Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme joissain ihmisissä painaa, lihas/luut ei voi selittää kaikkea!

Vierailija
30.03.2018 |

Mulla yks kaveri, joka on 173 cm pitkä ja painaa 67 kg. Kuulostaa mitoiltaan ihan normaalilta, eikö?

Mutta kun näkisitte tämän naisen.. kylkiluut paistaa, posket lommolla, laihat kädet ja jalat.. MIKÄ hänessä painaa?? Liikuntaakin harrastaa vain kävelylenkkien muodossa, ei ole siis lihaksikas.

Olen tosi kateellinen, myönnän. Itse olen samanpituinen, painan 4 kg vähemmän, käyn ahkerasti salilla ja uin, mutta näytän paljon pyöreämmältä kuin hän. Meistä on kommentoineet myös ulkopuoliset joskus, että "samanpituset, mutta toinen on tommonen laiheliini ja toinen...sopusuhtainen"

Mikä sen painoeron tekee?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaa'assa vikaa.

Vierailija
2/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaa'assa vikaa.

No samaa vaakaa käytettiin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen sitä, kun ihmiset pitävät mua hoikkana! Olen 158cm ja painan 68kiloa...

Vierailija
4/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnit.

Vierailija
5/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on luonnostaan lihaksikkaampi kehonkoostumus. Hyvät geenit ja ruokavalio kunnossa, eikä vielä kauheasti ikää?

Vierailija
6/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot luut

Vierailija
7/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin googletella, ihan tarkkaa vastausta en löytänyt mutta ilmeisesti luumassan paino voi vaihdella jopa sen 5kg aikuisilla. Jos ystävälläsi on tiheät luut ja on muutenkin "raamikas" niin voi osaltaan selittää tuota painon ja ulkonäön suhdetta.

Vierailija
8/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on eri määrä lihasta perimästä johtuen.

Mulla esim. edellisen mittauksen mukaan yhdessä jalassa lihasta n.7kg. Se on mittaajan mukaan sama määrä kuin naishuippu-urheilijalla keskimäärin.

Ja en, en ole himotreenaaja vaa ihan kahden lapsen äiti, joka käy kerta viikkoon harrastuksessa ja kävelylenkkejä teen/ulkoilen lasten kanssa.

Mä oon kans aina ollut se, joka painaa n.5-10kg enemmän kuin samoilla mittasuhteilla olevat ystävät.

Liekö lihasta, mutta varmaan myös rasvaa osittain. Luuston paino on kuitenkin keskimäärin kaikilla sama, jos aikuista naista mietitään.

Vierailija
9/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi pöljä, se painaa. Ja tietty naisissa ylimääräinen rasva. Jota sitten onkin enemmän kuin keskiverto lääkäri määrää.

Vierailija
10/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka pyllyssä painaa 3-6kg jos ei ole käynyt toiletissa

Vierailija
11/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että ystävälläni lihas painaa, on tosiaan niin ohuet raajat, ei mitenkään lihaksikkaan näköinen. Näyttää niinkuin olisi "luuta ja nahkaa". Raamikas tavallaan kyllä on,leveämmät hartiat kuin mulla, paksummat ranteet ja sormet, 3 numeroa isompi kengänkoko. Ja jotenkin kulmikas luusto. Esim. Olkapäät kulmikkaat (luu, ei lihas) ja kasvot, ehkä ne tekee laihan näköiseksi? Itsellä pyöreät olkapäät ja muutenkin kehoni "ääriviivat" pyöreämmän muotoiset, se kai tekee lihavamman näköiseksi..? :/

Jostain olen kuitenkin kuullut että luuston painoero on samanpituisilla max 1 kg. Eli ei se paljoa selitä..

Ja siis ollaan samanikäiset, yhdelle kyselijälle vastaukseksi.

Ap

Vierailija
12/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, voiko jollain olla tiheämmät kudokset monissa osissa kehoa. Siis muukin kuin rasva- ja lihaskudos. Voisko olla myös yksittäisiä kohtia, jotka sattuvat olemaan painavampia? Mulla aikuisiällä otetuissa tietokonetomografioissa oli kommentoitu, että on mm. normaalia hieman kookkaampi maksa :D voihan tuollainen anatominen erikoisuus tuoda vaikka kilon lisää, ja jos niitä erikoisuuksia sattuu olemaan pari niin johan siinä painaa helposti 5kg enemmän kuin kaveri.

Vierailija
13/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tismallaan samanmittainen ja -kokoinen kuin äitini, mutta painanut aina varmaan 10 kiloa enemmän :D olin kuulemma vauvana jo todella jäntevä.

Vierailija
14/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla pelkät rinnat jo painaa varsinkin, jos on tiheämpikudoksiset/isot rinnat. Mun painosta jo noin 2kg on tissejä, koska niissä on paljon kudosta ja myös sitä rasvaa. Olen silti täysin normaalipainoinen ja hoikka.

Vierailija
15/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kulli.

Vierailija
16/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin kehonkoostumusmittauksessa, että mineraalimassaa (=luuta) 4kg keskivertoa enemmän. Ei noi kehonkoostumusmittaukset eksakteja ole, mutta meidän suvussa kukaan ei muista keneltäkään koskaan murtuneen yhtäkään luuta, eli luut on kyllä tiheät. Lisäksi lihas painaa enemmän kuin rasva, ja jos vaikka keskivartalo on syvien vatsalihasten osalta pelkkää tiukkaa lihasta vrt. Se koostuisi lihaksesta JA keskivartaloläskistä, sitä on vaikea päätellä ulospäin, mutta painoero on iso.

Vierailija
17/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä, kun ihmiset pitävät mua hoikkana! Olen 158cm ja painan 68kiloa...

Painavat itse 100 kiloa?

Vierailija
18/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että ystävälläni lihas painaa, on tosiaan niin ohuet raajat, ei mitenkään lihaksikkaan näköinen. Näyttää niinkuin olisi "luuta ja nahkaa". Raamikas tavallaan kyllä on,leveämmät hartiat kuin mulla, paksummat ranteet ja sormet, 3 numeroa isompi kengänkoko. Ja jotenkin kulmikas luusto. Esim. Olkapäät kulmikkaat (luu, ei lihas) ja kasvot, ehkä ne tekee laihan näköiseksi? Itsellä pyöreät olkapäät ja muutenkin kehoni "ääriviivat" pyöreämmän muotoiset, se kai tekee lihavamman näköiseksi..? :/

Jostain olen kuitenkin kuullut että luuston painoero on samanpituisilla max 1 kg. Eli ei se paljoa selitä..

Ja siis ollaan samanikäiset, yhdelle kyselijälle vastaukseksi.

Ap

Tuo luuston painoero mitä kovasti monesti siteerataan taitaa olla mineraalimassa, joka ei sisällä luun sisusta. Paksummat luut kaiketi kokonaisuudessaan voi selittää n 5kg eron. Lisänä lihaksiston rakenne.

Mullakin vajoaa aina jalat kun yritän kellua ja vain otsasta ylöspäin jää veden yläpuolelle. Keuhkoja tyhjentämällä olen kokeillut jopa maata altaan pohjassa liikkumatta. Ei moni ole pystynyt samaan ja en edes ole erityisen rasvaton (läski on vettä keveämpää).

M29

Vierailija
19/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla sielukin.

Vierailija
20/22 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveä/roteva rakenne. Leveiden hartioiden ja lantion väliin mahtuu enemmän painoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi