Muutto yhteen miehen kanssa, erilainen sisustusmaku
Muutan miehen taloon, mutta talossa on ihan hirveät pinnat ja huonekalut ym.. Minä taas olen tarkka ja hyvä sisustamaan.. Mitenkä olette toimineet..?
Kommentit (11)
Jättäisin miehen taloon ja ehdottanut että yhdessä vuokraamme asunnon jossa kumpikaan ei ole asunut. Se on oikeasti ainoa toimiva keino ettei kumpikaan ole toisen armoilla. Eli suosittelen että perut muuton asap.
Muutin miehen taloon ja kysyin, sopiiko että sisustan tämän mieleisekseni. Mies suostui, koska hän halusi minun viihtyvän. Toki maksoin muutokset omasta pussistani.
Huvittavaa toi "olen hyvä sisustamaan." Ei se hyvyys varmaan paljoa paina siinä kohtaa, kun on erilaiset maut. :)
Aika vaikea tilanne, veikkaan ongelmia. Se talo on kumminkin toisen koti, harvemmin ihmiset tykkää, että joku tulee haukkumaan/muuttamaan omaa kotia. Vaatii kyllä aikamoista hienovaraisuutta.
Ehkä kannattais puhua asia selväksi ennen muuttoa.
Itse en ole muuttanut toisen kotiin koskaan, vaan on hankittu uusi yhteinen.
"Olen hyvä sisustamaan" on takuuvarma todistus siitä, että olet huono sisustamaan.
Kysy, millaisen sisustuksen mies haluaisi. Jos vastaus on "ihan sama, päätä sä", sisustat kuten haluat. Jos mies on erityisen mieltynyt siihen punakukertavaan pyökkiparkettiin ja nahkaiseen mekanismisohvaan, ei auta kuin yrittää jotain kompromissia (esim. lattian hionta ja sävytys, modernimpi nahkasohva olkkariin, mekanismisohva kotiteatterihuoneeseen jne.)
Tekisin muutoksia, teillä on erilaiset sisustusmaut. Veisin semmoseen neutraalimpaan suuntaan.
Olen lukenut ihan vastaavanlaisen aloitukseen pari kertaa ennenkin. Sanoisin, että kurja provo, 0/5.
Kysyisin mieheltä suoraa, että miten tehdään. Talo on hänen ja jos pinnat ovat siistissä kunnossa, niin harva niitä haluaa ryhtyä uusimaan vain siksi, että tänä vuonna kevyt puuterinväri on se ainoa oikea sävy seinissä.
Toisaalta ap voi kertoa miehelle oman budjettina eli että on valmis remontoimaan/laittamaan 30 000 eurolla, mitkä kohteet miehen mielestä kaipaavat eniten kunnostusta. Sitten ap omalla kustannuksella laitattaa ne kohdat sellaisiksi, että miellyttävät molempia.
Tosin tuossa tilanteessa kannattaisi muuttaa vuokrakaksioon, mies voisi käydä viikonloppuisn kotonaan nauttimassa tilasta ja omasta rauhasta.
Keskustellaan ja tehdään kompromisseja ja sovitaan asiasta rauhassa, kuten kaikista muistakin asioista mistä olemme eri mieltä.