Tekeekö äitiys itsekkääksi?
Kävin tänään jääladulla hiihtämässä. Lähdin laavu- ja taukopaikan kohdalta. Eräs Vuoden Äiti oli pulkkailemassa lapsensa kanssa. Hän huusi nyppylän päältä, että menetkö pois edestä. No menin vähän sivummalle laittamaan sukset jalkaan. Äiti jäi sitten alastulon jälkeen siihen luistelu-uralle juoksemaan ja lapsi istui pulkassa. Jäälle on erikseen tehty tampparilla hyvä ja leveä tie kävelijöille, pyöräilijöille yms. Merkit ovat opastamassa, että missä hiihdetään ja missä kävellään. Sanoin sille äidille, että onko pakko tehdä tuo just siinä luistelu-uralla, kun tuossa vieressä on ihan varta vasten tehty jalan kulkeville oma baana. Mamma huusi mille "vali vali" ja jatkoi luistelu-uralla heilumista. Välillä lapsi oli pitkin pituuttaan mahallaan hiihtäjien tiellä.
Onko niin, että yleiset ohjeet ja säännöt eivät enää päde, koska sulla on lapsi? Onko oikeus tehdä niin kuin huvittaa? Helvetin itsekästä minä minä minä -touhua tuo.
Kommentit (13)
No tuskin hänen käytöksensä äitiydestä johtuu. On varmaan idiootti ollut jo ennen lapsen saamista.
Ei taida johtua äitiydestä. Taitaa olla muuten vain pipipää ja luultavimmin periyttää sen sitten lapselleen. Harmi sille lapselle.
Oman tuttavapiirin perusteella uskallan väittää, että äitiys tekee naisesta itsekkäämmän kuin hän on ollut lapsettomana.
Ristiriitaiset prioriteetit. Sama kuin joillakin koiranomistajilla. Oma ihku kulta kuolatkoon ja käpälöiköön jokaista vastaantulijaa, tui tui, on se niin ihana ja tärkeä! Paitsi että ei kenenkään muun mielestä ole. Yhyy.
Epäilen, että muun elämän tyhjyydellä on osuutta asiaan. Helppo jäädä sinne kuplaan lapsen kanssa.
Monille näyttää valitettavasti tulevan sellainen "Minä ja mun lapset, muilla ei väliä"-asenne. Onneksi ei sentään ihan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaiset prioriteetit. Sama kuin joillakin koiranomistajilla. Oma ihku kulta kuolatkoon ja käpälöiköön jokaista vastaantulijaa, tui tui, on se niin ihana ja tärkeä! Paitsi että ei kenenkään muun mielestä ole. Yhyy.
Epäilen, että muun elämän tyhjyydellä on osuutta asiaan. Helppo jäädä sinne kuplaan lapsen kanssa.
No mun ihkukoira ei todellakaan kuolaa eikä käpälö. Ne on ne vastaantulijat jotka haluaisi käpälöidä... sanon niille tiukasti ei, et koske mun puudeliin, vaikka on söpö.
Vierailija kirjoitti:
Monille näyttää valitettavasti tulevan sellainen "Minä ja mun lapset, muilla ei väliä"-asenne. Onneksi ei sentään ihan kaikille.
Ja sitten vielä oma itsekkyys naamioidaan epäitsekkyydeksi, koska muka ajatellaan ensisijaisesti lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuplassa oleminen on todennäköisesti se syy monilla. Unohdetaan kaikki muu, unohdetaan ystävät, vanhat harrastukset, jopa työ. Sitten elämässä ei ole muuta kuin oma itsensä ja lapsi tai lapset ja ehkä mies. Niin ja tietysti mammapalsta, jota luetaan sillä mielellä että halutaan olla parempi kuin muut äidit. Yritetään saavuttaa kirkkainta kruunua väittelemällä siitä kenen synnytys sattui eniten, kuka tarjoaa lapsilleen parhainta ruokaa, kenestä vois tehdä lasun ja muuta älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuplassa oleminen on todennäköisesti se syy monilla. Unohdetaan kaikki muu, unohdetaan ystävät, vanhat harrastukset, jopa työ. Sitten elämässä ei ole muuta kuin oma itsensä ja lapsi tai lapset ja ehkä mies. Niin ja tietysti mammapalsta, jota luetaan sillä mielellä että halutaan olla parempi kuin muut äidit. Yritetään saavuttaa kirkkainta kruunua väittelemällä siitä kenen synnytys sattui eniten, kuka tarjoaa lapsilleen parhainta ruokaa, kenestä vois tehdä lasun ja muuta älytöntä.
Unohdetaan? Kyllä se kupla usein johtuu ihan vaan siitä ettei saatana riitä tunnit ja energia millekkään muulle.
Kyllä se siitä tasaantuu kun lapset kasvaa, poikkeuksis lukuunottamatta.
Aloitukseen sanoisin että tuo tapaus tuskin kertoo kaikista äideistä. Näen minäkin lähes joka päivä töissä töykeitä keski-ikäisiä miehiä, joten tekeekö keski-ikäisyys miehestä pölvästin? No ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdetaan? Kyllä se kupla usein johtuu ihan vaan siitä ettei saatana riitä tunnit ja energia millekkään muulle.
Kyllä se siitä tasaantuu kun lapset kasvaa, poikkeuksis lukuunottamatta.
Aloitukseen sanoisin että tuo tapaus tuskin kertoo kaikista äideistä. Näen minäkin lähes joka päivä töissä töykeitä keski-ikäisiä miehiä, joten tekeekö keski-ikäisyys miehestä pölvästin? No ei.
Se ettei riitä tunnit on pelkkää valhetta, sillä niin moni mamma kuluttaa päivässä useita tunteja netissä riitelyyn. Tämä palsta on siitä todiste. Energiasta en sitten tiedä. Ehkä se on sitten vähemmän raskasta tapella netissä kuin vaikka kutsua ystävä kahville.
Njoo, toivottavasti omena putoaa kauas puusta.
Mistä tiedät, ettei tuo nainen ollut pissapää jo ennen lapsia?