Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko ostaa 100 euron mokkanilkkurit kevätkengiksi, vaikka olen vähävarainen?

Vierailija
31.03.2018 |

Olen vähävarainen, mutta haluaisin kerrankin hyvät välikausikengät. Haluan aitoa nahkaa olevat kengät, jotka kestävät kauan ja ovat kauniit. Ostaisitteko minuna ne vai vastaavan näköiset tekomokkaa olevat nilkkurit, jotka maksavat reilu 20 euroa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin hankkisin 100e nahkakengät.

Vierailija
2/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ostat nuo paremmat, jos vuokra ja laskut on jo maksettu ja ruokaan jää rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä oon sun asemassa nyt. Ostin 40e maksavat tekomokkanilkkurit Boohoolta. Ajattelin pitää ne kauniina, ja käydä ostamassa mustan mokan/nupukinhoitoaineen, missä mustaa väriä.

Vierailija
4/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinulla on varaa niin osta. Kyllähän ne varmaan kestää kauemmin kuin ne 20 euroa maksavat, kunhan hoidat niitä hyvin.

Vierailija
5/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan riippuu onko tilillä rahaa ja jos käytät sen niin jääkö loppukuuksi rahaa.

Vierailija
6/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinani 200€ kengät, vaikka oltiin taloudellisesti ahdingolla. Kävelen niillä nytten viidettä vuotta, eivät ole enää veden pitävät mutta pohja ei repsota mistään ja jalalle edelleen hyvät. Ajattelin talsia noilla vielä 2-3v ennen kun nakkaan roskikseen. Aikaisemmin olen ostanut näitä 20€ kenkiä ja ne eivät ole kestäneet kautta loppuun saakka.

Vierailija
7/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkakengät eivät sitten ole yhtä kestävät kuin tavallista nahkaa olevat. Pehmeänä ja huokoisena se likaantuu nopeammin ja on herkempi kosteudelle, joten ei ole mikään märän kelin kenkä.

Vierailija
8/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin aikoinani 200€ kengät, vaikka oltiin taloudellisesti ahdingolla. Kävelen niillä nytten viidettä vuotta, eivät ole enää veden pitävät mutta pohja ei repsota mistään ja jalalle edelleen hyvät. Ajattelin talsia noilla vielä 2-3v ennen kun nakkaan roskikseen. Aikaisemmin olen ostanut näitä 20€ kenkiä ja ne eivät ole kestäneet kautta loppuun saakka.

Minä olen aina ostanut korkeintaan muutaman kympin kenkiä ja yleensä ovat kestäneet käytössä vähintään 10 vuotta.

Vierailija
9/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mokkakengät eivät sitten ole yhtä kestävät kuin tavallista nahkaa olevat. Pehmeänä ja huokoisena se likaantuu nopeammin ja on herkempi kosteudelle, joten ei ole mikään märän kelin kenkä.

Samaa tulin sanomaan. Mokka ei sovellu lainkaan kosteille keleille. Keväällä lumien sulamisvedet kastelevat kadut ja syksyllä sataa paljon. Mokka imaisee kosteudet saman tien sisäänsä. Harmillista, sillä itselläni on yhdet kivat keinomokkakengät, mutta niitä ei voi kovin usein käyttää.

Vierailija
10/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävarainen XDDD

Vierailija
11/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mokkakengät ei kestä kauniina pitkään, niihin tulee aina likaa tai semmoisia vaaleita jälkiä...

Vierailija
12/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan aina kunnon kenkiä 80e-200e/pari. Jalkani ansaitsevat vain parasta ja kun on varaa myös.:D

Vierailija
13/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvät kengät. Minäkin olen työtön ja ostin juuri takin, joka maksoi 200 euroa. Ei kaduta yhtään, koska  käytän vaatteita 5-10 vuotta. En osta niitä laittaakseni ne suoraan kierrätykseen, kuten tekevät monet netistä vaatteita hankkivat.

Vierailija
14/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ostanut korkeintaan muutaman kympin kenkiä ja yleensä ovat kestäneet käytössä vähintään 10 vuotta.

Mulla on parinkympin kengät menneet nopeimmillaan parissa viikossa rikki, parhaimmillaankin kestäneet noin vuoden.

Vierailija
15/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla yksi työkaveri sanoi kerran samaa, mutta siinä jutellessa tuli ilmi, että hänellä niitä muitakin kenkäpareja oli niin paljon, että käyttökertoja kengillä oli vain vähän. Kestäähän ne, kun kaapissa pitää.

Vierailija
16/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvistä kengistä välttämättä tarvitse maksaa 100€. Itse olen kulkenut jo 5 kesää 40€ maksaneilla kengillä ja aion kulkea vielä ensi kesänkin.

Vierailija
17/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojasuihketta heti alkuun ja säännöllinen puhdistus, niin kyllä kestää jos nyt ei ihan vesilätäköissä kulje.

Vierailija
18/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla yksi työkaveri sanoi kerran samaa, mutta siinä jutellessa tuli ilmi, että hänellä niitä muitakin kenkäpareja oli niin paljon, että käyttökertoja kengillä oli vain vähän. Kestäähän ne, kun kaapissa pitää.

Kenkien onkin hyvä levätä välillä, joten on parempi, että käytössä on useampi kenkäpari. Minä käytän aina sääolosuhteisiin, vuodenaikaan ja muuhun vaatetukseen sopivia kenkiä, joten on päivänselvää, että kenkiä on useampia.

Vierailija
19/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mokkakengätkin kestää, kun suojaa ne ja huoltaa oikein. Eli harjaa liat säännöllisesti pehmeällä harjalla ja nostaa nukan pystyyn kumiharjalla. Suojasuihketta voi lisätä pari kertaa kuussa. Jos väri haalenee,  suutarilta saa värjääviä suihkeita.

Vierailija
20/36 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kympin kengät ovat niin huonolaatuisia, että ne menevät huonon näköisiksi parissa kuukaudessa. Mistä löysit kivat mokkanilkkurit? Itsekin etsin parhaimmillaan mokkanilkkureita.