Mitä mieltä olette ihmisestä joka ei elää vaan on
Siis tuhlaa aikaansa pelkkään olemiseen, sen sijaan että voisi elää, uskaltaa ja hankkia kokemuksia. Minun käy sääli näitä ihmisiä, sillä heiltä jää elämä elämättä.
Kommentit (42)
No se nyt vähän riippuu mitä haluaa kokea ja mitä ei. Mitä on se "eläminen" ? Onko se sitä että juo itsensä tokkuraan ja lähtee irtopanemaan ja löytää itsensä mistä sattuu? Vai onko se sitä, että lukee mieluummin hyvän kirjan tai lähtee tanssitunnille? Tonkii mieluummin parvekkeella ja puutarhassa kun matkailee ulkomailla jne.
Eikö jokainen saa päättää mikä on itselle mielekkäin tapa elää?
Tietysti jos ei uskalla oikeasti mitään tehdä ja on fobioita jotka rajoittavat elämää niin silloin on ongelma.
En uskalla enkä osaa elää. Miten eletään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri tällainen "elämätön" henkilö ja vihaan itseäni.
Minäkin olen tällainen "elämätön" henkilö, mutta en vihaa itseäni, eikä kenenkään tarvitse minuun sääliään tuhlata. Itsepä olen osani valinnut ja olen siihen tyytyväinen.
Mä en ole valinnut, vaan minua vihannut henkilö on sen aiheuttanut.
Kuka sua vihaa ja miksi annat moisen ahdistaa ja rajoittaa sua? On mullakin kokemusta muiden ihmisten vihasta mutta katson silti oikeudekseni käydä esim. kahvilassa jos haluan.
Minua vihaa jokainen joka tutustuu minuun, niin että yksin voin toki kahvilla käydä, mutta miksi sinne menisin?
Miksi et menisi? Mä istun juuri nyt yksin ravintolassa punaviinilasillisen ääressä ja odotan ruokaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tällainen "elämätön" henkilö, mutta en vihaa itseäni, eikä kenenkään tarvitse minuun sääliään tuhlata. Itsepä olen osani valinnut ja olen siihen tyytyväinen.
Oletko sinä olet sellainen elämää täynnä olevien ihmisten vihaaja, joka jos saisit lapsia vihaisit heidän elämäniloaan ja -haluaan ja -tarvettaan?
Aivan oikein, mistä tiesit?! Voi miten hämmästyttävän terävä tulkinta minun luonteestani ja vain kahden rivin perusteella!
Ap:n tapa elää onkin ihan ainut oikea ja uniikkilumihiutale ja varmasti parempi ihminen olet!
Av:lla päteminen ja provoaminen kyllä vaikuttaa sinun tapauksessa säälittävältä eli miksi et ole maailmalla keräämässä uusia kokemuksia? HOPI HOPI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sua vihaa ja miksi annat moisen ahdistaa ja rajoittaa sua? On mullakin kokemusta muiden ihmisten vihasta mutta katson silti oikeudekseni käydä esim. kahvilassa jos haluan.
Minua vihaa jokainen joka tutustuu minuun, niin että yksin voin toki kahvilla käydä, mutta miksi sinne menisin?
No anna ihmisten vihata jos ne niin haluaa tehdä. Ei ole mikään pakko mennä kahville kahvilaan, itse tykkään käydä silloin tällöin, saahan edes pientä vaihtelua arkeen jossa ei suurta vaihtelua ole koskaan.
Ai sinua se ei ollenkaan satuta, että kun koitat harrastaa kanssakäymistä ihmisten kanssa, niin ne vihaa sinua? Taidat olla ihan päästäsi sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et menisi? Mä istun juuri nyt yksin ravintolassa punaviinilasillisen ääressä ja odotan ruokaani.
Menisin paljon mieluummin seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...joka ei vihaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anna ihmisten vihata jos ne niin haluaa tehdä. Ei ole mikään pakko mennä kahville kahvilaan, itse tykkään käydä silloin tällöin, saahan edes pientä vaihtelua arkeen jossa ei suurta vaihtelua ole koskaan.
Ai sinua se ei ollenkaan satuta, että kun koitat harrastaa kanssakäymistä ihmisten kanssa, niin ne vihaa sinua? Taidat olla ihan päästäsi sekaisin.
En mä "koita harrastaa kanssakäymistä" kenenkään kanssa. Todella outo ilmaisu. Mitenkähän ne ihmiset vihaansa ilmaisee ja ketä ne vihaavat ihmiset on sun tapauksessa? Jos joku vihaa mua niin annan ihan rauhassa vihata, ei ne edes uskalla tulla mulle suoraan sitä kertomaan, mutisevat vaan jotain omiaan omissa porukoissaan. Mun ei tarvi sellaisesta välittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt ollut kyse siitä vaan siitä, meetkö yksin vai et ollenkaan.
Minua säälittää sellainen mielenköyhyys, ettei osaa olla tekemättä mitään. Ihanaa vain nauttia olemisesta.
Ei kaikki ole sosiaalisia ja kiinnostuneita käymään joka tapahtumassa, markkinoilla, jumpassa, kirpputoreilla ,kahviloissa ym.
Ihmettelen joskus niitä ihmisiä, mitkä eivät vielä työpäivänkään päätteksi rauhoitu kotiinsa vaan pitää
keksiä jotain menoa.
Mun koti on ainakin sellainen paikka onneksi missä viihdyn, että ei tarvitse lähteä muualle.
Minä taas nautin suunnattomasti tästä elämättömästä elämästä tällä hetkellä. Olen mielenterveyspotilas/-kuntoutuja ja juuri nyt elämässä ei ole niitä väsyttäviä vuoristoratoja eikä muutenkaan yhtään mitään tai ketään. Ei paineita, ei stressiä, pelkkää lepoa. Nukun noin 12 tuntia vuorokaudessa ja odotan vain auringon laskevan, että pääsen takaisin nukkumaan. Jos saisin valita, en olisi koskaan syntynytkään. Mutta ei voi mitään, olen elinkautisvanki omassa kehossani. Lusitaan sitten päivä kerrallaan. Olen kyllä reissannut ja tehnyt juttuja silloin kun olen ollut paremmissa voimissa, mutta saisin helposti menemään tällä lailla vaikka parikin vuotta. Elämä menee omalla painollaan unen, nälän ja vessahädän mukaan. Ei huvita edes mennä ulos (asun kaupungissa). Nopeasti ne päivät vierivät pieniä kotitöitä tehden ja itseäni tavalla tai toisella viihdyttäen. Välillä joogaan ja venyttelen, välillä vaan lojun päivästä toiseen sohvalla lukien kirjaa tai selaten nettiä tai sarjoja katsellen. Kai se elämä jossain vaiheessa kutsuu taas mukaansa, mutta sitä odotellessa.... sen kun olen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä "koita harrastaa kanssakäymistä" kenenkään kanssa. Todella outo ilmaisu. Mitenkähän ne ihmiset vihaansa ilmaisee ja ketä ne vihaavat ihmiset on sun tapauksessa? Jos joku vihaa mua niin annan ihan rauhassa vihata, ei ne edes uskalla tulla mulle suoraan sitä kertomaan, mutisevat vaan jotain omiaan omissa porukoissaan. Mun ei tarvi sellaisesta välittää.
No minä "koitan". Jos olisin oma itseni, olisin todella ikävää seuraa. Ja siis jos olen oma itseni, joku aina vetää herneen nenään eli alkaa vihata minua.
Ja siis jos mua vihataan siksi, että herneen nenäänvetäjä on pskiainen, kuten sellainen ihminen, joka syyttä mua vihaa on, niin kyllä se minua vaivaa, enkä haluaisi sitä. Koska sellaiset ihmiset puhuvat pahaa minusta ympäriinsä ja kuvittelevat olevansa oikeasssa syyllistäessään minua omista pikku tunteistaan, joita eivät osaa itse käsitellä, siis esim. ajatellen, että enpä nyt varmaan halunnut loukata, vaan hän halusi loukkaantua.
Minä en oikein elä, kun en oikein jaksa tehdä mitään töiden jälkeen. Jaksan vain hoitaa välttämättömät asiat. En jaksa käydä kylässä. Eikä ole oikein lähellä kavereitakaan. Melkein ainoa mitä jaksan, on harrastaa yksin lenkkeilyä.
Mitä tästä "kokemuksien hankkimisesta" on tarkoitus saada?
Mä olen aina ollut sellainen. Olen viettänyt elämäni sohvalla tvn ja tietokoneen äärellä. En ole jaksanut harrastaa, pitää yllä ihmissuhteita tai tavata uusia ihmisiä, opiskella. No töissä nyt olen jonkin verran ollut, mutta suurimman ajan työttömänä ja nyt sairauslomalla, joka toivottavasti muuttuu joskus eläkkeeksi. En ole ikinä tuntenut kuuluvani tähän maailmaan ja tavallaan tunnen kuolleeni jo aikaa sitten. En elä, olen vaan. Olen varmaan aina sitten ollut masentunut, se on kai ainoa selitys. Mutta en kaipaa mitään, haluan vain olla. Rauhassa.
Jokaisen on hyvä elää sitä omaa omanlaista elämää. Ei ole olemassa jotain tiettyä mallia jota kaikkien pitäisi noudattaa. Tärkeintä kuitenkon on se että elät elämääsi, etkä vain ole ja pysy elämässäsi paikallaan.
Mutta jos kongreetyisia vinkkejä kaipaat niin tässä on linkki: https://mielenihmeet.fi/10-vinkkia-avulla-elaa-onnellisempaa-elamaa/amp/