Miten painoa pois?
Hei!
Paino on jymähtänyt. Harrastan liikuntaa monipuolisesti. Kahvakuulaa, pumppia ja lenkkeilyä, lisäksi vielä hyötyliikuntaa... liikuntakertoja tulee vähintään 5 x vkossa. Mitä mun pitää tehdä toisin? Lihasta on, mutta rasvan alla on piilossa.,,auttakaa ihanat ❤️
Kommentit (15)
Itse liikun joka päivä... koulun liikunta,(2tuntii keskiviiikkosi+viel 1 tunti perjantaisin.) Maanantaisin olen tallilla,(3tuntia, harjaus, kavioiden putsaus... muutta hoidettavaa myös, sekä hevosen hakeminen talliin, ja satulat ja suitset, ku laitetaa ja sit tunnin jälkee viedää paikoillee, ja taas putsataa.) Sitte harrastan viikossa mx, yhteen vedettynä kävelyt jos lasketa jopa koulumatkat, nii olisi sellaset kokonaiset 79-112. + ksesäsin kaikki kävelylenki t muös ja sitte myös tallileirit, ja ku harrastan kesäsi uintia niin paljon ku mahdollista. Olen nyt 3vuotta laihtunut sellaset 30kg, painoin ennen 54kg.
Ruokavaliollahan se suurin vaikutus on.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliollahan se suurin vaikutus on.
En ole sitä väittänytkään, itse syö kasviksia ja hedelmiä. Todella hrvoin muuta!
Jalkojen amputointi reisien kohdalta pudottaa painoa nopeasti ainakin parikymmentä kiloa.
Antakaapa ehdotusta ruokavaliosta 🙃. Ap
Ap
Kaurapuuro, raejuustoa, sokeriton mehukeitto
Lounas
Salaatti, kanaa, tonnikalaa tms
Välipala
Appelsiini/päårynä maitorahka
Päivällinen
Kotiruokaa
Iltapala
2 palaa ruisleipää, kevytjuustoa 2 siivua, ohutta kinkkua 2 siivua, oivariinia
Mikä mahtanee olla ap:n pituus ja paino?
Mä en oo toi, mut siis mä ainaki olen 23kg ja 190cm.
Vierailija kirjoitti:
Itse liikun joka päivä... koulun liikunta,(2tuntii keskiviiikkosi+viel 1 tunti perjantaisin.) Maanantaisin olen tallilla,(3tuntia, harjaus, kavioiden putsaus... muutta hoidettavaa myös, sekä hevosen hakeminen talliin, ja satulat ja suitset, ku laitetaa ja sit tunnin jälkee viedää paikoillee, ja taas putsataa.) Sitte harrastan viikossa mx, yhteen vedettynä kävelyt jos lasketa jopa koulumatkat, nii olisi sellaset kokonaiset 79-112. + ksesäsin kaikki kävelylenki t muös ja sitte myös tallileirit, ja ku harrastan kesäsi uintia niin paljon ku mahdollista. Olen nyt 3vuotta laihtunut sellaset 30kg, painoin ennen 54kg.
Siis mitä, eli painat tällä hetkellä sellaset 24kg? :D Tais tulla joku kirjotusvirhe, ainakin toivottavasti.
Ap, pohdi mitä toi "kotiruoka" sun päivärytmissä tarkottaa. Aika monesti suomalainen kotiruoka on epäterveellistä, just nää uunimakkarat, rasvaset jauhelihalasagnet ja kermakeitot mut uskon et sä tiesit tän jo. Varmaan tarkotit nykypäivän kotiruokia eli jotain kasvispatoja ja muuta semmosta järkevää.
Lähtisin kattomaan annoskokoja jos mikään muu ei auta, kunhan ei mee äärimmäisyyksiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, eli painat tällä hetkellä sellaset 24kg? :D Tais tulla joku kirjotusvirhe, ainakin toivottavasti.
No, kerran kun itse olen "täydellinen" niin ota "silmä käteen" ja kato itte tarkemmin...!
Ap tässä. Kotiruoka on täysjyväpastaa, tummaa riisiä, jauheliha-, kanakastiketta jne. Ehkä ne on nuo annoskoot.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kotiruoka on täysjyväpastaa, tummaa riisiä, jauheliha-, kanakastiketta jne. Ehkä ne on nuo annoskoot.
Plus kaikki se mitä tulet laittaneeksi suuhusi sen "terveellisen kotiruoan" ohessa...
Ihan vastikään täällä oli keskustelu jossa ap samoin ihmetteli mistä painonnousu voi johtua "kun mies syö samaa ruokaa eikä liho".
(lisätwistinä oli että ap oli jo kertaalleen päässyt leikkaushoitoon jossa muistaakseni tekniikkana oli mahalaukun pienennys, saanut pudotettua painoa reilusti, ja vieläpä hänelle oli kustannettu ylimääräisen nahan operatiiviset poistot, ymmärtääkseni kyse oli useammasta toimenpiteestä siinä kohden - tämä ei kuitenkaan ole se pointti miksi keskustelua lainaan, vaan syy selviää yllä ja alla siteeratuista kommenteistaan - eli tämä on ohis; viittasin ko lankaan vain kuriositeettina eli ehkä joku muistaa tämän?)
Kyseinen ap kuitenkin kertoi napostelevansa - mieheltä salaa, huom! - mm jäätelöä, sipsejä, leivonnaisia yms herkkuja, mutta edelleen painotti että hän EI SYÖ ROSKARUOKAA VAAN KOTIRUOKAA...
... sitä samaa siis mitä puolisokin... Ja johtopäätöksensä oli että toiset meistä vaan lihovat helpommin, kun taas toiset voivat syödä mitä vaan lihomatta grammaakaan...
Eli, ap laski ruoaksi vain ortodoksiset, tavanmukaiset päivittäiset ATERIAT kuten ilmeisesti sen yhteisen päivällisen, tai miksi heillä sitä yhteistä päivän pääateriaa kutsuttaneenkaan.
Mikään lisäaine-, sokeri-, suola- tai rasvakyllästeinen "välipala" ei hänen mielestään ollut "roskaruokaa" koska sitä ei nautittu "varsinaisena ateriana"?
Sinä, tämän keskustelun ap, olet jo oikeammilla jäljillä kun huomaat pohtia annoskokoja.
Siitä on hyvä jatkaa, esimerkiksi kirjaamalla ylös jokaikisen syömäsi ravintomurusenkin. Kun olet seurannut - ja kirjannut! - tällä tavoin vaikka parikin viikkoa (jos ajanjaksoon osuu poikkeavia juhlapyhiä tms, jatka seurantaa kunnes sinulla on kirjanpitoa ihan tavallisista päivistä ja viikoista), suosittelisin kääntymään koulutetun ravitsemusterapeutin puoleen ja pyytämään häntä määrittämään oma yksilöllinen ravitsemustarpeesi. Samalla huomaat mikä ruokavaliossasi palvelee tämän tavoitteen saavuttamista, ja mikä taas on ns "tyhjiä kaloreita" - eli sitä "roskaruokaa".
Missään tonnikala-raejuusto-rahkadieetissä ei ole pidemmän päälle järkeä: harva siitä tosissaan pitää eli kuurin ylläpito on työlästä. Eikä se ole halpaakaan jos perheessä muut syövät erilailla, jopa yksinasujalle se tulee kalliimmaksi kuin esim keitot tms joista riittää useammalle aterialle.
Kun poimit siitä tutusta ruokavaliosta ne hyvät elementit ja karsit niitä "vähemmän hyviä" reilulla kädellä sekä saat annoskoot kohdilleen, ollaan optimaalisessa tilanteessa josta on vaikea panna paremmaksi!
Ja huomioi että herkkujakaan ei tarvitse kokonaan jättää pois, kunhan kohtuullistat niiden määrää ja osuutta ruokailukokonaisuuteen (ne vrk:n KAIKKI syömiset) nähden.
Tällä tavoin paino ei romahda äkillisesti, mutta ei romahda yleiskuntokaan. Eikä nahka jää roikkumaan, varsinkin kun pidät kiinni liikuntatottumuksistasi.
Ja näin voit jatkaa lopun elämääsi. Eikä sinun jatkossa tarvitse ikinä enää pohtia tätä samaa kysymystä eli "miksi, oi miksi en laihdu?!"
Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Antakaapa ehdotusta ruokavaliosta 🙃. Ap
Ap
Kaurapuuro, raejuustoa, sokeriton mehukeittoLounas
Salaatti, kanaa, tonnikalaa tmsVälipala
Appelsiini/päårynä maitorahkaPäivällinen
KotiruokaaIltapala
2 palaa ruisleipää, kevytjuustoa 2 siivua, ohutta kinkkua 2 siivua, oivariinia
Unohda kaikki "kevyt"-jutut ja syö oikeaa ruokaa, näin vältyt liika syömiseltä.
Et kerro ruokavaliostasi mitään, siellä se ratkaisu piilee.