Tunnistaako kukaan lapseton itsessään katkeruutta, kun jonkun paremman ihmisen mainitaan olevan äiti?
Enkä siis puhu nyt lapsettomuudesta kärsivistä, vaan teistä, jotka varmasti tulisitte raskaaksi, jos koittaisitte? Tuleeko teille sellainen tunne, että tuokin tuossa on niin helvetin onnistunut, jotain sellaista, mitä itse haluaisitte olla, mutta ette ole?
Kommentit (107)
"Jotka varmasti tulisitte raskaaksi jos koittaisitte"...? 🙄 No, eihän se äitiys älyä takaa, kuten tästäkin nähdään.
Ja niin: ei.
Ennemminkin pitäisin onnistuneempana jos ei olisi äiti, vähän alkaa säälittää enemmänkin.
Ei tule ei. Mitä oikein tarkoitat "paremmalla ihmisellä"?
Vierailija kirjoitti:
"Jotka varmasti tulisitte raskaaksi jos koittaisitte"...? 🙄 No, eihän se äitiys älyä takaa, kuten tästäkin nähdään.
Ja niin: ei.
Siis tarkoitin, ettei lapsettomuuden syy ole mahous.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tule ei. Mitä oikein tarkoitat "paremmalla ihmisellä"?
No joku joka on saavuttanut elämässään jotain mitä arvostan tms.
Parempi ihminen?
En tunne.. mun elama on mun elama, lasta yritetaan sit ku on sen aika
Että sitten se ihminen on vielä äitikin. On oikeasti vaikeampaa saavuttaa asioita äitinä, kuin lapsettomana.
ap
Ei. Lapsista ja vanhemmuudesta pitävälle ehkä, mutta yleensä itselleni tulee päällimmäiseksi se fiilis, että tuokin olisi niin kovin onnistunut elämässään, mutta on mennyt raukka tekemään lapsia..
Näkökulmissamme on näet eroja, rakas ap.
Mitä ihmettä sulla liikkuu päässä? Mikä "parempi ihminen"? Miksi kukaan vapaaehtoisesti lapseton kadehtisi kenenkään äitiyttä, ei kuulosta kovin loogiselta?
Must tuntuu et aitina on enemman motivaatioo ja rohkeutta ku ei aitina :)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Lapsista ja vanhemmuudesta pitävälle ehkä, mutta yleensä itselleni tulee päällimmäiseksi se fiilis, että tuokin olisi niin kovin onnistunut elämässään, mutta on mennyt raukka tekemään lapsia..
Näkökulmissamme on näet eroja, rakas ap.
Mikä siinä on sinusta ihmisessä epäonnistunutta, jos on mennyt hankimaan lapsia? :O
ap
Miksi äideillä on tällä sivustolla on kauhean kova päähänpinttymä lapsettomista? Mikä teillä oikein mättää? Mene ap antamaan aikaa lapsillesi. Varmaan heistäkin olisi mukavampaa, jos äiti huomioisi ja leikkisi heidän kanssaan sen sijaan, että roikkuu netissä vittuilemassa erilaisen elämän valinneille ihmisille. Hyvää pääsiäistä!
Ddksskdkdck kirjoitti:
Onhan ne lapset melkoisia laahusankkureita ja heihin menee väkisinkin aikaa.
ap
Ei,olen jokapäivä kiitollinen ettei ole lapsia tullut.En kyllä haluaisikaan.Haluan nauttia elämästä,en palvella kiittämättömiä kakaroita ja pistää aikaani ja rahojani niihin.KIITOS ETTÄ EN OLE TEHNYT SITÄ VIRHETTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äideillä on tällä sivustolla on kauhean kova päähänpinttymä lapsettomista? Mikä teillä oikein mättää? Mene ap antamaan aikaa lapsillesi. Varmaan heistäkin olisi mukavampaa, jos äiti huomioisi ja leikkisi heidän kanssaan sen sijaan, että roikkuu netissä vittuilemassa erilaisen elämän valinneille ihmisille. Hyvää pääsiäistä!
Ajattelin tai pikemminkin tunsin noin jo ennen kuin mulla oli lapsia. Onneksi nyt on, niin ei tunnu niin paljon vituttavalta se, että mä en ois äiti.
ap
Tgyhbvde kirjoitti:
Ei,olen jokapäivä kiitollinen ettei ole lapsia tullut.En kyllä haluaisikaan.Haluan nauttia elämästä,en palvella kiittämättömiä kakaroita ja pistää aikaani ja rahojani niihin.KIITOS ETTÄ EN OLE TEHNYT SITÄ VIRHETTÄ.
Mutta pointti onkin se, että miksi sinä et pystynyt siihen, siis molempiin? Nauttimaan itsestäsi ja elämästäsi JA antamaan lapsille rakkautta? Onhan se, että joku pystyy molempiin paljon hienompaa.
ap
Ddksskdkdck kirjoitti:
Mihin? Mun lapsi on jo 17, en ole huomannut äitiyden myötä sellaisia muutoksia persoonassa, joita ei ajan kanssa olisi voinut tapahtua muutenkin. Jotain on siis mebnyt ihan ohi. :) 10
Ikina ei taytyis verrata itteensa muihin
Parempi ihminen? Mulle tulee mieleen joka paikassa touhuavasta äidistä, että tuokin hoidattaa lapsensa muilla.
Ei tule.