Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vanhemmat" ei tue opiskelussa/elämässä

Vierailija
30.03.2018 |

Tilanne on se, että minun olisi jo pitänyt valmistua lukiosta. Sen sijaan olen ollut 3 vuotta jatkuvilla sairasloma-kuukausilla kroonisen masennuksen takia. Joka jakson alussa lähden kursseille, välillä yritin vain lukiota ja sitten kaksoistutkintoa. Isääni ei voi mainita edes vanhemmaksi, tunnen kyllä ja tiedän missä asuu, siihen se sitten jääkin. Äitini sai juuri potkut 8. YT-helvetin jälkeen. Nyt olen siis täysin yksin. Itsenäisesti olen yrittänyt pärjätä 15-v. asti. Masennuksen otteessa itsemurha ei ole enää pelottava valinta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisikin masentunut vai miten potkut liittyy yksin olemiseen?

Vierailija
2/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep vauvapalstan vanhemmat on just näitä paskahousuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hoitosuhde sinulla on?

Vierailija
4/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisikin masentunut vai miten potkut liittyy yksin olemiseen?

Hän ei enää jaksa olla tukena, kun omakin elämä on nyt vaakalaudalla.

Vierailija
5/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä on. Ei meillä kaikilla ole asiat parhaalla mahdollisella tavalla. Jotkut kestää sen ja pääsee eteenpäin siitä huolimatta ja joillekin käy kuten sinulle.

Vierailija
6/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen hoitosuhde sinulla on?

Käyn terapiassa, hoitavan lääkärin vastaanotolle täytyy aina jonottaa kuukausi, kun tulee pahin hätä. Läheiset puuttuvat, se olisi minulle suurin tuki ja rakkaus.

Vierailija
7/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiota ehtii käydä myöhemminkin. Koita keskittyä oman hoidon järjestämiseen ja yritä irtautua vanhemmistasi. He eivät osaa auttaa sinua. Et ole ainoa kenellä asiat on näin. Halaus.

Vierailija
8/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiota ehtii käydä myöhemminkin. Koita keskittyä oman hoidon järjestämiseen ja yritä irtautua vanhemmistasi. He eivät osaa auttaa sinua. Et ole ainoa kenellä asiat on näin. Halaus.

Halaus vaan sinnekin.

Vierailija
9/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kaiketi aika yleistä. Sinun tilanne toki pahempi kuin monien (ml itseni) mutta saattaa johtua siitä etteivät vanhemmat osaa lapsiaan kohdata. Nyt myöhemmällä aikuisiällä sen tajunnut - varsinkin kun on paljastunut etten ollut suunniteltu lapsi. Harmi sinänsä, että lapsena olen oman etuni vuoksi joutunut toimimaan diplomaattina vanhempien avioliittoa ratkomaan - ja nyt kituuttavat keskenään muutettuani aikoja sitten pois..

Tästä ei auta kuin nosta tuolilta ja tehdä asioita. Suunnittele, unelmoi ja elä! Liian monet makaavat ja masentuvat. Tee siis jotain toisin!

Vierailija
10/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit hänen käyvän sitä myöhemmin?

Vierailija
11/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kirjoitti:

Tämä on kaiketi aika yleistä. Sinun tilanne toki pahempi kuin monien (ml itseni) mutta saattaa johtua siitä etteivät vanhemmat osaa lapsiaan kohdata. Nyt myöhemmällä aikuisiällä sen tajunnut - varsinkin kun on paljastunut etten ollut suunniteltu lapsi. Harmi sinänsä, että lapsena olen oman etuni vuoksi joutunut toimimaan diplomaattina vanhempien avioliittoa ratkomaan - ja nyt kituuttavat keskenään muutettuani aikoja sitten pois..

Tästä ei auta kuin nosta tuolilta ja tehdä asioita. Suunnittele, unelmoi ja elä! Liian monet makaavat ja masentuvat. Tee siis jotain toisin!

Kiitos, tätä yritän joka päivä. Ongelma on se, että sairaus on edennyt jo niin pitkälle, että en pysty auttamaan enää edes itseäni.

Vierailija
12/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuislukio kenties

Vierailija
13/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kirjoittavat ylioppilaaksi 40-50-vuotiainakin vaikka aikuislukiosta. Tunnen useamman päälle 3-kymppisenä kirjoittaneen ja vielä päälle AMK:n käyneen. Ei se elämä lopu 23-vuotiaana.

Vierailija
14/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuislukio kenties

Hei, vastaan vielä tähän, että olen siirtynyt aikuislukion puolelle jo pakosti. Tilannetta se ei muuttanut, kaveri-yhteisön kyllä vei.

Vierailija
15/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko harkinnu kämppiksiä?

muistakaa tehd jokaiselle oma vuokrasopimus, muuten kuulutte samaan ruokakuntaan ja kela naittaa teidät väkisin keskenää

Vierailija
16/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Minulta kuoli isä kun olin 14. Äidistä ei koskaan ollut äidiksi. Menin töihin ja opiskelin työn ohella. Semmoista se on.

Vierailija
17/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

muistakaa tehd jokaiselle oma vuokrasopimus, muuten kuulutte samaan ruokakuntaan ja kela naittaa teidät väkisin keskenää

Kävi se joskus mielen päällä, mutta kovin moni ei huoli masennuksesta kärsivää edes kaveriksi.

Vierailija
18/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on.

Minulta kuoli isä kun olin 14. Äidistä ei koskaan ollut äidiksi. Menin töihin ja opiskelin työn ohella. Semmoista se on.

Olet onnekas, että pääsit noinkin pitkälle yksin. Minä en varmasti pystyisi siihen.

Vierailija
19/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m85 kirjoitti:

Kävi se joskus mielen päällä, mutta kovin moni ei huoli masennuksesta kärsivää edes kaveriksi.

Miksi jotkut random-nuoret tahtoisivat ap:n hoitajiksi tai heillä olisi siihen joku velvollisuus?

Vierailija
20/34 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö sulle ap lähtö ulkomaille?

Itse lähdin samassa tilanteessa vain pois, ja se auttoi. 

Jos sulla ei ole säästöjä, niin joku aupair homma voisi toimia, tai sitten ns. live in paikka.

Suomalaiset on tosi arvostettuja työntekijöitä ulkomailla, ja esim. englantiin pääsee töihin eri agencyjen kautta.

Tuli vain mieleen, ja melkein kaikilla meillä suomalaisilla on sunkaltaiset vanhemmat, joten et ole yksin :( 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi