Muotisanontoja/hokemia, jotka riipivät hermojasi?
Kommentit (576)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos keskittyisitte ihan vaan siihen omaan elämäänne ettekä kuluttaisi niin paljon aikaa ja energiaa muiden ärsyttäviin sanontoihin?
Tähän sopisi sanonta "hanki elämä"
Eihän tällä ole mitään tekoa sen kanssa, että olisi vailla omaa elämää. Tämä on sitä, kun joutuu tuntemaan myötähäpeää typerien ihmisten seurassa, jotka suoltavat lause toisensa perään näitä ”hittisanontoja”.
Eipä ole. Aika vähästä sä toisia luokittelet typeräksi ja tunnet myötähäpeää. Minä tunnen melkein jokaisen sanonnan kohdalla jonkun käyttäjän (joitain käytän itsekin, koska tykkään ja makuasiat on makuasioita...) eikä tulisi mieleen et tuollainen asia leimaisi ansaitusti ihmistä täysin jonkun silmissä.
Hyvä pöhinä/hyvä pössis. Mitä helvettiä se oikeasti on kuvaavinaan? Pössiksestä tulee mieleen pössyttely.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää on kun sekoitetaan kahta tai kolmee kieltä kesken...siis esim puhutaan/kirjoitetaan suomea ja enkkua sekaisin "mä oon ihan fine", we are tulossa"..
Olevinaan niin coolia :D ymmärtäisin jos asunut vaikka Englannissa et siks menee sekasin mutta semmone koskaan käynyt missään juntti puhuu noin 😂 kaveri puhuu noin niin todella hermoja raastavaa etenkin kun painottaa kuinka cool ja hyvä on ku puhuu noin 🙄
Mutta ite kysymykseen niin IHQ!!
Niinpä, mielestäni tuo kuulostaa lähinnä koomiselta. Tulee mieleen esimerkiksi The joulukalenteri. It's hard to be a tonttumies.
"Toitottaminen". Tällä palstalla kuulee tuon usein esim. että anoppi toitotti taas sitä ja tätä. Mitä edes on toitottaminen ja miltä se näyttää? Asian toistelua? Itsellä tulee mieleen joku torven soittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää on kun sekoitetaan kahta tai kolmee kieltä kesken...siis esim puhutaan/kirjoitetaan suomea ja enkkua sekaisin "mä oon ihan fine", we are tulossa"..
Olevinaan niin coolia :D ymmärtäisin jos asunut vaikka Englannissa et siks menee sekasin mutta semmone koskaan käynyt missään juntti puhuu noin 😂 kaveri puhuu noin niin todella hermoja raastavaa etenkin kun painottaa kuinka cool ja hyvä on ku puhuu noin 🙄
Mutta ite kysymykseen niin IHQ!!
Käytitkö sanaa cool tarkoituksella vai sorrutko samaan kuin arvostelemasi ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ite kysymykseen niin IHQ!!Käytitkö sanaa cool tarkoituksella vai sorrutko samaan kuin arvostelemasi ihmiset?
Tarkoituksella :D
Vierailija kirjoitti:
Äänenpainojen lisäksi ärsyttää ääni, eli nykynaisten (etenkin nuorten) narina, ns. vocal fry.
Eikö ihmiset tosiaan itse huomaa, kuinka pahalta se kuulostaa?
Eikä enää niin nuortenkin naisten narina. Mm. Kiira Korpi narinallaan pakottaa sulkemaan telkkarin, vaikka luistelua haluaisikin katsoa. Kauheaa kuunneltavaa!
Näillä mennään
Syöpätaistelu/ syövän voittaminen
Näin on näppylät/näreet
Nextille levelille
Omg
Lol
Vihjaukset älykkyyden puutteesta tyyliin- ei penaalin terävin kynä/kaikki muumit ei laaksossa jne
Asenteella
Saunan taakse
Tziizus
Tsemiä
Sairastin syövän mutten taistellut/selättänyt tai voittanut sitä
Kalju Pitkätukka kirjoitti:
Aivan yleisesti yrityksissä koulutustilaisuuksia pitävät, samoin erilaisten neuvontaorganisaatioiden kouluttajat peittävät esitelmiensä onttouden ja olemattoman asiasisällön muodikkaaseen bisnesjargoniin.
Vuosituhannen alun IT-buumin aikaan melkein kaikki koulutukset ja palaverit
Olivat sitä itseään..Pelkkä kumiseva vaski ja helisevä symbaali....
Juu, minulla oli kyseenalainen ilo kuulla Sirkka Santapukkia tässä taannoin. Kaikesta sitä ihmiselle maksetaan!
Kestin noin viisi minuuttia kuunnella tätä Sirkkaa, sitten oli pakko näyttävästi poistua salista.
Luento oli lätinää, kiljahduksia, helkkarinmoisia yleistyksiä, jeesustelua, omakehua, ja, suokaa nyt anteeeksi, paskanjauhantaa.
Suurin osa kuulijoista oli luennon jälkeen onnensa kukkuloilla! Ihmiset ei vissiin itse ajattele yhtään mitään, kun itsestäänselvyydet tekevät vaikutuksen ja vievät nirvanaan. Huh!
Vierailija kirjoitti:
Positio. Sille löytyy suomalainenkin sana, asema.
Tällaiselle vierasperäisille lainoille irvisteltiin aikoinaan Pahkasian artikkelissa "Kuinka luot seminaaritunnelman kotioloissa".
Aktiivi-, innov- , metropoli, reformi, kehitys-, hiilijalanjälki, ekologinen, tasa-arvo-,hybridi, pöhinä, digi-, some-, vege-,vegaani-, perussuomalainen, kansallinen, populismi -sanan kaikki muunnokset liitteineen.
Muualta päin maailmaa tulevista "rikkauksista" hokeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihastelu/puistoilu.
Miksei voi sanoa että mennään ulos tai puistoon, kamalia sanoja.
Just saying. Mä jätän tän vaan tähän.
Mammapiiressä kuultua myös:
Kestoillaan
Tissitellään
Hampotaan(Siis kyllä, meidän lapsi HAMPOO, siis tekee hampaita!!)
Pottaillaan
Tissitellään
Uuh- Mama
Tuo hampoo on meilläpäin ihan normaali, esim joka teillä on Lilja-Sonnikki hamponut?
Seksitellään, kyrpäillään, pussitellaan
Pönötys erektiosta
Mällittely suihinotosta ja poskittelu🤮
Ei oo todellista.
Mun aivot menee tilttiin, kun kuulen tämän.
No minkälaiset ihmiset? :)