Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut koko viikon kipeenä töissä, koska ei ole varaa karenssipäivään.

Vierailija
30.03.2018 |

Onneksi on pääsiäinen ja vähän pidempi vapaa, toivottavasti ehdin paranemaan tiistaiksi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se karenssi-homma ole vielä edes voimassa?

Kiinteistöhoitoalan tessissä on.

Alle 2 vuotta töissä olleille ensimmäinen sairaspäivä on palkaton.

Vierailija
22/24 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oliko sulla työttömänä samat tulot?

Suurinpiirtein kyllä.

Siis työtön saa 1300 kuussa?

Vittu mä niin jään työttömäksi. Oon tällä hetkellä vanhempainvapailla ja kht kutsuu jälleen. Ei kiitos. Mun palkka on tuo 1300 ja siitä pois kulkeminen ja hoitomaksut.

Ei kiitos!!!

Kiitos sulle tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 kk töissä, ei arkipyhäkorvauksia?Hmmm, mikä tes?

Kiinteistöhoitoalan tes, 3kk pitää olla töissä että saa arkipyhäkorvaukset.

No niinpä onkin tuolla alalla, aika huono. Ymmärrän yskäsi, liian monta palkatonta päivää putkeen. Sairauspalkaton + 2 arkipyhää, iso lovi palkkaan.

Vierailija
24/24 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oliko sulla työttömänä samat tulot?

Suurinpiirtein kyllä.

Siis työtön saa 1300 kuussa?

Vittu mä niin jään työttömäksi. Oon tällä hetkellä vanhempainvapailla ja kht kutsuu jälleen. Ei kiitos. Mun palkka on tuo 1300 ja siitä pois kulkeminen ja hoitomaksut.

Ei kiitos!!!

Kiitos sulle tästä.

Jos sulla on työssäkäyvä tarpeeksi tienaava mies, saat palkkoihin perustuvan laskennallisen työttömyyspäivärahan jos olet kassassa tai sitten työmarkkinatuen etkä yhtään mitään senttiäkään sen päälle, vaikka av:lla ja muillakin keskustelupalstoilla usein virheellisesti luullaan, että työtön statuksena oikeuttaisi kaikenmaailman tukiin. Lisäksi jos jäät omasta aloitteestasti työttömäksi, se tietää 3kk:n karenssia, eikä tipu tt- tukia jos tilanne on edellä mainittu eli puoliso tienaa. Lisäksi sulla on joka tapauksessa velvollisuus jatkossakin ottaa vastaan tarjottu työ tai sitten karenssi. Eikä tt-tukea, katso edelliset lauseet.

Itse saisin ansiosidonnaisena tällä hetkellä 1500 euroa brutto ja mulla kyllä aika kuluisi, on niin paljon vapaaehtoistyötä harrastukseni parissa, ettei työt lopu sieltä ikinä. En todellakaan jää töistä pois, koska a) pidän työstäni, b) saisin joka tapauksessa karenssin c) tuo summa tippuisi sitten aikanaan työmarkkinatueksi ja d) joutuisin ottamaan vastaan työtä, joka ei välttämättä olisi lähellekään mielekkyydeltään nykyistä, tai muuten taas jäisin nollille ja miehen elätettäväksi.