi katkera kun ei saanut molempia? Hänhän ei ole alun alkaenkaan halunnut lapsia. Lapset eivät ole olleet missään valintaprosessissa mukana.

Vierailija
22/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koet olevasi parempi ihminen, ap? Ihan konkreettisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äideillä on tällä sivustolla on kauhean kova päähänpinttymä lapsettomista? Mikä teillä oikein mättää? Mene ap antamaan aikaa lapsillesi. Varmaan heistäkin olisi mukavampaa, jos äiti huomioisi ja leikkisi heidän kanssaan sen sijaan, että roikkuu netissä vittuilemassa erilaisen elämän valinneille ihmisille. Hyvää pääsiäistä!

Ajattelin tai pikemminkin tunsin noin jo ennen kuin mulla oli lapsia. Onneksi nyt on, niin ei tunnu niin paljon vituttavalta se, että mä en ois äiti.

ap

Ymmärrätkö, mitä vela tarkoittaa? Ei velaa vituta lapsettomuus eikä hän ole kateellinen lapsista, koska vela ei halua lapsia. Sen ajan, mitä sinä käytät lasten kanssa olemiseen, vela voi käyttää ihan mihin vain haluaa. Se, mikä sinulle on tärkeää, ei ole tärkeää jollekin toiselle ja siksi niistä ei ole muut ihmiset kateellisia. 

Vierailija
24/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koet olevasi parempi ihminen, ap? Ihan konkreettisesti?

Venyy enempään.

ap

Vierailija
25/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tarvitse sääliä äitinä. Rakastan elämääni, ja olen saavuttanut kaiken mitä haluan ja enemmänkin. Ei yksi tai kaksi lasta hidasta vauhtia kuin pariksi vuodeksi. Se on pieni aika elämästä jos miettii mitä kaikkea lapsi kuitenkin antaa pitkällä aikavälillä.

Lasten saaminen ja suvunjatkaminen on aika normaalia toimintaa ollut kautta aikojen, eihän meitä ketään olisi ellei olisi ollut, joten hassua että tämäkin palsta on täynnä ihmisiä jotka säälii äitejä? En minäkään sääli lapsettomia? Toki sellaisia saatan vähän sääliä, jotka toiveesta huolimatta eivät ole lasta saaneet (näitä on tosi paljon) mutta aika turhaa toimintaa sääliä ihmisiä, jotka onnellisia omista elämänvalinnoistaan?Mistä sellainen tulee edes mieleen? Ehkä kertoo säälijästä jotain?

Vierailija
26/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äideillä on tällä sivustolla on kauhean kova päähänpinttymä lapsettomista? Mikä teillä oikein mättää? Mene ap antamaan aikaa lapsillesi. Varmaan heistäkin olisi mukavampaa, jos äiti huomioisi ja leikkisi heidän kanssaan sen sijaan, että roikkuu netissä vittuilemassa erilaisen elämän valinneille ihmisille. Hyvää pääsiäistä!

Ajattelin tai pikemminkin tunsin noin jo ennen kuin mulla oli lapsia. Onneksi nyt on, niin ei tunnu niin paljon vituttavalta se, että mä en ois äiti.

ap

Ymmärrätkö, mitä vela tarkoittaa? Ei velaa vituta lapsettomuus eikä hän ole kateellinen lapsista, koska vela ei halua lapsia. Sen ajan, mitä sinä käytät lasten kanssa olemiseen, vela voi käyttää ihan mihin vain haluaa. Se, mikä sinulle on tärkeää, ei ole tärkeää jollekin toiselle ja siksi niistä ei ole muut ihmiset kateellisia. 

En mä tässä puhunut veloista, vaan ihmisistä, joilla ei ole lapsia, mutta syy ei ole mahous. Se ei tarkoita automaattisesti velaa.

ap

Vierailija
27/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ddksskdkdck kirjoitti:

Ikina ei taytyis verrata itteensa muihin

Eikö sitä sitten jäisi sammion pohjalle makaamaan?

Vierailija
28/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksestasi tulee enemmän mieleen, että ap on viiniä siemaileva akateeminen, joka on alistunut kasvuympäristössään kilpailukulttuurille ja hänen minuutensa perustuu ylemmyydentunteeseen. Ap:n elämän eliksiiri on ajatus, että joku varmasti kadehtii häntä ja jos ei kadehdi, niin ap:n elämä menettää merkityksensä....

Vierailija
29/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ketään muuta tai itseänikään "parempana ihmisenä" :D

Ja kysymykseen vastaus: ei todellakaan :D

Taidat ap olla vähän yksinkertainen.

Vierailija
30/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En mä tässä puhunut veloista, vaan ihmisistä, joilla ei ole lapsia, mutta syy ei ole mahous. Se ei tarkoita automaattisesti velaa.

ap

Siihen pätee ihan sama logiikka: Se, mikä sinulle on tärkeää, ei ole niin tärkeää jollekin toiselle ja siksi muut ihmiset eivät ole sinulle kateellisia. Lasten saaminen ei ole ollut heille niin tärkeää kuin sinulle, joten he eivät ole siitä sinulle kateellisia. Joku muu asia on työn lisäksi mennyt lapsiperhelämän edelle ja tämän vuoksi he eivät ole sinulle kateellisia. Pitääkö vielä vääntää rautalangasta?

Vierailija
31/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei tarvitse sääliä äitinä. Rakastan elämääni, ja olen saavuttanut kaiken mitä haluan ja enemmänkin. Ei yksi tai kaksi lasta hidasta vauhtia kuin pariksi vuodeksi. Se on pieni aika elämästä jos miettii mitä kaikkea lapsi kuitenkin antaa pitkällä aikavälillä.

Lasten saaminen ja suvunjatkaminen on aika normaalia toimintaa ollut kautta aikojen, eihän meitä ketään olisi ellei olisi ollut, joten hassua että tämäkin palsta on täynnä ihmisiä jotka säälii äitejä? En minäkään sääli lapsettomia? Toki sellaisia saatan vähän sääliä, jotka toiveesta huolimatta eivät ole lasta saaneet (näitä on tosi paljon) mutta aika turhaa toimintaa sääliä ihmisiä, jotka onnellisia omista elämänvalinnoistaan?Mistä sellainen tulee edes mieleen? Ehkä kertoo säälijästä jotain?

Säälitkö ap:ta?

Outoa, että elämäänsä ja lapsiinsa tyytyväinen viettää pääsiäistä haastamalla riitaa netissä.

Vierailija
32/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan tarkoittaa, että jos joku on a) menestynyt taiteilija tai b) menestynyt taiteilija JA äiti, niin b) on saanut enemmän aikaan elämässään tai on osoittanut, että hän on menestynyt työssään äitiydestä huolimatta = on taitavampi, ahkerampi tai energisempi. Mutta ap, eihän se näin mene - jos ei halua lapsia, ei hanki niitä, voihan lapseton olla ihan yhtä taitava/ahkera, ja hän olisi voinut pärjätä ihan yhtä hyvin äitinä ja taiteilijana kuin b). Sitä ei voi tietää.

Vierailija
33/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tgyhbvde kirjoitti:

Ei,olen jokapäivä kiitollinen ettei ole lapsia tullut.En kyllä haluaisikaan.Haluan nauttia elämästä,en palvella kiittämättömiä kakaroita ja pistää aikaani ja rahojani niihin.KIITOS ETTÄ EN OLE TEHNYT SITÄ VIRHETTÄ.

Se on kyllä hyvä, että näin vajaaälyisillä ajatuksilla varustettu ihminen ei lisäänny. Ja toisaalta ei ole vaikea tunnistaa entisen velan äitiyttä: sitä ilosanomaa ja lapsen ihmeellisyyttä julistetaan koko maailmalle ja ollaan niin helvetin ihmeissään, että miten tämä nyt olikin aika mullistavaa ja elämän suurin onnen aihe, vaikka rankkaakin toki. Kun meillemuille se on aina ollut aika itsestäänselvää.

PS: Lapset on sellaisia miksi ne kasvattaa. Ei tarvitse palvella kiittämättömiä, jos on kasvattanut osallistuvia ja kiitollisia.

Vierailija
34/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan tarkoittaa, että jos joku on a) menestynyt taiteilija tai b) menestynyt taiteilija JA äiti, niin b) on saanut enemmän aikaan elämässään tai on osoittanut, että hän on menestynyt työssään äitiydestä huolimatta = on taitavampi, ahkerampi tai energisempi. Mutta ap, eihän se näin mene - jos ei halua lapsia, ei hanki niitä, voihan lapseton olla ihan yhtä taitava/ahkera, ja hän olisi voinut pärjätä ihan yhtä hyvin äitinä ja taiteilijana kuin b). Sitä ei voi tietää.

Mutta silloinhan ap olettaa, että muilla ihmisillä on samanlainen suorittajan arvomaailma kuin hänellä itsellään: mitä enemmän teet, sitä "parempi" ihminen olet. Mutta tuohan on vain joidenkin elämänkatsomus. Aika monet eivät arvosta suorittamista.

Vierailija
35/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kaikki, joilla ei ole lapsia ole niitä, jotka EIVÄT halua lapsia, vaikka eivät olisi "mahoja". Ehkä itse halusin lapsia, etten ois vaan joku joka EI PYSTY venymään kaikkeen. Se oli huono syy.

ap

Vierailija
36/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksestasi tulee enemmän mieleen, että ap on viiniä siemaileva akateeminen, joka on alistunut kasvuympäristössään kilpailukulttuurille ja hänen minuutensa perustuu ylemmyydentunteeseen. Ap:n elämän eliksiiri on ajatus, että joku varmasti kadehtii häntä ja jos ei kadehdi, niin ap:n elämä menettää merkityksensä....

En oleta, että joku kadehtii. En itsekään kadehdi minua etevämpiä, hehän ovat ansainneet tuloksensa.

ap

Vierailija
37/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai etta ihmisen kuuluu haluta asioita mita laumalla on? ::D

Vierailija
38/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Siihen pätee ihan sama logiikka: Se, mikä sinulle on tärkeää, ei ole niin tärkeää jollekin toiselle ja siksi muut ihmiset eivät ole sinulle kateellisia. Lasten saaminen ei ole ollut heille niin tärkeää kuin sinulle, joten he eivät ole siitä sinulle kateellisia. Joku muu asia on työn lisäksi mennyt lapsiperhelämän edelle ja tämän vuoksi he eivät ole sinulle kateellisia. Pitääkö vielä vääntää rautalangasta?

En puhunut kateudesta vaan katkeruudesta.

ap

Vierailija
39/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silloinhan ap olettaa, että muilla ihmisillä on samanlainen suorittajan arvomaailma kuin hänellä itsellään: mitä enemmän teet, sitä "parempi" ihminen olet. Mutta tuohan on vain joidenkin elämänkatsomus. Aika monet eivät arvosta suorittamista.

Miten se, että tekisi vähemmän, saavuttaisi vähemmän tai saisi aikaan vähemmän tekisi ihmisestä paremman?

ap

Vierailija
40/107 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kaikki, joilla ei ole lapsia ole niitä, jotka EIVÄT halua lapsia, vaikka eivät olisi "mahoja". Ehkä itse halusin lapsia, etten ois vaan joku joka EI PYSTY venymään kaikkeen. Se oli huono syy.

ap

Niin. Sä kuulostat hyvin vaativalta persoonalta. Elämä on suorittamista. PITÄÄ pystyä tekemään enemmän ja paremmin. On huono ihminen, jos EI PYSTY tekemään kaikkea. Hyvä, parempi ihminen pystyy tekemään kaiken. Vain epäonnistunut, huono ihminen tekee valintoja sen suhteen, mitä haluaa tehdä.