Miksi ihmiset ovat niin negatiivisia koko ajan?
Kommentit (32)
Mä olen aika useinkin viime aikoina miettinyt, onko aika kullannut muistot vai puhuttiinko ja uutisoitiinko 1970- ja 1980-luvuilla enemmän positiivisemmista asioista kuin nykyisin. Voi olla, että yhtä negatiivisia oltiin silloinkin, mutta mä vaan olin niin nuori, että elämässä oli vielä kaikki mahdollista, enkä kiinnittänyt ikäviin asioihin huomiota.
Mä ainakin oo negatiivinen, koska ärsyttää. Perusluonteeltabi olen ilopilleri, mutta lapsiperheen arki on vaan niin väsyttävää, lapset rasittavia ja raskaus saa tunteet vielä entisestään kuumenemaan. Mä taas ihmettelen ihmisten mukapositiivisuutta.. mikään ole niin ärsyttävää kuin hehkutus, josta paistaa läpi keinotekoisuus. Kunnon sarkasmi ja itseironia kunniaan!
Vierailija kirjoitti:
Elämä on nyt vaan on monille mustavalkoista.
Eikö se silloin tarkottaisi sitä, että positiivisia juttuja hehkutettaisiin myös kovalla vimmalla? Harva tekee sitä yhtä paljon kuin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin oo negatiivinen, koska ärsyttää. Perusluonteeltabi olen ilopilleri, mutta lapsiperheen arki on vaan niin väsyttävää, lapset rasittavia ja raskaus saa tunteet vielä entisestään kuumenemaan. Mä taas ihmettelen ihmisten mukapositiivisuutta.. mikään ole niin ärsyttävää kuin hehkutus, josta paistaa läpi keinotekoisuus. Kunnon sarkasmi ja itseironia kunniaan!
Itseironia on ok, mutta toisten sarkasmin kohteeksi joutuminen ottaa usein päähän ja lujaa. Ei se yleensä ole pohjimmiltaan kovin hyväntahtoista.
Tällä palstalla nyt on ihan hirveästi negatiivisuutta. Tuolla ulkona, töissä, koulussa, kaupoissa jne. Kaikkialla näkee kuitenkin valtavasti hymyä, iloa ja naurua. Ei kannata siis antaa palstan hämätä. 😊
Huolesstt kirjoitti:
Hei aikuiset ihmiset mikä tarve teillä on trollata niin paljon ja purkaa kaiken tähän? Vauva palstan muutettaisi koko Suomi jos keskityttäisi hyviin asioihin.
Niin itsetuhoista kansa!!
Se olisi hieno alku positiiviselle muutokselle, jos trollit tältä palstalta katoaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla nyt on ihan hirveästi negatiivisuutta. Tuolla ulkona, töissä, koulussa, kaupoissa jne. Kaikkialla näkee kuitenkin valtavasti hymyä, iloa ja naurua. Ei kannata siis antaa palstan hämätä. 😊
Totta! Hyvä muistutus minulle. Oma väsymys vain välillä sekoittaa liikaa ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jooo muttta sinä unohdat tunteet. Harrmoniaa kaikki tavoittelevat sissimmässän ja se komppaaa.
En osaa vastata otsikon kysymykseen, mutta...
Vaihdoin juuri työpaikkaa. Entistä työpaikkaani luulin ìhan normaaliksi. Valittaminen ja asioiden katsominen ongelmien kautta oli tyypillistä. Ihmiset kokivat olevansa aikaansaavia työn sankareita, joita ylin johto ei arvosta tarpeeksi.
Uuden työpaikan perustunne on positiivisuus. Oma energiatasoni on lisääntynyt huomattavasti ja saan enemmän tehdyksi lyhyessä ajassa. Sanomattakin selvää on, että uuden työpaikan tuottavuus on muutenkin parempi kuin vanhan.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata otsikon kysymykseen, mutta...
Vaihdoin juuri työpaikkaa. Entistä työpaikkaani luulin ìhan normaaliksi. Valittaminen ja asioiden katsominen ongelmien kautta oli tyypillistä. Ihmiset kokivat olevansa aikaansaavia työn sankareita, joita ylin johto ei arvosta tarpeeksi.
Uuden työpaikan perustunne on positiivisuus. Oma energiatasoni on lisääntynyt huomattavasti ja saan enemmän tehdyksi lyhyessä ajassa. Sanomattakin selvää on, että uuden työpaikan tuottavuus on muutenkin parempi kuin vanhan.
Seurakin vaikuttaa tosiaan omaan olotilaan paljon. Kävin itsekin parin vuoden ajan päivittäin juuri tuollaisella työpaikalla ja kuljin pitkää työmatkaa. Se loppui, kun olosuhteet laukaisivat minulla masennuksen ja päädyin pitkälle sairaslomalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika useinkin viime aikoina miettinyt, onko aika kullannut muistot vai puhuttiinko ja uutisoitiinko 1970- ja 1980-luvuilla enemmän positiivisemmista asioista kuin nykyisin. Voi olla, että yhtä negatiivisia oltiin silloinkin, mutta mä vaan olin niin nuori, että elämässä oli vielä kaikki mahdollista, enkä kiinnittänyt ikäviin asioihin huomiota.
En usko että positiivisemmista asioista (uskon että sodista, työttömyydestä ym vakavista asioista enemmänkin koska uutisaikaa oli vähemmän) mutta tietoa oli niin vähemmän ihmisten käsillä. Ei voinut olla koko ajan facessa lukemassa erilaisista somegateista ja joukkomielensäpahoittajista kun joku pitseria toiminut väärin, ei voinut lukea 24/7 iltiksestä jatkuvasti ikäviä uutisia, ei voinut roikkua vauvapalstalla vuorokauden ympäri lukemassa pahanolonoksennusta, ei ollut Jodelia täynnä haukkumisketjuja...Eihän tällasta ollut edes 10v sitten kun ei ollut älypuhelimia ja jatkuvaa somessa oloa!
Ennen tuli ehkä ne muutamat tv-uutiset per pvä, radiouutiset, sit luit päivän lehden... sit keskustelit suht lähellä olevien ihmisten kanssa, tiesit niiden asiat ja ongelmat (vrt. nykyään tiedät somen avulla että Riitta Rovaniemellä on ollut tyytymätön jalkahoitolaansa tai ihmiset ovat raivoissaan kun X kahvilassa paikassa X ei saa imettää muualla kuin vessassa). Muu aika kai tehtiin töitä, oltiin ulkona, luettiin kirjoja, eikä mietitty negatiivisia juttuja. Nykyään voi viettää koko pvä sängyssä maaten ja somettaen.
Tuskin ihminen on muuttunut ihan hirveesti vaan maailman meidän ympärillä. Kyllä 70-luvun ihminen olis reagoinut tähän paskatulvaan eli someen ihan samalla lailla. Somessa sen syy.
Tämä on täysin totta. Joskus siihen kyllä voi mennä paljonkin aikaa, että asiat järjestyvät.