Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matikkaneroja paikalla? Apua kaivataan

Vierailija
28.03.2018 |

Funktion f derivaatta on kaikkialla 2. Määritä f(4), kun f(-3)=5

Olen yrittänyt jo ikuisuuden, mutta en ymmärrä yhtään

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos funktion derivaatta on x, niin mitä funktio voi silloin olla?

Vaihtoehtoja on useita (käytännössä mukana on yksi vakio, jolla voi olla mikä tahansa arvo), mutta käyttämällä jälkimmäistä tietoa voi päätellä tarkasti, mikä,funktio on kysymyksessä.

Vierailija
2/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

f(4)=12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos funktion derivaatta on 2,  niin funktion on oltava muotoa f(x) = 2x + c, missä c on jokin vakio. Voit ratkaista C:n, koska tiedät funktion arvon olevan 5, kun x = -3. Tämän jälkeen tiedät funktion ja voit ratkaista sen arvon, kun x = 4.

Vierailija
4/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

f(4)=12

Lukiosta on sata vuotta mutta eiks funktiot joiden derivaatta =2 ole muotoa f(x)=2x+n kaikille n:n arvoille. Sitten tarttee kaivaa jostain sellainen n jolle f(-3)=2(-3)+n=5 <=> n=5-(-6)=11 => f(4)=8+11=19

Vierailija
5/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu nämä oli perseestä aikoinaan. Koskaan ei kerrottu miksi niitä laskettiin. Ei ole vielä tullut yhtään vastaan tilannetta.

Vierailija
6/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu nämä oli perseestä aikoinaan. Koskaan ei kerrottu miksi niitä laskettiin. Ei ole vielä tullut yhtään vastaan tilannetta.

Toisilla meistä noi tulee vastaan joka viikko.

Vierailija
7/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä vaatii neroutta niin ei hyvin mene tällä maalla..

Niin perustehtävä kuin vain voi olla. Eikö siellä tunneilla opeteta näitä asioita?

Vierailija
8/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, SINÄ et todellakaan tarvitse ojankaivajana juuri mitään mitä kouluissa opetetaan. SINÄ ei vie Suomea eteenpäin. Ne vievät, jotka näitä asioita tarvitsevat. Sinun elämäsi on aivan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
9/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asenne on tuo niin ei ihme ettei kukaan enää osaa mitään ja älykkyysosamäärä on jyrkässä laskussa. Ollaan oikein ylpeitä tyhmyydestä.

Vierailija
10/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos funktion derivaatta on 2,  niin funktion on oltava muotoa f(x) = 2x + c, missä c on jokin vakio. Voit ratkaista C:n, koska tiedät funktion arvon olevan 5, kun x = -3. Tämän jälkeen tiedät funktion ja voit ratkaista sen arvon, kun x = 4.

Matematiikka on vaan niin kaunista, koska se on ikuista totuutta. Nämä asiat pitävät paikkansa vielä silloinkin kun universumi on tuhoutunut.

Vierailija
11/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaas tässä: Aitauksen tekemiseen tarvitaan 100mm:n levyistälautaa 600 metriä.

Kuinka monta metriä lautaa tarvitaan jos saman aitauksen tekemiseen käytetäänkin 125mm:n levyistä lautaa.

Vierailija
12/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaas tässä: Aitauksen tekemiseen tarvitaan 100mm:n levyistälautaa 600 metriä.

Kuinka monta metriä lautaa tarvitaan jos saman aitauksen tekemiseen käytetäänkin 125mm:n levyistä lautaa.

Ei hyvä helvetti...laske itse.

Vierailija
13/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö... 480 metriä?

Vierailija
14/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollaisten derivaattojen jankkaaminen nyt täysin ajanhukkaa. Vieläkö koulussa tosiaan tahkotaan noita hyödyttömiä kaavoja? :o

Vierailija
15/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää wittuilla neroista. Kysy ihmisiksi!

Vierailija
16/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asenne on tuo niin ei ihme ettei kukaan enää osaa mitään ja älykkyysosamäärä on jyrkässä laskussa. Ollaan oikein ylpeitä tyhmyydestä.

No ei sitä vieläkään tullut sitä vastausta keneltäkään. XBYV(12+34) = sianvittu

Vierailija
17/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun en osaa :(

Voit iloita että oon tyhmä tai voit auttaa ja iloita avuliaisuudestasi.

Vierailija
18/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, SINÄ et todellakaan tarvitse ojankaivajana juuri mitään mitä kouluissa opetetaan. SINÄ ei vie Suomea eteenpäin. Ne vievät, jotka näitä asioita tarvitsevat. Sinun elämäsi on aivan yhtä tyhjän kanssa.

Oja ei kaivaudu itsestään. Kaivinkonekaan ei toimi itsestään. Eli jos minä en kaiva sitä ojaa niin keväällä asuntoosi tulvii vettä. Derivoi se sitten ihan itse pois sieltä, huo ra.

Vierailija
19/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko edes oikeasti miettinyt sitä ongelmaa ja piirtänyt sen vaikka paperille? Kuvittele, että olisi itse tekemässä sitä aitaa.

Vierailija
20/37 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko edes oikeasti miettinyt sitä ongelmaa ja piirtänyt sen vaikka paperille? Kuvittele, että olisi itse tekemässä sitä aitaa.

Tunnin olen tässä tuhertanut eikä mitään fiksua yhtälöä ole syntynyt :(

Kun ei tajua niin ei tajua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi