Äärettömän kiukkuinen ja negatiivinen ex-miesystävä...
En tajunnut miten paljon hänen negatiivinen asenne vaikutti minuun. Ollaan nyt oltu erossa puoli vuotta ja tuntuu että olen saanut paljon uutta energiaa. Ollaan exän kanssa kavereita edelleen ja hän sanoikin mulle eilen että mitä mulle on tapahtunut kun mä oon tässä viime kuukausien aikana muuttunut paljon virkeämmäksi ja iloisemmaksi. En sanonut tätä olettamaani syytä hänelle, mutta uskon sen johtuvan siitä että ex on lähes aina äärettömän kiukkuinen ja negatiivinen. Minuun hän ei koskaan ole kohdistanut kiukkuaan, eikä hän ole väkivaltainen, mutta olen monesti todistanut vierestä kun hän on raivonnut omia asioitaan ja saanut kilarit siitäkin jos on pudottanut vaikka lusikan lattialle. Muutenkin valittaa kaikesta mahdollisesta. Hän siis raivoaa ja huutaa kotonaan ihan yksinäänkin vaikka kukaan ei olisi kuulemassa.
Olen varmasti nyt vapautuneempi ja rennompi kun en ole lähes kokoaikaa sellaisessa ympäristössä missä odottaa jatkuvasti milloin toinen raivostuu, vaikka hän ei sitä minuun ikinä kohdistanut. Ihan varmasti se negatiivinen ympäristö on silti vaikuttanut. Hän harvoin sanoo mitään positiivista ja kirjoittaa nettiinkin tekstejä missä raivoaa asioista. Suurin osa FB-päivityksistäkin on negatiivisia ja niihin olen huomannut muidenkin kommentoivan hänelle että rauhoitu nyt äijä, ei voi olla noin vakavaa.
Hänen täytyisi varmasti mennä juttelemaan johonkin asioistaan, on hän sitä miettinyt ja olen siihen kannustanutkin. Luonteeltaan muuten hän on erittäin ahkera, avulias ja luotettava. Mutta ei ole tervettä hänelle itselle tai muille että vuosikaudet v*******a aamusta iltaan ja kaikki on aina väärin tai huonosti.
Kommentit (7)
Tuollaiset ihmiset eivät yleensä itse tajua tilannettaan, eivätkä kykene myöskään ymmärtämään sitä miten heidän käytös vaikuttaa kotona ja työpaikalla muihin ihmisiin.
Kuulostaa masennukselta. Se on siitä vaikea sairaus että siihen tottuu eikä sairastunut välttämättä edes tunnista olevansa masentunut. Se etenee niin hitaasti että se muuttuu vähitellen kohteelleen "normaaliksi" olotilaksi.
En ole lääkäri mutta jonkinlaiset ahdistuslääkkeet voisi auttaa?
En tiedä mitään syytä miksi et hänelle kertoisi tätä syytä miksi olet nyt rennompi. Ehkä se saisi hänet ajattelemaan asiaa seuraavassa suhteessaan. Tai todnäk ei, mutta aina voi yrittää.
Suomessa äijät hukuttaa murheensa viinaan, ei niitä saa helposti juttelemaan huolistaan. Jos suomalaista mies sanoo että sitä v*tuttaa niin silloin sitä v*tuttaa ihan oikeasti. Miehillä on monesti paljon korkeampi kynnys hakea apua kuin naisilla.
Arvaus:
Kyseinen ihminen ei näe koskaan itsessään ja omassa toimissaan mitään vikaa vaan kaikki on aina muiden syytä?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa äijät hukuttaa murheensa viinaan, ei niitä saa helposti juttelemaan huolistaan. Jos suomalaista mies sanoo että sitä v*tuttaa niin silloin sitä v*tuttaa ihan oikeasti. Miehillä on monesti paljon korkeampi kynnys hakea apua kuin naisilla.
Marttyyri-syndrooma lyhentää omaa elämää ja pilaa toisten.
Joo, sama, mullakin on niin paljon tommosia kokemuksia. On tosi raskasta olla positiivinen, jos oikeesti on negatiivisessa ympäristössä, jossa normaalia kuunnella huutoa ja sättimistä. Hyvä kun on ex.