vuotoa raskaudenaikana
onko jollain tullut veristä vuotoa raskaudenaikana? itse olen raskaana 7+5 ja minulla on muutaman päivän välein tullut veristä ruskehtaa vuotoa. kävin tiistaina ultrassa kun oli taas tullut yön aikana vuotoa ja sikiö voi silloin hyvin. nyt tänään taas vuotoa, on pelottavaa ajattella et oli tulossa keskenmeno. onko jollain samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (3)
tuli alussa neljään otteeseen vuotoa, nyt rv 15 ja kaikki ok!
Eli ei kannata huolestua, jos on todettu että kaikki ok, voi johtua ihan jostain harmittomasta asiasta.
Kaksi raskautta missä ei mitään vuoto-ongelmia.
1 varhainen keskenmeno, vuoto ja kipu alkoivat samaan aikaan, ei mitään epäselvyyttä mitä oli tapahtumassa.
Nyt raskaana viikolla 21 ja tässä raskaudessa ollut viikoilla 8+ ja 9+ hieman veristä rusehtavaa vuotoa, ei paljon mutta vuosi kumminkin. Viikolla 8+ vuotoon liittyi kovaa alaselkäkipua, olin varma että kesken menee. Raskaus on kuitenkin jatkunut ihan ok.
Mutta omat kokemukseni voin kertoa.
1. raskaus
Vuoto alkoi runsaana, kirkkaan punaisena rv 12+2. Verta tuli lorisemalla. Ensiavussa ultrattiin, sikiöllä (lääkärinkin ihmetykseksi) kaikki hyvin. Vuotoa kesti noin 2 viikkoa, loppua kohden muuttui ruskeaksi. Vauva syntyi rv 41+1.
2. raskaus
Vuoto alkoi runsaana rv 6+2. Kohtu oli tyhjä kun ultraan pääsin.
3. raskaus
Vuoto alkoi niukasti rv 11+2, ensin rusehtavaa mönjää ja muuttui muutamassa päivässä kirkkaaksi vereksi. Kohtu kaavittiin tyhjäksi, sikiö oli menehtynyt.
4. raskaus
Vuoto alkoi rv 8+. Olin varma keskenmenosta, mutta säännöllisillä ultrakäynneillä todettiin sikiön jaksavan runsaasta vuodosta huolimatta hyvin. Vuoto kesti viikolle 16+ !! Runsaana, välillä kirkasta verta lorisemalla, välillä ruskeaa mönjää tuhrimalla.
Vauva syntyi rv 40+0
5. raskaus
rv 7+ taisi tulla pari punertavaa tippaa, siihen jäi.
Vauva syntyi rv 41+0
6. raskaus
on vasta aluillaan. Pelkään joka päivä, että joko vuoto alkaa. Joka ilta kiitän luojaani kun ei ole vuotoa näkynyt.
Nyt on vasta rv 5+2, joten mitä tahansa voi vielä tapahtua.