Taas joku äityli säilyttänyt rattaita rappukäytävässä. Tulipalo Vantaalla
Kommentit (72)
No on taas yksinäiset pyhinä vauhdissa. Murhapoltto on siis pienempi rikos kuin vaunujen jättäminen rappuun. Valoja päälle nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, että meidän vaunuvarastoon ei mahdu kaikkien rattaat! Eilen laskin, että rappukäytävässä (portaiden alla) oli yhteensä 5(!) lastenvaunua. Omani on vaunuvarastossa, jossa kaikki vaunut ovat tetris-tyyliin laitettu sisälle ja pitää ottaa monet vaunut pois tieltä, jos meinaa saada omat vaunut ulos. Kotiin ei mahdu. Eräs säilyttää vaunujaan oman kotiovensa takana rapussa.
Mitä näissä tilanteissa pitäisi tehdä? Kysyn ihan mielenkiinnosta, pitäisikö valittaa isännöitsijälle rapussa olevista vaunuista? Mutta mihin ne muuten mahtuisivat??
Miten iso talo teillä on, jos siellä on noin paljon pikkulapsia? Varmaan suurin osa on vanhoja, jotka ei ole käytössä. Taloyhtiön pitää järjestää siivous, ja pyytää merkitsemään vainut. Minusta on kohtuullista, että jos lapset ei enää ole vaunuiässä, pitää vaunut siirtää muualle. Näin meillä tehtiin. Itse olen asunut talossa, jossa oli kolme tulipaloa. Joten suhtaudun vakavuudella siihen, ettei poistumisteillä ei ole mitään ylimääräistä. Paloturvallisuus on myös sen vaununomistajan ja vauvan etu. Haluaisiko hän törmätä vauvaa kantaessaan pimeässä rappukäytävässä vaunuihin yms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahempi rikos on sytyttää lastenvaunut palamaan.
Ehkä, mutta niitä ei olisi voitu sytyttää palamaan jos ne eivät olisi olleet siellä. Ihan syystäkin LAKI kieltää niiden säilyttämisen rapoukäytävässä.
Joo, todellakin. Sun väärin parkkeeratun autonkin saa tuikata tuleen, jos jostakusta idiootista siltä tuntuu. Se on ihan sallittua eikä vakuutusyhtiö korvaa. Oma vika, kuka käski olla sika. Nyt jotain rajaa tähän äiti-lapsivihaan. Kuinka te kehtaatte?
Ehdin jo ärsyyntyä tästä ketjusta, kun mietin että kuinka pikkusieluinen täytyy olla, että sytyttää rattaat tuleen vain koska vituttaa. Tai että miten se voi näin monen mielestä olla ok? Mutta autovertauksesi avasi silmäni. Mua on jo pitkään korvennut kun mun parkkikatoksen eteen parkkeeraa autoja (pysäköintikieltoalueelle) ja näin talviaikaan se vaikeuttaa minun pääsyä pois omalta paikaltani. Nyt lukuisten heippalappujen jälkeen olen ajatellut että seuraavan kerran peruutan kylkeen, hups vaan. Ehkä kärryjen tuikkaaja onkin siis oikeassa. Tai sitten minä vain olen aikomusteni kanssa yhtä surkea ihminen kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahempi rikos on sytyttää lastenvaunut palamaan.
Ei ne vaunut silti kuulu rappukäytävään.
Ei ne wt-pummit tajua tätä.
Missäpäin vantaata tämä on tapahtunut? Olisko jollain tietoa?
Mä tein kerran tän virheen, että kaupasta tullessa hain kellarista rattaat rappujen alle... Piipahdin kotona viemässä kamat ja mies olikin jo lapset osittain pukenut. Vajaassa viidessä minuutissa oltiin poistuttu talosta.
Naapuri oli kerennyt ottamaan kuvan isännöitsijälle ja saatiin kirjallinen ilmoitus asiasta. Ei ollut varoitus, mutta säännöt tehtiin selväksi. Okei, oli oma moka.
Seuraavalla kerralla jätin ne sitten ulos, siihen ulko-oven viereen. Naapuri siitäkin sitten, että on liian lähellä rappua. Tällä kertaa ei siis vaivannut isännöitsijää, mutta kuvan oli ottanut varmuuden vuoksi. Uskalsi puhua mulle, ettei ole soveliasta jättää noinkaan. Siis se kellarivarasto oli siinä oven takana myös.
Sitten me muutettiinkin jo omakotitaloon, että saan jättää rattaat ihan mihin itse lystään.
Ulkoiluvälinevarastoon. Missä ghetossa oikein asut?
Kerran oli rapun oven takana 2 minuuttia rattaat, kun imuroin eteistä. Johan sieltä hallituksen pj tuli pimpottelee, että rattaat sisään.
Ehkä tuon muutaman min ne voi rapussa oottaa, jos vaikka roudaa tavaraa jne, mutta eihän niitä kuulu rapussa säilyttää.
Kakkis kirjoitti:
Ulkoiluvälinevarastoon. Missä ghetossa oikein asut?
Mitä hittoa nyt taas? Kyllä olet pöljä.
Vierailija kirjoitti:
No on taas yksinäiset pyhinä vauhdissa. Murhapoltto on siis pienempi rikos kuin vaunujen jättäminen rappuun. Valoja päälle nyt.
Mitään murhapolttoa ei ole tapahtunut. Ja tämäkin lastenvaunupalo olisi jäänyt tapahtumatta, jos vaunuja ei olisi jätetty käytävään. Pelastuslaki kieltää tavaroiden säilyttämisen käytävillä. Toivottavasti tämä jonain päivänä iskostuu lapsiperheiden tajuntaan, että hekään eivät ole lain yläpuolella.
Vähän huono argumetti. Minulla ei ole tilaa vanhalle televisiolle, jota en nyt ehdi viemään sortiin. Yms. Jos kaikki ajattelisin, että ylimääräiset tavat voi säilyttää rapussa. Sukset kun olisi helpompi siitä ottaa kuin varastosta.