Hyvä ystävä ei pidä yhteyttä
Voisin kutsua kyseistä henkilöä jopa parhaaksi ystäväkseni, ollaan aina puhuttu ummet ja lammet ja tulemme loistavasti toimeen keskenämme. Vielä vuosi sitten näimme tosi aktiivisesti ja teimme kaikkea kivaa yhdessä, ja yhteydenpito oli aikalailla molemminpuolista (silloinkin minä enemmän otin yhteyttä mutta hänkin oli aktiivinen). Nyt tilanne kuitenkin on se että se olen aina minä joka joutuu ottamaan yhteyttä ja ehdottelemaan tapaamisia, eikä silloinkaan välttämättä nähdä koska hänellä on kiireitä. Tiedän että hän on oikeasti kiireinen tällä hetkellä ja tarvitsee sitten aikaa itselleen, rauhoittumiseen ym ja on tämän suoraan kertonutkin ja sanoo että siksi ei jaksa pitää niin hyvin yhteyttä, minkä ymmärrän. Silti tiedän että hän erästä yhteistä kaveriamme kärttää jatkuvasti joka paikkaan ja haluaa viettää aikaa tämän kanssa sekä pitää yhteyttä tähän (tämä yhteinen kaveri siis on kertonut). Tuntuu pahalta että nykyään se olen aina minä joka joutuu pitämään yhteyttä, kysyinkin tästä suoraan että vältteleekö hän minua niin vastasi vain että "ei kun mä vaan oon huono pitämään yhteyttä kun on niin hektistä nyt". Väkisinkin tulee mieleen että haluaisi "hienovaraisesti" siivota minut pois elämästään eikä kehtaa suoraan sanoa. Kuitenkin niinä harvoina kertoina kun ehdimme näkemään niin meillä on mukavaa. En oikein tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, kenellekään sattunut vastaavaa?
Kommentit (2)
Toivottavasti sulla on muitakin ystäviä? Ehkä kahdella sinun kaveruksella on tosiaan enemmän yhteistä nyt ja ystäväsi saa tukea omaan elämän tilanteeseen. Anna tilaa ja katso miten tilanne kehittyy. Varmasti tuntuu inhottavalta.
Oletko ehkä ajattelemattomuuttasi sanonut tai tehnyt jotain sellaista mistä ystäväsi on pahoittanut mielensä? Jos tästä ei ole kyse niin vaikuttaa valitettavasti siltä että tämä ystäväsi on löytänyt uuden parhaan kaverin tästä teidän yhteisestä kaverista. Ehkä heitä yhdistää nyt joku yhteinen asia ja siksi pitävät tiiviimmin yhteyttä ja sen vuoksi ei 'ehdi' sinulle niin aktiivisesti soittelemaan. Ota sinäkin vähän etäisyyttä enemmän tähän ystävääsi ja katso miten hän reagoi. Soittelet harvemmin ja jos tuntuu ettei ystävääsi enää kuulumiset kiinnosta niin unohda hänet.