Herpes huulessa tosi usein
Onko jollakin herpes huulessa tosi usein? Itselläni ollut viimeisen vuoden aikana todella usein. Nyt kahden viikon sisällä 4 herpestä eri puolilla huulia. Edellinen ei ehdi kunnolla parantua, kun jo uusi tulee. Mistä voisi johtua? Mikä tähän auttaa? Itselläni nyt kuivat huulet. Voisiko selittyä vain sillä? Onko estolääkitykset vaarattomia? Onko niistä apua?
Kommentit (21)
Itsellä käytössä Valavir niminen estolääkitys. Lääkitystä syödään esim. 6kk putkeen jonka jälkeen pidetään taukoa. Minulle ei ole tullut ko. lääkkeestä mitään sivuoireita. Söin tätä 4kk. Nykyään syön päivittäin lysiiniä ja se on auttanut, eikä herpestä ole enää tullut. Lysiiniä saa luontaistuotekaupoista.
Kova pakkanen, stressi, aurinko, flunssa, kuukautiset, suklaa, pähkinä, riisi, olut, viini jne. voivat edesauttaa herpeksen muodostumista. Kannattaa ainakin vähentää ko ruokia.
Kiitos.
Tuliko hetkestä estolääkkeen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
Tuliko hetkestä estolääkkeen aikana?
Siis herpestä?
valavir käytössä täälläkin.
otan 4 tabl aamulla ja 4 illalla kun oireet alkavat ja menee heti ohi, suosittelen!
Mä huomasin, että aina kun otin d-vitamiinia niin herpes iski. Aiemmin otin siis epäsäännöllisesti. Sitten rupesin syömään säännöllisesti d-vitamiinia ympäri vuoden, eikä ainakaan vielä ole tullut.
Voi olla kyllä sattumaakin. Pitkin elämää ollut vaiheita, että tulee usein ja sitten ei useampaan vuoteen tule ollenkaan.
Estolääkkeen aikana ei tullut kertaakaan herpestä 😊
Kuivista huulista voi todellakin puhjeta huuliherpes. Muista juoda tarpeeksi! Ja nuo estolääkkeet ovat tosi hyviä. Suosittelen kysymään lääkäriltä mitä hän suosittelee. Tuo vaivahan jatkuu loppuelämän ja puhkeaa joka tapauksessa aina välillä, mutta lääkettä vaan heti ensioireisiin, niin pääset vähimmällä. Ja todellakin heti ensioireisiin!! Itselläni pääsi suupieleen puhjenneet rakkulat kerran niin pahoiksi, että iho repeytyi ja tulehtui ja siihen päälle kasvoi lopulta sieni-infektio. Olipa hehkeää. Eli opettele tunnistamaan herkästi ensi kihelmöinti ja aloitat lääkekuurin välittömästi, niin riesa pysyy mahdollisimman pienenä (saattaa se puhjeta siitä huolimatta, mutta pysyy "siedettävänä" jos tästä vaivasta koskaan voi niin sanoa). Itse pidän kotona aina yhtä lääkekuuria valmiina enkä koskaan matkusta minnekään ilman sitä. Opittu kantapään kautta.
Mulla oli yhteenaikaan monta kertaa vuodessa ja lähes aina liittyi flunssaan ja/tai pakkaskeleihin eli huulien kuivumiseen. Kun aloin oppia hoitmaan sitä ajoissa ihan apteekin voiteilla ja laastarilla, nyt se on ollut viimeisen kahden vuoden aikana vain kerran.
Sama juttu. Otan nykyisin yhden Valavirin joka toinen päivä, ei herpestä. Oon käyttänyt Valaviriä eri tavoin yli 10 vuotta, ei mitään haittavaikutuksia.
Herpeksestä täytyy muistaa, että se on virus ja ihmisillä joko on se tai ei ole. Se on luonteeltaan piilevä eli oireet voivat olla pitkänkin aikaa poissa ja sitten tulla taas ja taas ja taas. Kaikki ne seikat, stressi ym. niin ne siis altistavat sille, että virus pääsee vallalleen, eli pelkkä stressi ei tuota kellekään huuliherpestä. Huom huom.
Sun täytyy vaan kasvattaa sun vastustuskykyä. Ei oo oikotietä onneen. Tai tietty jatkuva lääkitys, mutta pidemmän päälle ei kovin fiksua.
Eli, rehellisesti, syötkö minkä verran hedelmiä+kasviksia tuoreena/kypsentämättä päivässä? Sitrukset on omiaan nostamaan vastustuskykyä, mutta voisit hyötyä myös banaaneista. Banaanit sisältävät magnesiumia, mangaania ja kaliumia, näin ollen rentouttaa. Ja ne auttaa serotoniinin muodostuksessa, eli boostaa hyvän olon tunnetta.
Pähkinät ja suklaa auttaa herpestä puhkeamaan...että pahimpina stressikausina vältä.
Liha ja maitotuotteet ei tietenkään sun kehoa jeesaa...
Muista, että tää on pitkän ajan prosessi. Ei mikään viikon kahden, vaan muodosta immuniteetin vahvistuksesta elämäntapa. Mieti mitä sun kroppa tarvii, mitä sun pää tarvii :).
Suojaa huulesi auringolta ja tuulelta, kosteuta niitä. Estolääkitys on toimiva, mutta kuormittaa munuaisia jonkin verran. Ajoissa otettu 4+4 tbl Posiflush on toiminut minulle hyvin, vaikka huuliherpes puhkeaakin niin se menee parissa päivässä ohi ja on paljon lievempi.
Mulla on kullissa herpes. Valavir toimii hyvin ja rakkuloita ei tule. Voi hyvin mielin painaa menemään ilman kumia :).
Älä vahvista vastustuskykyäs, ota vaan pilleri joka päivä! Ei se sun keho yritä mitään sulle kertoa...
Haloo ihmiset!! Nykyään on lähes kaikilla 30-v täyttäneillä JATKUVA LÄÄKITYS vaivaan jos toiseen! Mistä johtuu, että ihmiset eivät elä enää vaan koko elämänsä tekevät kuolemaa? Oiskohan tekemistä ravinnon ja elämäntapojen+elinympäristön kanssa?
Minkä takia te kaikki haluatte vaan paikallisen pika-avun vaivoihinne? Ettekö tajua, että oireiden SYY tulisi hoitaa pois, eikä vaan lääkitä oireita? Ja laiskoina jatkatte vaan entiseen malliin, kunnes joku muu prakaa..ja taas on lääketehtaiden ja lekureiden vastuulla teidän hyvinvointi.
OMAN TERVEYDENTILAN ULKOISTAMINEN MUIDEN VASTUULLE ON JÄRJETÖNTÄ
Ap vastaa:
Syön terveellisesti. Joka päivä. Toki myös niitä epäterveellisiä ruoka-aineita, mutta en päivittäin. Viikottain kyllä.
Syön lisäksi purkista d-vitamiinia ja sinkkiä. En ole sairastanut ainuttakaan flunssaa tai vatsatautia menneen syksyn ja talven aikana, vaikka lapsilla on ollut mm.influenssaa. En siis koe vastustuskykyni olevan muuten huono. Stressistä kärsin, enkä pysty sitä vähentämään.
Lääkkeitä yleensä vältän viimeiseen asti, mutta nyt harkitsen estolääkitystä, koska pelkään tartuttavani vaivan lapsilleni, kun huulessa on rakkula monta kertaa kuukaudessa.
Kiitos kaikille vastanneille.
Lysiini auttaa. Myös silloin, kun herpes jo puhkeamassa. Muistaakseni taisi olla arginiini -niminen aminohappo, jota on tietyissä ruoka-aineissa, ja se edesauttaa herpeksen syntymistä. Mikäli siis syöt paljon arginiinipitoisia ruokia/herkkuja, niin kannattaa vähentää/lopettaa. Netistä varmasti löytyy lista vältettävistä ruuista.
Vierailija kirjoitti:
Älä vahvista vastustuskykyäs, ota vaan pilleri joka päivä! Ei se sun keho yritä mitään sulle kertoa...
Haloo ihmiset!! Nykyään on lähes kaikilla 30-v täyttäneillä JATKUVA LÄÄKITYS vaivaan jos toiseen! Mistä johtuu, että ihmiset eivät elä enää vaan koko elämänsä tekevät kuolemaa? Oiskohan tekemistä ravinnon ja elämäntapojen+elinympäristön kanssa?
Minkä takia te kaikki haluatte vaan paikallisen pika-avun vaivoihinne? Ettekö tajua, että oireiden SYY tulisi hoitaa pois, eikä vaan lääkitä oireita? Ja laiskoina jatkatte vaan entiseen malliin, kunnes joku muu prakaa..ja taas on lääketehtaiden ja lekureiden vastuulla teidän hyvinvointi.
OMAN TERVEYDENTILAN ULKOISTAMINEN MUIDEN VASTUULLE ON JÄRJETÖNTÄ
Höpöä. Herpesvirus ei poistu elimistöstä. Lääkkeiden avulla elämme terveempinä.
Aiemmin oli usein herpesrakkuloita, 4-6 kertaa vuodessa. Pari vuotta sitten aloin ottaa teelusikallisen kalanmaksaöljyä joka päivä, ei ole ollut enää sen jälkeen herpesrakkuloita. Luulen, että kalanmaksaöljyn joko A-tai D-vitamiini (tms. aine siinä) auttaa, ainakin minua näyttää auttavan.
Paljon menee rahaa estolääkkeisiin vuodessa,jotka syötte säännöllisesti?
Nostan