Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva oman mielipahan purkaminen toisiin..

Pink88
31.03.2018 |

Yksi ystäväni ei oikeastaan tee muuta kuin valittaa kaikesta. Hän saattaa kirjoittaa yhtäkkiä valittavia viestejä whatsuppiin, sitä ennen emme välttämättä ole olleet hetkeen yhteydessä etes. Jos hänet tapaa, hän löytää miltein kaikesta jotain kritisoitavaa, ihmisistä, töistä, kaikesta.

Huomasin jokin aika sitten, että jokainen kerta hänen seurassaan ollessaan, stressitasoni kasvoi tai en enää ottamut selvää mitä itse ajattelin mistäkin. Tuntui siltä kuin hän imisi minusta mehut, minun täytyi kuunnella tätä tilitystä joka kerta, ja sitten tu tui jo että hänen kuullen ei voi kertoa positiivisia asioita elämästäni, myös hänen viesteihinsä vastaaminen tuntui jo pakolta, haetaan reaktiota tai mielipidettä minulta kaikkeen. Kuluttavaa!

Tuntuu väärältä, että tämä ystävä ei kysy ikinä miten minulla menee, hyvin menee! Mutta tämä että jokainen aihepiiri liittyy vain häneen ja hänen tuntemuksiin. Teinkin nyt niin, että en vastaa enää hänen viesteihin.

Onko teillä ollut tällaisis ihmisiä ystävinä? Ja miten olette kokeneet heidät? Katkesiko välit hetki, kun ilmaisitte heille että nyt saa luvan riittää, vai tuliko ymmärrystä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ammattivalittajalta tämä sinun ystäväsi..

Vierailija
2/4 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele vaikka niin, että ihminen jolla on huono olo koko ajan toimii noin ja jokainen on itse vastuussa omasta hyvästä olosta loppukädessä.

Vaikka kuinka kuuntelisit ja kuuntelisit, niin tilanne ei välttämättä muutu mihinkään - vasta silloin kun ihminen itse haluaa asialle jotain tehdä.

Huonoa oloa ei tarvitse potea siitä, että on terveellä tavalla itsekäs ja se kannattaa tiedostaa, että toisen ihmisen jatkuvan pahan olon kuunteleminen vaikuttaa pitkällä välillä myös omaan hyvään olotilaan.

Ehkä etäisyys on hyvä asia ja se, että säännöstelee tämän ystävän tapaamista, terveet rajat myöskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tunne on tuttu, tosin kysymys on parisuhteesta...

Vierailija
4/4 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tunne on tuttu, tosin kysymys on parisuhteesta...

Kannattaa miettiä missä omat rajat kulkee. Et oikeastaan auta tai edistä tilannetta vain sitä sietämällä, etkä myöskään ole se henkilö joka missään vaiheessa edes ratkaisee koko pulmaa. Kaikki lähtee ihmisestä itsestään.

Oma hyvinvointi on ihan yhtä tarkeätä, ei kannata turtua huonolla olotilalle. Ihmiset myös joskus eroavat sen vuoksi, että toinen elää ongelmien keskellä. Kenenkään ei tarvitse voida pahoin. Jokaisella on oikeus voida hyvin, tässä asiassa ei tarvitse joustaa.

Hyvässä parisuhteessa myös molemmat ottavat vastuun omista olitiloistaan. Kannattaa miettiä haluatko todella olla tuossa suhteessa. Elämme vain kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi