Kenellä kaikilla rakkaus on pelastanut teidät
Eli teillä on ollut surkee elämä mutta ne ketkä tietää millaista on löytää rakkaus. Niin onko se niin hyvä tunne että unahdat kaiken muun. Vai onko rakkautta olemassa?
Kommentit (19)
Rakkkaus päihteisiin on pelastannut minut. Tässä maailmassa ei ole mittän muuta järjkeä kun vetää kaikkea iha onnessaaan.
Minun elämäni rakkaus tuhosi.
Nainen jonka kanssa rakensin elämäni, päätti kymmenen vuoden jälkeen lähteä etsimään uutta onnea.
Rakkautta on, mutta romanttinen rakkaus on huonoa jos se perustuu pelastussuhteeseen olipa sitten pelastaja tai pelastettava. Mieti nyt itse. Jopa yksipuolinen rakkaus voi pelastaa kun ei malta ottaa itseään hengiltä, koska näkee toisen :p Toinen ihminen voi merkitä paljon itselle, vaikka itse ei merkitsisi toiselle mitään. Tavallaan sekin on pelastamista, vaikka etenkään silloin, vastuuta ei ole.
On se niin hyvä tunne, että kaiken pahan unohtaa ja toivo herää eloon. Mutta tää ei ole mikään pelastus, vaan sen jälkeen menee entistä paskemmin kun tulee jätetyksi. Harva haluaa olla kenenkään pelastaja.
Öö, ei. Mä oon saanut niin paljon. Oon oikeesti elänyt mun unelmaa suunnilleen 20v. saakka, kun mun fyysinen terveys alkoi pettää. Tästä lähti ns. alamäki. Mutta, toi on ihan sekopäistä puhetta, koska kyllä normaalin ja vastuullisen ihmisen elämässä on perusrakenteet turvana.
Et jos mennään johonkin Pretty woman -leffan kategoriaan, niin, heh, semmosta ei oikeesti tapahdu.
No, ei ainakaan kukaan ihminen voi sun elämää pelastaa. Lopulta.
Minusta elämä tuntui toivottomalta ennen kuin tapasin puolisoni, mutta kyllä minä olisin pärjännyt ilmankin häntä, vaikka hän nyt on rakkain. Ihan yhtä helposti masentuva olen edelleen, kun katsotaan pitkällä aikavälillä.
Rakkaus on todella hieno ja antoisa asia, mutta ei noin vain muuta ihmistä. En tiedä mitä tarkoitat kurjalla elämällä, mutta epäilen, että avaimet hyvään elämään on kuitenkin sinulla itselläsi. Rakkauskin vaatii ’hyvän’ ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Rakkkaus päihteisiin on pelastannut minut. Tässä maailmassa ei ole mittän muuta järjkeä kun vetää kaikkea iha onnessaaan.
Rakkkauden varmaan ainakin sammutta selainen kun toinen osapuoli mies/nainen käy liika hyökkäväksi sanoinensa, muttta toisaalat onko se siiinä kuuntelemisessa se ongelma vai siiinä että toinee jumitttuu liikaa omiin maailmoihinsa.
Kukaan ei maksa paljoa halvasta. Paitsi Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Minun elämäni rakkaus tuhosi.
Nainen jonka kanssa rakensin elämäni, päätti kymmenen vuoden jälkeen lähteä etsimään uutta onnea.
Mulla on tavallaan sama. Elän odottaen rakkautta, jota en koskaan saa ja kuolen ikävään ja kuolen suruun ja kuolen pahoinvointiin, jota kyseisen ihmisen tunteillani leikkiminen nosti minussa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkkauden varmaan ainakin sammutta selainen kun toinen osapuoli mies/nainen käy liika hyökkäväksi sanoinensa, muttta toisaalat onko se siiinä kuuntelemisessa se ongelma vai siiinä että toinee jumitttuu liikaa omiin maailmoihinsa.
Vieelä muuten ei ole sellaista somepalvelua vissiin olemassa josssa pariskunnat lähettävä livestreaamausta omasta parisuhdearjestaan ja muutt saaavat kommentoida etttä missä menee v"tuiksi.
Minulla.
Olin yksinäinen ikisinkku. Löysin aidon rakkauden, ja miehen joka rakastui kiltteyteeni, herkkyyteeni, persoonaani, naiseuteeni jne.
Unelmani oli se lapsiperhearki. Ylin toiveeni oli äitiys. Mieheni mahdollisti kaiken tämän, ihaninta oli, että hän rakasti ja rakastaa minua vaimona ja äitinä.
Olen onnekas.
En sanoisi, että rakkaus pelasti, mutta paransi kyllä elämänlaatua merkittävästi. Toissasyksynä maailma romahti läheisen itsemurhan takia, ja sen jälkeen meni puolisen vuotta niin että olisin itsekin halunnut luovuttaa. Viime keväänä tuntui että elämä voittaa ja samoihin aikoihin tapasin nykyisen rakastettuni. Ei hän minua pelastanut, mutta oli valtavan suuri tuki kun sain elämän palaset taas kasaan. Olen onnellisempi kuin kertaakaan aikuisiällä, ja vaikka aluksi pelkäsin ettei sellainen onni voi kestää, ensitreffeistä tulee pian vuosi, etsimme yhteistä kotia ja lähitulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu perheenlisäys.
Vierailija kirjoitti:
Minusta elämä tuntui toivottomalta ennen kuin tapasin puolisoni, mutta kyllä minä olisin pärjännyt ilmankin häntä, vaikka hän nyt on rakkain. Ihan yhtä helposti masentuva olen edelleen, kun katsotaan pitkällä aikavälillä.
Rakkaus on todella hieno ja antoisa asia, mutta ei noin vain muuta ihmistä. En tiedä mitä tarkoitat kurjalla elämällä, mutta epäilen, että avaimet hyvään elämään on kuitenkin sinulla itselläsi. Rakkauskin vaatii ’hyvän’ ihmisen.
Elämäsi tuntui toivottomalta ennen kuin tapasit puolisosi. Siinäpä se oleellinen.
Pärjäähän kaikki yksinkin, kun on pakko. Lätinäsi ei kiinnosta minua, koska sinulla on rakkaus.
Voiskohan se Jeesus maksaa mulle jo etukäteen? Näin aluksi voisin luovuttaa itseni Jeesukselle 150 000 €:sta. Jos mun arvo jostain syystä kohoaa, niin voin palauttaa Jessen liikaa maksamat rahukit kuoleman jälkeen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi tuntui toivottomalta ennen kuin tapasit puolisosi. Siinäpä se oleellinen.
Pärjäähän kaikki yksinkin, kun on pakko. Lätinäsi ei kiinnosta minua, koska sinulla on rakkaus.
Suurimmalle osalle ihmisistä rakkaussuhde toisi elämään toisiksi suurimman onnen. Harvassa on ne ihmiset, joille ajattelen, että turhaan stressaavat etsiä ketään. Tärkeintä kuitenkin on pärjäillä itsensä kanssa oli yksin tai kaksin, koska suhde on ihan yhtä kurja kuin sen kurjin lenkki.
Mutta jos vähän avaisit, että mikä sun elämässä on se kurjuuden aiheuttaja. ? Ajatteletko että se on yksinäisyys?
Vierailija kirjoitti:
Voiskohan se Jeesus maksaa mulle jo etukäteen? Näin aluksi voisin luovuttaa itseni Jeesukselle 150 000 €:sta. Jos mun arvo jostain syystä kohoaa, niin voin palauttaa Jessen liikaa maksamat rahukit kuoleman jälkeen hänelle.
Tottakai voi. Shekkivihko on se mustakantinen sun mummon kirjahyllyssä. Pyydä lainaksi vaan rohkeasti.!
On pelastanut. Muttei parisuhderakkaus tai kirkon tarjoama vaan jonkinlainen kaikenkattava, pyyteetön, ajaton rakkaus. Se sama rakkaus, jota sittemmin olen itsekin huomannut kantavani maailmaa kohtaan.
Mulle on käynyt niin. Elämän koko alkutaival oli täynnä kiusaajia, omat vanhemmat mukaanlukien. Minulla olisi ollut rahkeita vaikka mihin ja ajattelin että kunhan selviän täysi-ikäiseksi niin juoksen kovaa karkuun siltä helvetiltä ja rakennan hyvän elämän ja ympäröin itseni ihan erilaisilla ihmisillä kuin mitä sattuma oli eteen laittanut. Suunnitelma oli siihen asti hyvä kunnes uuvuin ja täysi-ikäisenä lentämisen sijaan minusta oli vain katkaisemaan unelmieni opinnot ja juomaan sängyssä maaten. Lihoin muodottomaksi ja koko elämä seisoi. Joskus oli joku työn pätkä jossain, useimmiten ei. Muutaman vuoden kuluessa en saanut iloa edes niistä asioista jotka ennen olivat ainoita pysyväisyyksiä, kuten maalaaminen ja musiikki.
Viisi vuotta sitten ystävystyin paremmin erään tutun miehen kanssa. Tulimme oikein hyvin juttuun ja lopulta hän tuli käymään luonani. Siitä on nyt tasan kaksi vuotta aikaa ja olemme tiivis pari. Olen saanut elämäni ensimmäistä kertaa osakseni rakkautta ja välittämistä ja saanut vihdoin antaa sitä itse siten ettei saaja ole alkanut väärinkäyttää tilaisuutta hyväkseen kun huomaa että olen antelias ja kiltti. Nyt olen palannut kouluun eikä huonot välit perheeseen haittaa enää. Mies valmentaa minua siihen miten ässhoulien kanssa toimitaan muuttumatta itse heidän kaltaisekseen. En voi sanoin kuvailla tätä eloonheräämisen tunnetta. I'm back!
Kaipaisin juuri tuota. En usko, että mikään muu minua enää saa haluamaan elää.