Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat eivät tukeneet tai auttaneet - miten toimia vanhana?

Vierailija
31.03.2018 |

Mulla on ollut hirveä pelontäyteinen väkivaltalapsuus eikä mitään kokemusta rkkaudesta, hellyydestä tai välittävästä aikuisesta. Vanhemmat juuri ja juuri piti elossa ruokkien ja vaatettaen. Sairauksien hoito ja hygiena laiminlyötiin ja mitään henkistä välittämistä tai lämmintä kosketusta ei ollut ikinä. Vain piiskaa, remmiä ja karjumista. Emme olleet mikään rupusakkiperhe vaan ulkoisesti ihan keskiluokkainen, ns kulissit kiiltää - perhe. Kun täytin 18, vanhemmt ilmoitti että tästälähtien hoidat ongelmasi itse ja aika on muuttaa.
Muutin vuokralle ja työllä rahoitin lukion ja yliopiston. Kertaakaan en saanut mitään tukea tai apua. Enkä mitään yhteydenpitoa tai muistamisia tai muutakaan, välit meni vanhempien puolelta poikki tavallaan, tai siis oli aivan täys radiohiljaisuus.

Siinä 25v meni ihan yksin ilman vanhempia ja sukua. Muutin kaupunkiin, valmistuin, sain työn, menin naimisiin, joitain vuosia eteenpäin sain kolme lastakin. Mistään vanhemmat ei tienneet tai kiinnostuneet. Laitoin kyllä hääkutsun ja ristiäiskutsun. Eivät tulleet. Veljeni kertoili heille lapsistani, ei kiinnostanut tavata.
Mutta sittn NYT. Kuulin sukulaiselta että vanhempani ovat koko suvulle valehdelleet minusta vuosien ajan ties mitä (että minun syytä kun ei ole yhteydenpitoa, olen ”vaikea”, olen ”ylimielinen ja ylväs” ja miten vanhemmilla on rankkaa kun en suta ja tue heitä. Tätä ulinatarinaa on joka paikkaan kylvetty ja joitain jopa pyydetty vaikuttamaan minuun jotta kivisydämeni sulaisi.
Siis MitVit? Mitä ihmettä?
Olen niin hämmentynyt etten tiedä miten toimia. Viimeksi olen puhunut puhelimessa 10v sitten lyhyesti jotain ja he eivät ole halunneet tulla esim lasteni ristiäisiin joista kahdet on olleet täsdä 10v sisään.
Kellään samanlaisia hulluja vanhempina?
Ovat n 75v eli vielä kohtuu hyväkuntoisia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi tehdä mitään. Let go?

Vierailija
2/5 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välittäisi pätkääkään. En anna ilkeiden ihmisten vaikuttaa elämääni. Jos joku uskoo valeita, en voi sille mitään. Suljen pois ajatuksistani ja elämästäni tuollaiset ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välittäisi pätkääkään. En anna ilkeiden ihmisten vaikuttaa elämääni. Jos joku uskoo valeita, en voi sille mitään. Suljen pois ajatuksistani ja elämästäni tuollaiset ihmiset.

Olispa se noin helppoa. Olen tätä yrittänyt jo 25v mutta edelleen olo on ulkopuolinen, juureton, osaton ja hylätty. Elämä tksin ilman sukua ja juuria on kuin tuuliajolla olisi. Ap

Vierailija
4/5 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Nimim 70-luvun äidit ketjussa monesti vastannut.

Vierailija
5/5 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa se noin helppoa. Olen tätä yrittänyt jo 25v mutta edelleen olo on ulkopuolinen, juureton, osaton ja hylätty. Elämä tksin ilman sukua ja juuria on kuin tuuliajolla olisi. Ap

Voithan sinä muuhun sukuusi pitää yhteyttä silti. Niin minäkin teen. Jotkut uskoo äitini valheet, ja se on toki raskasta, mutta kyllä osa on myös alkanut nähdä äitini myrkyllisyyden.