Voi VATUN VATTU!! Piti laittaa korkeakouluhakemus vetämään, mutta hakuaika päättyi klo 15:00!!
Voi heevetin peese! Siis voiko laittaa hakemusta jotenkin jälkikäteen enää? FAKKKKK. Olin lukenu pääsykokeisiinkin jo hitto soikoo.
Kommentit (40)
Kuinka joku voi olla noin uuno? Jos siis oikeasti haluaa opiskelemaan... tietysti hakemuksen "unohtumista" voi käyttää tekosyynä sille ettei pääse minnekään. Paljon nolompaa olisi myöntää pääsykokeiden jälkeen ettei äly riitä. Hakemuksen unohtaminen on paljon paremman kuuloinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku voi olla noin uuno? Jos siis oikeasti haluaa opiskelemaan... tietysti hakemuksen "unohtumista" voi käyttää tekosyynä sille ettei pääse minnekään. Paljon nolompaa olisi myöntää pääsykokeiden jälkeen ettei äly riitä. Hakemuksen unohtaminen on paljon paremman kuuloinen syy.
Ehkä en sitten "oikeasti halunnut" opiskelemaan, koska tämän kevään yhteishaussa ei ollut mukana ykköstoiveeni. Sisäänpääsy olisi tietysti hyödyttänyt suuresti varsinaista tavoitettani eli ykkösvaihtoehtoni opiskelua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia hakemuksen teko pitää jättää viimeiseen päivään? Hakuaika on ollut tiedossa jo kauan niin miksi ei voi heti tehdä hakemusta? Ei siellä opinnoissakaan pärjää jos kaiken jättää viime tippaan.
Jos asia on oikeasti tärkeä niin ei sitä kertakaikkiaan VOI tuolla tavalla unohtaa.
No, olen tehnyt tässä 10 yövuoroa, joita ennen selailin tuota ja jotenkin aikaoptimistina kuvittelin ehtiväni jossain vaiheessa kunnolla keskittymään ja miettimään ykkös-, kakkos- ja kolmosvaihtoehtojen hakujärjestyksen. Ajattelin siis, että ehtisin paneutua asiaan huolellisesti ja kunnolla, mutta hups keikkaa - olen nukkunut päivät ja työskennellyt yöt, ei siinä ole vaan pystynyt ajattelemaan muuta, saati keskittymään mihinkään.
Mutta hopeareunuksena tässä on nyt se, että olen jo lukenut pääsykokeisiin ja minulla on nyt lähes puoli vuotta lisäaikaa valmistautua hakemaan alaa, joka on todellisuudessa se ykkösvaihtoehto minulle (ei ollut mukana nyt kevään yhteishaussa).
Hienoa! Ehkä alitajuisesti halusitkin juuri tätä.
Multa unohtui viime vuonna hakulomakkeen täyttö. Olisin hakenut paikkaa jonka olisin lähes varmasti saanut mutta jonka takia olisin joutunut luopumaan aiemmasta paikastani. On tullut jälkeenpäin mieleen, että mitä ihmettä mulla edes liikkui päässä tuolloin, mun vanha koulutusohjelmani on ihan ylivoimaisesti noista kahdesta parempi.
Vierailija kirjoitti:
Joo tää on luonnonvalintaa mitä ilmeisimmin, voi jumankekka prk. Olen tehnyt edeltäväti 10 yövuoroa, joten en vaan ole ehtinyt laittaa hakemusta vetämään. Tänään nousin ylös pikapaniikki päällä, mutta myöhäistä.
EI MUUTA KUIN KESÄYLIOPISTOON JA SYKSYLLÄ AVOIMEEN!
Tyhmyys maksaa
Yhteishaku kestää kaksi viikkoa. Seuraava tekosyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää. Pää pystyyn. Ensi vuonna uudestaan.
Niinpä. Tosin tarkalleen ottaen juuri sille haluamalleni alalle haku alkaa vasta syksyllä, mutta olisin oikeasti halunnut jo aloittaa silloin. Ehkä tää on vaan osoitus, että kannattaa vaan odottaa siihen syksyn hakuun, eikä hakeutua läheltä liippaavan alan pariin puolen vuoden aikaedun takia...
..no jatkan pääsykokeiden lukua silti :). Nythän tässä onkin koko kevät ja kesä aikaa harjoitella.
No vuodessa voi ottaa vain yhden kk paikan vastaan, joten jos olisit nyt päässyt sisään niin et olisi edes voinut hakea syksyllä. Sinulla kävi säkä.
Nyt täytyy sitten huolehtia että sinulla on töitä, sillä työttömyysturva et saa koska et ole hakenut kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tää on luonnonvalintaa mitä ilmeisimmin, voi jumankekka prk. Olen tehnyt edeltäväti 10 yövuoroa, joten en vaan ole ehtinyt laittaa hakemusta vetämään. Tänään nousin ylös pikapaniikki päällä, mutta myöhäistä.
EI MUUTA KUIN KESÄYLIOPISTOON JA SYKSYLLÄ AVOIMEEN!
Tyhmyys maksaa
Yhteishaku kestää kaksi viikkoa. Seuraava tekosyy...
Näinhän se on. Ehkä tämä oli hyvä näin. Voin keskittyä ykkösvaihtoehtooni tosissaan eikä haikailla sinne päin oleville koulutusaloille vain, koska alkavat aiemmin..
Oho, täällä toinen yllättynyt. Tosin tarkoitus olisi ollut vaan mennä haistelemaan koesalin tunnelmaa ja hakea 2019 täysillä, mutta silti vähän harmittaa etten saa istumiskokemusta 😂
Kuten kaikki tiedämme. Ensimmäinen karsinta korkeakouluun tapahtuu lähettämättömistä lapuista -> ellet muista, tai et muuten touhotukseltasi ole laittanut lappuja niin et rehellisesti sanoen kuulukaan korkeakouluun.
Täälläkin hehkutettiin muutaman viikon ajan, että niin ja niin monta päivää, kun hakuaika loppuu.. Missä pilvissä sä ap leijut?
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeissa voisi epäonnistua vaikka kolmena vuonna peräkkäin, mutta ei silti vaikuttaisi yhtä hönöltä kuin koko hakemuksen kerran unohtanut.
No, kyllä tämäkin moka myöhemmin naurattaa, vaikkei nyt varmaan tunnu siltä :)
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin hehkutettiin muutaman viikon ajan, että niin ja niin monta päivää, kun hakuaika loppuu.. Missä pilvissä sä ap leijut?
No täällä en pahemmin pyöri. Nyt ajattelin tulla vähän tuulettamaan, kun harmitti niin toi 2 tunnin myöhästyminen KAHDEN VIIKON hakuajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos edes hakemusta ei osaa laittaa ajoissa niin ei kyllä selviytyisi opinnoistakaan, koska niissäkin on aikarajoja ja deadlinejä ja pitää osata huolehtia vähän useammastakin asiasta.
Reps, joo aikuisten ihmisten koulussa näistä deadlinestä voi kyllä neuvotella, että en nyt ihan vertais tohon hakemiseen..
Niin voi. Itse AMKissa ja ei siellä kyllä sellaista opettajaa ole ollut joka ei myöhässä palautuksia ottaisi vastaan ja useimmat laittaa ihan oma-aloitteisesti esim. moodlen palautuksiin lisää aikaa ja lähettää viestin että ei ole vielä kaikki palauttanut, yrittäkääpä nyt saada tehtyä.
Näitä ihan todella sattuu meistä parhaimmillekin. Minä ja puolisoni molemmat missattiin yhteishaku yhtenä vuonna, ja kyllä muuten vitutti. Mitään ei ollut enää tehtävissä, olin yksinkertaisesti muistanut päivämäärän väärin ja ajattelin, että vielä on hyvin aikaa tarkistaa se. Olin jo lukenutkin paljon.
Ei siinä sitten muu auttanut kuin kääntää vitutus voitoksi ja todistaa itselleen, että on sen opiskelupaikan arvoinen. Opiskelin avoimessa ja tein töitä seuraavan vuoden ja samalla myös huomasin, ettei toinen hakuvaihtoehdoistani ollut ollenkaan mun juttu ja toinen taas on ihan nappivalinta. Seuraavalla kerralla sitten haettiin kumpikin ajoissa, päästiin sisään ja nyt pärjätään hyvin opinnoissa.
Kun olin rekrytoimassa työpaikalle, paikka oli auki työkkärissä 3 kk. Hakuajan loputtua seuraavana päivänä soitti henkilö, ja kerjäsi jatkoaikaa hakemuksen jättämiseen. Sisällä oli n 200 hakemusta, joten ei ollut syytä joustaa. Ja ei todellakaan ollut hyvä ensi vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos edes hakemusta ei osaa laittaa ajoissa niin ei kyllä selviytyisi opinnoistakaan, koska niissäkin on aikarajoja ja deadlinejä ja pitää osata huolehtia vähän useammastakin asiasta.
Reps, joo aikuisten ihmisten koulussa näistä deadlinestä voi kyllä neuvotella, että en nyt ihan vertais tohon hakemiseen..
Voi toki, jos menee etukäteen. Jälkikäteen on turha mennä proffalle itkemään, että deadline meni, voisinko palauttaa ensi viikolla.
Itse aikoinaan muistin hakupäivämäärän väärin Teknilliseen Yliopistoon ja haku meni ohi. Kyllä vitutti sillä lukio meni sen verran hyvin että olisin päässyt suoraan sisään. No armeija oli joka tapauksessa käytävä joten sinne sitten lukion jälkeen. Armeijan loputtua tein hanttiraksahommia 4 kk ja sitten uudelle yrityksellä Teknilliseen Yliopistoon, nyt pääsykokeiden kautta. Otin hattihommista sitten vapaata kuukauden verran pääsykokeita varten ja pääsin lopulta sisään sinne mihin halusin. Nyt olen valmis DI ja osittain samalla alalla jossa tein hanttihommia armeijan jälkeen. Ilman tätä kokemusta en olisi päätynyt tälle alalle, ja elämäni voisi olla aivan toisenlaista.
Älä lannistu. Opintoihin haku on vain yksi pieni vaihe nuoren elämässä. Opintojen lykkääntymisen takia saatat jopa hankkia elämänkokemusta joka ohjaa uralintaasi lopulta enemmän sinun näköiseesi suuntaan, suuntaan jota alunperin et ollut ajatellutkaan. Tsemppiä tulevaan!
Vierailija kirjoitti:
Kuten kaikki tiedämme. Ensimmäinen karsinta korkeakouluun tapahtuu lähettämättömistä lapuista -> ellet muista, tai et muuten touhotukseltasi ole laittanut lappuja niin et rehellisesti sanoen kuulukaan korkeakouluun.
Niinpä. Pitää osata hoitaa asioitaan edes auttavasti, ymmärtää ohjeita ja pystyä seuraamaan niitä, jotta on opiskelukelpoinen. Nähtävästi eka karsintavaihe on näinkin yksinkertainen palikkatesti.
No, olen tehnyt tässä 10 yövuoroa, joita ennen selailin tuota ja jotenkin aikaoptimistina kuvittelin ehtiväni jossain vaiheessa kunnolla keskittymään ja miettimään ykkös-, kakkos- ja kolmosvaihtoehtojen hakujärjestyksen. Ajattelin siis, että ehtisin paneutua asiaan huolellisesti ja kunnolla, mutta hups keikkaa - olen nukkunut päivät ja työskennellyt yöt, ei siinä ole vaan pystynyt ajattelemaan muuta, saati keskittymään mihinkään.
Mutta hopeareunuksena tässä on nyt se, että olen jo lukenut pääsykokeisiin ja minulla on nyt lähes puoli vuotta lisäaikaa valmistautua hakemaan alaa, joka on todellisuudessa se ykkösvaihtoehto minulle (ei ollut mukana nyt kevään yhteishaussa).